Waar valt jouw mond van open? Deel 15

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammavantwee, 9 jul 2024.

1. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.137
    1.832
    113
    Denk als ze naar een iets waren geweest dat geen 40 plus koste dan was het prima geweest.

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.283
    1.451
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb er gewoon heel veel moeite mee dat ze die groep genoemd worden.
    Ik werk bij een woningbouwvereniging en wij huisvesten ook minderjarige asielzoekers en dat gaat ook niet altijd goed. Het zijn pubers met hele heftige trauma’s en die kunnen ontsporen. Net zoals dat kan gebeuren met Nederlandse pubers. Die gaan soms ook de verkeerde kant op. Maar het ligt allemaal heel erg gevoelig en onder een vergrootglas omdat het asielzoekers zijn. Dat vind ik heel erg. Mijn jongste zoon is 13 jaar en ik moet er niet aan denken dat hij de wereld over zou moeten zwerven op zoek naar een veilige plek helemaal alleen :cry:.

Neuzeke, Vergeten, LizMe en 11 anderen vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.871
    113
    Vrouw
    Waar haal je dat nu weer vandaan? En wat maakt het uit?

Er is een vast budget. Of ze dat in 1 keer opmaken aan de afteling of ze gaan twee keer naar een goepdkopere plek. Dat hoeft jou toch niks te boeien?

Dit hele verhaal is alleen maar ophef om de ophef. Boze minister die minderjarige vluchtelingen in kwaad daglicht wil stellen.

Vergeten, nijn37, cosdy en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.095
    1.830
    113
    Vrouw
    Het is dieptriest dat volwassenen wonend in een welvarend land er een probleem mee hebben dat kinderen, gevlucht uit oorlogsgebieden, een uitje krijgen waarvoor budget is vanuit hun opvanglocatie.

Neuzeke, Sookie90, frummelke86 en 14 anderen vinden dit leuk.
  5. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.731
    7.240
    113
    Vrouw
    En dan vooral omdat het de Efteling is :o:

Omdat ze dat met hun budget niet zouden mogen betalen? Of is het niet educatief genoeg? Of hebben ze geen recht op "zoveel" plezier? Of is de Efteling alleen voor echt Nederlands volk?

Inderdaad dieptriest dat hierover ophef wordt gemaakt. En dat Avifauna dan wel "mag" vind ik bijzonder.

Neuzeke, Vergeten, nijn37 en 9 anderen vinden dit leuk.
  6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.184
    10.750
    113
    En daar heb je al twee posts met een zeer uitgesproken mening over gedaan.

Ik vind dit Nederland op zn allersmalst, als je deze jongeren dit uitje misgunt.

nijn37, Saartje33, Mamavan123 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.184
    10.750
    113
    Want jij weet dat deze groep ook deze prijs moet betalen? En dan nog, het is bestaand budget waar vrijwilligers keuzes mee maken. Faber had gewoon haar grote haatvolle waffel moeten houden over de manier waarop vrijwilligers het beleid van haar ministerie uitvoeren.
    Na de lintjesrel is dit het tweede incident in korte tijd waar "mijn tweet klopt/ik ben beleid" zich van haar allerlelijkste, onmenselijke kant laat zien.

cosdy, Crazyplantlady, Zxcvb en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. Mamavan123

Mamavan123 Bekend lid

20 apr 2023
    577
    506
    93
    Absoluut waar. Vreselijke vrouw.

Mammavan5 en Saartje33 vinden dit leuk.
  9. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.865
    3.030
    113
    Beetje een lastige dit, ik weet niet waar @Bloempjelief woont maar in onze provincie is er heel erg veel overlast van juist jonge asielzoekers. Met als hoogte punt een verkrachting van een jong meisje wat de doofpot ingestopt is, meer aandacht voor de dader dan voor de slachtoffer is gekomen geen straf kreeg maar snel over geplaatst is.

Bij sommige is niet eens de leeftijd bekend en lijken ze ouder dan ze aangeven. En natuurlijk is dit niet te controleren.

En eigenlijk moet ik nu aan het 'wolven' topic denken. Waar de ene moord en brand schreeuwt dat ze weg moeten en de ander nergens last van heeft.

Mensen hun persoonlijke ervaring met bepaalde groepen maakt hun mening er over. Hier misdragen ze ook vaak flink hun eigen en daar word je echt niet gelukkig van.

En natuurlijk zijn er ook lieve en wel willende jongeren, maar als mensen alleen de eerste groep zien is hun mening heel anders dan de mensen die de tweede groep zien.

Mim89, NiVa0230, Caon en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.901
    5.866
    113
    Vrouw
    Weet je wat voor veel mensen ook niet werkt? Verveling en geen mogelijkheden hebben om iets nuttigs te doen. Worden ze vervelend van. Precies wat ze doen met mensen in een opvang…

Vogelinnetje, Nataly1972, Trirani en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.184
    10.750
    113
    Sommige mensen ervaren al "overlast" van een asielzoeker/buitenlander als die de straat oversteekt.
    En ik zou willen zeggen dat dat het huidige politieke klimaat is, met de haat die over sociale media klotst en zich daar snel vermenigvuldigt. Maar dit gaat al zeker 25 jaar zo.

Mijn man werd als tiener met zijn ouders e zusjes vanuit het AZC in een klein, roomwit dorpje geplaatst.
    Ik ken ze lang genoeg om te zeggen dat het keurige rustige mensen zijn, die hun uiterste best doen om elke vorm van overlast of conflict te vermijden (eerder te weinig op hun strepen gaan staan).
    Maar man, ze kunnen een boek schrijven over de vitriool die ze van die lieve dorpelingen over zich heen kregen, in de tijd dat internet nog niet eens tot in alle huiskamers kwam.
    Mensen die hun hond standaard voor hun deur lieten poepen. Een buschauffeur van de streekbus (1× per uur, niet op zondag of na achten) die soms extra gas gaf in plaats van te stoppen als schoonmoeder bij de halte klaarstond. Voortdurende rotopmerkingen en fysiek pesten door de jongeren van het dorp.
    Tsja toen heeft man, hij moet een jaar of 16 geweest zijn, er ook weleens eentje bij de kraag gevat en fysiek duidelijk gemaakt dat ze zijn zussen met rust moesten laten. Was hij toen de grote slechte agressieve buitenlander? Vast wel. Maar eerlijk, wat zou jij willen dat je kinderen deden als ze jaar in, jaar uit gepest worden door een groep jongeren?

Ik kwam niet vaak in dat dorp anders dan van en naar hun huis. Maar ik vergeet het nooit. We zaten bij wat doorging voor het winkelcentrum, gewoon op een richteltje in de zon met zijn zusje van toen denk ik een jaar of 8. Komt er uit het niets een gast van een jaar of 18 op ons af lopen, schreeuwend over die k*ker buitenlanders die moeten oprotten naar hun eigen land. Ik was van slag, man zei dat ze daar onderhand aan gewend waren.

En toen ik met hem kreeg, kwamen de verhalen hoor. Als je die moest geloven, had hij elk meisje in de buurt al gehad. En ik werd door zijn lieve dorpsgenoten uitgemaakt voor "poetshoer" omdat ik met hem ging. (Want elke buitenlander is een schoonmaker, geez).

(En dan heb ik het nog niet eens gehad over alle andere vormen van discriminatie die iedereen van kleur je kan vertellen, waar hij ook zeker over mee kan praten)

Dus als er verhalen komen over die VRESELIJKE asielzoekers, is mijn eerste reactie "wat is hier überhaupt van waar?" En mijn tweede vraag als het gaat over die vechtpartijen "hoe kwam het zo ver, wat ging eraan vooraf?"
    Want de asielzoekers staan al 10-0 achter en krijgen al bakken haat en leugens over zich heen zelfs als ze helemaal NIKS verkeerd doen.

Saartje33, Sookie90, Nataly1972 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.850
    4.104
    113
    Die aanhoudingen volgen nog wel. Er gebeurde op het moment zelf teveel om aanhoudingen te doen. De situatie leende zich er niet voor blijkbaar. Maar door beelden te analyseren met bepaalde technieken sporen ze er vaak nog best wat op achteraf.

Mamafiets vindt dit leuk.
  13. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.865
    3.030
    113
    Inderdaad want ze mogen ook niks. Net als mensen die naar Nederland gekomen zijn en hun werk willen terug oppakken maar eerst op 0137291 regeltjes moeten wachten. In de tussentijd worden de mensen alleen maar meer in hun isolement geduwd want intergereren gaat veel beter als je bij de samenleving betrokken word. Maar ook asielzoekcentrums die juist buiten de samenleving geplaatst worden. Dat je denkt waar gaat het over we hebben het over mensen.

Saartje33 en Mamafiets vinden dit leuk.
  14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn mond valt ook open van de schietpartij afgelopen donderdag op een terras bij een hotel in Rijswijk.
    Het is een afrekening maar moet dit zo openbaar worden gedaan?
    Je zou daar maar nietsvermoedend zitten en er wordt zomaar een persoon van dichtbij overhoop geschoten, geen gezichtsbedekking, niks, gewoon openbaar en iedereen mag het zien.
    Dat hotel is vanuit mijn eigen huis pak hem beet 15 minuten fietsen, hebben vorig jaar in datzelfde park nog een teamuitje met mijn werk gehad, gestoorde wereld die steeds dichterbij komt.

15. Crazyplantlady

23 apr 2025
    57
    46
    18
    Vrouw
    Helemaal mee eens. Ik vond Faber altijd al de engste vrouw van Nederland. Maar als minister is het helemaal erg.
    Ik begrijp gewoon niet hoe je zo kunt denken.
    Een stel gevluchte kinderen hun uitje ontnemen.
    Ik word er alleen maar ontzettend verdrietig van.

Saartje33 en Mammavan5 vinden dit leuk.
  16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.514
    8.654
    113
    Vrouw
    Inderdaad ook heel triest!! Je durft toch nergens meer heen joh, met zoveel gestoorde mensen op de wereld, die je overal zomaar tegen kan komen.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het echt bizar, geen schaamte of wat dan ook, ik zeg tegen mijn man ook je zou daar maar zitten met je kinderen ofzo en zoiets gebeurt en dan ineens, je staat toch doodsangsten uit voor wat er dan gaat gebeuren.
    Ook zo'n verkrachting afgelopen Koningsdag in Amsterdam, men staat erbij en kijkt ernaar.
    Wat een gestoorde wereld wordt het steeds meer. Het zou je dochter maar zijn.

18. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.283
    1.451
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Zet maar eens een paar klassen van een middelbare school bij elkaar van 16/17 jaar 24 uur per dag maanden achter elkaar met niks te doen, kijken water er dan gebeurt

Saartje33 en Mammavan5 vinden dit leuk.
  19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.049
    14.755
    113
    Vrouw
    Daar wil ik dan niet in de buurt zijn.:confused:
    Maar ja dan is het logisch. En nu gaat het om een andere groep die op voorhand al afgeserveerd is.

Mijn mond valt alleen maar open van het feit dat deze jongeren een uitje niet gegunt wordt. Wat betaald wordt van geld dat juist voor zoiets bestemd is. Maar ja, mevrouw Faber heeft weer iets om zich over op te winden...

20. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.973
    3.867
    113
    Vrouw
    De quarantine in de coronatijd had superveel impact op iedereen, ook vooral op de jeugd en veel mensen hebben er nog steeds last van. Daar heeft iedereen begrip voor.

Maar wat vluchtelingen hebben moeten zien en meemaken. Dat kan de meerderheid niet begrijpen terwijl dat nog een ander niveau is dan quarantine in je veilige huis en anderhalve meter afstand.

Neuzeke, Saartje33, Mammavan5 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina