We hebben kaartjes hoor, waren blijkbaar nog enkele goedkopere en hadden we erg geluk hiermee. Het is dat mijn jongste heeeeel graag wil, grote fan, en een van ons gaat mee.
Ze zijn live echt heel goed. Ik ben hun vorige tour 2x met mijn kind geweest. Hij was toen fan. Nu wilde hij niet echt er naartoe, dus ik heb ook niet meer voor kaartjes gekeken
Bizar zeg. Ik hou mn hart ook vast. Ook al zouden we het kunnen betalen, ik vind al die reizen echt niet allemaal nodig op het vo. Dus we gaan echt wel kijken of ze overal wel mee baar toe gaat. Als we er met t hele gezin van op vakantie kunnen gaat t mij echt wel wat te ver. Moet wel leuk blijven he
Volgens mij gaat de temperatuur vanaf vandaag weer stijgen, toch? Grappig hoe veel mensen om me heen meteen denken dat het sinds vorige week echt herfst is en dat het alleen maar kouder wordt. Ik lees het hier ook, maar volgens mij krijgen we deze week juist weer wat nazomerweer
Maar het voelde door het ineens behoorlijk dalen van de temperatuur èn daarbij al die regenbuien ook gewoon aan als herfst En ook al wordt het aankomende week nog wel lekker, 's avonds is het sneller donker en 's nachts koelt het wel behoorlijk af. Nou ja, ik ga nog maar even lekker genieten van het mooie weer aankomende week
Ja, dat is helemaal waar, het voelde echt een week lang alsof de herfst volledig was ingetreden met die regen en lagere temperaturen! Ik merk ook dat de mensen om me heen, die niet zo van het najaar houden, gelijk denken dat het einde van de zomer definitief is en al half in een winterdepressie schieten. Ondanks de weersvoorspellingen van komende week. Maar gelukkig krijgen we nog een paar mooie dagen om van te genieten voordat het echt kouder wordt!
Jouw dochter doet toch tto? Wij kregen van tevoren te horen wat dat per jaar ging kosten. En ja, die reizen zijn allemaal een verplicht onderdeel. Met uitzondering van 1: de reis naar een Afrikaans land. Daar zijn mijn kinderen niet naartoe gegaan. Maar alle andere zijn gewoon onderdeel van tto. Je hebt van de school een brief gehad met de bijlage boekenpakket. Daarin staat per leerjaar de kosten. Daar kun je zien wat het je de komende jaren gaat kosten. Je betaald sowieso de eerste 3 jaar al 400,- per jaar aan tto bijdrage.
Mijn vriend is een weekendje de hort op, en stiekem keek ik er best naar uit om het huis voor mezelf te hebben. En nu komt puntje bij paaltje en mis ik hem gewoon
Dat ik vannacht wakker werd en mijn vinger pijn deed. Uiteindelijk toch maar gaan kijken en leek het een doorn. Om 5.15 stond ik in de badkamer met een pincet. Bleek het een stukje metaal te zijn Hoe ik ben gaan douche en gaan lezen en toen was er niks aan de hand
Ja die heb ik inderdaad gehad, maar was me niet helemaal duidelijk met die reizen. Die €400 weten we ja, maar de extra kosten vond ik dus onduidelijk. Er staan bij 4tto dacht ik meerdere reizen. Bij havo en vwo staat er dan een sterretje en daarbij staat dat ze kunnen kiezen uit 1 reis. Bij tto staat er geen ster, maar die reizen gaat ze neem ik aan niet allemaal maken. En bij 5to staat er dan een reis naar Oeganda voor €1800. Die is toch neem ik aan niet verplicht?
In 4tto moeten ze idd een van de reizen kiezen. Je kunt nu al zien wat elke reis zal kosten, dus kun je daar als ouders je op voorbereiden. En je kunt ook tegen je kind zeggen dat je, als ze een duurdere reis willen, wil dat ze een deel zelf betalen. Hebben wij ook gedaan. De andere reizen kosten zoveel, wat jij wil is duurder. Het deel dat het duurder is betaal je zelf. En Oeganda is idd niet verplicht. Die mochten onze kinderen wel doen, maar dat moest dan wel zelf betaald worden. Dat vonden ze toch wel iets te veel
Bij ons is bij de aanmelding gezegd dat de eerste 3 jaar in totaal ongeveer 1200 euro kosten. Vanaf 4 TVWO weet ik het niet. Nu 2e jaar, dus zal volgend jaar wel duidelijk worden. Sowieso verandert het allemaal na de 3e (als ze het junior certificatie hebben)
Ja en nu hebben we een informatie mail gekregen en zijn we naar de ouderavond geweest en weet ik nog niet wat het kost. Ga er nu vanuit dat gratis is. Maar ik vind het allemaal heel raar. Ze gaan dus op uitwisseling en het is de bedoeling dat ze in hun eentje bij een gastgezin logeren en persoonlijk zit ik daar dus echt niet op te wachten. Met 2 of meer vind ik niet zo'n issue, maar alleen? Zoon ziet dat ook niet zitten. En omdat er heel veel meisjes in zoons klas zitten wordt er ook gevraagd of de ouders bezwaar hebben dat hun dochter bij een Italiaanse jongens slaapt. Nou, ik zou daar zeker wel bezwaar tegen hebben. Zeker alleen. Mijn dochter moet volgend jaar, dus geef dit wel alvast aan. Dan betaal ik toch liever wat meer voor een hostel of hotel. Vind dat gewoon geen prettig idee.
Vanaf het vierde jaar is het idd wat goedkoper. In tto6 is er nog een examen, dat heeft oudste dochter toen ook gedaan. Zoon zit nu in de 5e, maar die gaat het ook doen.
It's the most wonderfull time of the year! En dat gevoel begint bij mij bij weken zoals afgelopen week. Heerlijk, ik wordt er blij van.