Mee eens, het is een en al trauma. Ze wagen hun leven voor in hun ogen het paradijs, maar dat valt dan op een bepaalde manier tegen, want in plaats van een vrij leven, word je semi-gevangen gehouden. Er komen dan veel spanningen en icm trauma kan het niet anders zijn dat er ontsporingen optreden. Daar zijn zij zelf in eerste instantie niet de oorzaak van. Ik ken ook wel een jonge puber, uit een 'braaf' blank gezin die zoveel trauma heeft opgelopen waar hij niets aan kan doen. Het zou niet raar zijn als die ook gaat ontsporen. Daarvoor heeft hij gewoon te veel naar meegemaakt in zijn jonge leven. Gelukkig krijgt hij wel de nodige hulp, maar dat zouden we vluchtelingen ook wel moeten gunnen, dat ze een veilig gevoel hebben.
Dit inderdaad. Zelf zitten we voor minder bij de POH. https://www.gofundme.com/f/gun-kinderen-uit-een-azc-een-onvergetelijk-dagje-uit
Bedoel ook niet mij zelf. Maar het is wel een van de allerduurste parken. En mij hoor je niet klagen over subsidies en potjes. Door stichting mochten wij ook een keer. Mooi park ook maar niet te doen met een klein budget. Ik zelf word er ook hor en dol van die negatieve shit. 10% is misschien verdorven en de rest wil echt wel hoor. Alles is toch de schuld van, maar wie zorgde dat er geen goede instroom was. Wie zorgde er voor dat er 10 jaar geen huis was voor. Maar nu moet het en is alles de schuld van de asiel. Trouwens het zijn echte hele leuke mensen met een mega trauma.
Amv's hebben in Nederland recht op onderdak, onderwijs, gezondheidszorg en begeleiding. Hun verblijfstatus heeft daar geen invloed op. Ze gaan dus gewoon naar school. Er is begeleiding en er wordt van alles georganiseerd voor deze jongeren.
En een van deze dingen is dus een uitje. Waar budget voor is. De Efteling rekent voor schoolreisjes volgens mij ook andere prijzen dan voor een particulier dus dat zullen ze hier ook wel voor doen. Maar omdat de overheid en niet voor kan zorgen dat Pietje en Marietje geld genoeg hebben om zelf naar de Efteling te kunnen (ofzo, want volgens mij is het daar elke dag vol…) gunnen we deze kinderen dat niet.
Vind de tekst erbij alleen wel beetje gek. Alsof Nederlandse kinderen weten wat de toekomst brengt en geen geweldloze toekomst etc willen
Daar gaat het mij niet om. Er werd hier gepost dat deze jongeren jarenlang 24/7 bij elkaar op de lip zitten zonder iets te doen te hebben. Dat klopt niet. Vandaar mijn post hoe het wel zit.
Daar gaat het toch niet om. Het klopt gewoon niet wat gezegd wordt. Het is nogal een verschil met wat gezegd wordt en de werkelijkheid.
Wij hadden hier een opvang voor gezinnen. (Dus geen jongeren alleen) in een gymzaal die gesloopt werd. Kindjes zaten bij mijn kinderen op school. Er was gewoon niks. Een bal om buiten op de parkeerplaats een beetje te voetballen en mensen hadden stoepjes en fietsjes gebracht . ‘S avonds kwam er een soort trailer waar eten werd gekookt (want, gymzaal, dus geen keuken aanwezig) en dat was het. De gymzaal was in hokjes verdeeld en daar zat dan een gezin per hokje in. Op een avond kregen wij via Parro bericht dat de gemeente net had laten weten dat ze allemaal werden overgeplaatst. Toen heeft school gauw nog kunnen regelen dat de klassen nog even snel afscheid konden gaan nemen van hun klasgenoten. Kindjes waren net lekker gesetteld op school. Nooit last gehad van die mensen (was hier om de hoek) nu komt er in een pand dat al jaren leeg staat een groep jongeren zonder ouders. Daar zijn laatst eieren tegen het pand gegooid. Ik vind het gewoon vreselijk hoe de mensen behandeld worden. Alsof ze geen mensen zijn
Het is inderdaad beschamend hoe sommige mensen bij voorbaat al een vijandige houding aannemen tegenover deze groep mensen. Met haat kom je niet verder.