Waar valt jouw mond van open? Deel 15

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammavantwee, 9 jul 2024.

1. meisjemetdeparel

meisjemetdeparel Bekend lid

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    Dat mag jij allemaal vinden, maar ik denk er anders over. En dat lijkt me ook helemaal prima. Ik weet niet waarom je zo graag door mijn strot wil duwen dat het niet ok is. Ik vind het wel helemaal ok, en dat veranderd niet doordat je er van alles bijhaalt zoals dat het over de grens van moeder is. Dat staat er helemaal niet.

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.224
    28.192
    113
    Maar waarom is de grens van moeders belangrijker dan de grens van vader, en zoon?

moeder schat in dat het kind ziek gaat worden.
    vader schat in dat dat wel meevalt.

de afspraak was direct naar huis.
    Misschien dat vader daaronder verstaat; biertje opdrinken, gedag zeggen, en dan gaan. Dan ben je zo 20 minuten verder.
    Hij leest de berichtjes; hij rond af en gaat naar huis.

ik vind in deze eerder dat moeders vaders en zoon opzij schuift doordat zij haar planning (vakantie en inschatting van zoon’s fysieke staat) belangrijker vindt dan de activiteit van vader en zoon, en vaders inschatting.

Voor beide valt wat te zeggen, maar ik schuif persoonlijk meer naar de vader toe.

Amaranthas, mamabri, Nellie4 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.650
    113
    Vrouw
    Ik weet niet waarom je door mijn strot wil duwen dat het wel ok is :roflmao:

Ik haal niks erbij. Ik interpreteer de eerdere berichten van @Dubbelgeluk
    Discussie vooraf
    Duidelijke afspraak over meteen naar huis komen.
    Zorgen over of er iets gebeurd is.
    Zoon die ziek wordt als hij over zijn grens gaat.
    Slecht slapen door het hele gebeuren.
    Is niks bij verzonnen hoor.

4. meisjemetdeparel

meisjemetdeparel Bekend lid

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    Hè wat flauw. Succes ermee.

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Oeps wat een discussie is hier ontstaan:D het is al gezakt inmiddels. Het was hier 5 minuten vandaan en zoontje was een half uur op mijn man aan het wachten tot hij weg ging omdat hij nog met een aantal mensen in gesprek ging.

Ik blijf erbij dat dat niet handig was, maar goed, dat is mijn mening. Zoontje is naar school gegaan, jongste is wel ziek geworden maar die lag netjes op tijd in bed:p

6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.224
    28.192
    113
    Mijn man doet dat ook altijd hoor. Afronden duurt een eeuwigheid, haha

Alvast een fijne vakantie :)

Zxcvb en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  7. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.049
    1.711
    113
    Vrouw
    Hij is UHB met ernstige dyslexie. Eigenlijk heeft hij onderwijs nodig dat volledig op hem aangepast is. Vakken als wiskunde, scheikunde en natuurkunde heeft hij zo door en zou hij heel versneld kunnen doen. Terwijl de talen hem veel moeite kosten en hij waarschijnlijk 4x zoveel tijd nodig heeft.
    Daarnaast heeft hij een schooltrauma en heeft een tijd thuis gezeten. Nu gaat hij halve dagen naar school, wel speciaal hb onderwijs.
    De dichtstbijzijnde hb middelbare school is 150 km verderop

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Dat is een moeilijke combinatie. Zoon is alleen hb.

Heftig dat hij een school trauma heeft! Ik geloof dat we optijd weg zijn gegaan.

Wat een moeilijke situatie!

9. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.049
    1.711
    113
    Vrouw
    Dank je wel. Het is inderdaad erg heftig allemaal. Hij begint langzaam aan weer wat op te krabbelen, maar is er zeker nog niet.

Jullie ook sterkte en succes met het maken van juiste beslissingen omtrent de middelbare school

10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Het humeur van zoon 1 na een schoolreis. Bloed en bloed chagrijnig. Elke schoolreis hetzelfde verhaal. Hij kan er ook niets aan doen maar hem ophalen is echt vreselijk dan. Hij komt de bus uit met een kop op onweer 'het was de ergste dag uit mijn leven'. Alsof hij thuiskomt van een strafkamp ipv supergave schoolreis.
    Hij kwam nog chagrijniger uit de bus dan zijn klasgenoot die t spuugzakje nodig had in de bus

Vandaag is hij zn tablet/gametijd kwijt.

(Hij had het dus wel echt oprecht ontzettend leuk gehad)

NiVa0230 vindt dit leuk.
  11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Wat moeilijk :( maar fijn dat halve dagen nu wel lukken. Maar goed... middelbare is een ander verhaal

Villa Kakelbont vindt dit leuk.
  12. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ach, is hij niet gewoon overprikkeld?

13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Yep. Klopt. T is voor niemand leuk. Lekker vroeg eten, in bad en slapen.

Hij zit nu lekker netflix te kijken met meloen en een koud glas drinken.

Relax vindt dit leuk.
  14. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.415
    113
    Nou, als ze nu in de laatste week/weken nog op schoolreisje moeten kan ik het me ook wel een beetje voorstellen :roflmao: al die kids totaal overprikkeld en toe aan vakantie, haha, je zou me op kunnen vegen

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Bedankt!

Genoeg mensen die het onderschatten. Die zien alleen maar dat het handig is dat ze goed kunnen leren. Vooral de kinderen die 145+ zijn is de wereld nog moeilijker.

Het verschil van 145+ en "gewoon" hoogbegaafd is ongeveer net zo veel verschil als tussen hoogbegaafd en het gemiddelde.

Snap ik overigens ook dat mensen het niet snappen. Alleen soms frustrerend. Uit moeten leggen waarom jij je kind nog ophaald, hij niet alleen fiets etc

Relax vindt dit leuk.
  16. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Juf kwam eruit gerold en zei ook gelijk 'ik heb zo'n hoofdpijn!' Ja dat snap ik haha

17. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.224
    28.192
    113
    Vraagje: Als hij overprikkelt is, waarom straf je hem daar dan voor? (door tablet/gametijd af te pakken)
    Of lees ik je berichtje verkeerd?

Sado, Neuzeke, Relax en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.415
    113
    :roflmao::roflmao: nou wie weet kunnen volgend jaar wat eerder op schoolreis :p

19. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.224
    28.192
    113
    Verdrietig om te lezen :( de arme jongen.
    Tegelijkertijd ook fijn om te lezen dat hij wat beter gaat en halve dagen naar school kan.
    Sterkte voor jullie!

Villa Kakelbont vindt dit leuk.
  20. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Hier ook 145+ ers dus ik weet waar je het over hebt. Ik zeg altijd dat onze kinderen, als ze een iq van 45 ONDER het gemiddelde zouden hebben, niet voor zichzelf zouden kunnen zorgen. 45 BOVEN het gemiddelde wijkt net zoveel af. Als ik dat aan anderen vertel, dan begrijpen ze het soms. Een beetje.

owly en Zxcvb vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina