Ik zou 'm gewoon vast opzetten die boom Kerst hier gaat denk ik met gemengde gevoelens worden. De eerste keer volledig zonder schoonouders. In een paar jaar van Extra speciaal voor ze koken bij ons thuis, naar We nemen wat mee naar pa en halen ma uit het verzorgingshuis, naar We gaan bij ma op bezoek en ik neem haar favoriete hapjes mee. En nu dus helemaal niks. We gaan een nieuwe traditie met ons gezinnetje maken. Geen verplichting is fijn en tegelijk zo verdrietig.
Ik denk begin Oktober. Word 10 Oktober waarschijnlijk geopereerd dus wil van tevoren iig al de boom hebben staan met de lampjes al erin. Versieren kan ook na de operatie haha. Altijd zo heftig die eerste feestdagen nadat je iemand verliest... Dikke knuffel ❤️
Anders maak je er eerst een Halloween boom van en dan kerst en pasen kan ook nog wel. Gaan ze doen dat je verwacht dat je dit iet zou kunnen?
Kijkoperatie ivm verklevingen in mijn buik voordat ik het traject in ga om hopelijk een kindje te mogen krijgen. In 2021 ook aan geopereerd en toen had ik echt behoorlijk last ervan omdat er echt heel veel verklevingen zitten die ze dan helemaal los maken. Voelde alsof ik 10000 sit ups had gedaan ofzo.
Ah dank je wel! Dan is t gelukkig prima te doen. Maar dan nog snap ik niet waarom dat wel staat bij havo/vwo en niet onder tto. Maar gelukkig duurt dat ook nog ff
O duimen dus. Hebben ze toen nier genoeg weg gekregen of denken ze dat je weer dicht bent. Lekker gevoel ook brrr.
Dat onze familieerfstukken nep zijn mam en tante lieten t taxeren Mijn tante had de ring van haar moeder laten taxeren. Opa vertelde dat t een dure ring was en wel 2000 gulden. (We hebben t dan over zo'n 45 jaar geleden, mijn grootouders zijn al decennia geleden overleden). Is t gewoon zirkonia En de armband met parels van overgrootmoeder? Hartstikke nep De edelstenen ketting van de kindloze vrijgezelle oudtante? Nog geen 50 euro waard omdat alleen de sluiting waardevol was. Hele familie heeft er vreselijk om gelachen, schone schijn Was een leuke dag vandaag haha Gelukkig hebben ze nooit ruzie gehad over de verdeling van die 'waardevolle' sierraden
Hahahaha nee ze vindt het hilarisch de grap van de eeuw hahaha Al die jaren de erfstukken zorgvuldig bewaard want ze zouden veel waard zijn... (Ze hebben t geld niet nodig, dus dat maakt ook dat luchtig)
Toen was het een spoed operatie omdat ze dachten dat mijn eierstok gedraaid was. Tot die operatie wist ik niet eens dat ik verklevingen had. Toen was ik in in mijn woonplaats onder behandeling ivm miskramen en erna niet meer zwanger worden. Nu ben ik in behandeling in Zwolle ivm hun donorbank en omdat ik alleenstaand ben en hun willen zelf kijken hoe de verklevingen nu zijn voordat ik begin met het traject.
Mijn vader heeft lange tijd een schilderij gehad die volgens hem veel waard was En toen ging hij naar de schatter en die zei : 75 euro voor de kader en het doek zelf 25 euro .
Mijn vader denkt wel vaker dat hij waardevolle spullen bezit . Hij was ook wat lastig toen mijn opa vorig jaar zei: mijn instrument is voor neuzeke. Instrument van mijn opa zijn grootvader geweest. Maar ik ben niet bezig met de financiële waarde. Ik vind het dan wel weer prachtig om te beseffen dat dit instrument door de handen van mijn familie ging en de oorlogen overleefde. Dit terwijl de woonplek van mijn groot en overgroot ouders volop gebombardeerd werd.
Het verhaal erachter is meer waard dan het financiële aspect ♡ (Ik hoop dat ik zo'n erfstuk in handen krijg.... de parels. Naja 'parels' puur omdat t zo lang in de familie is. Want t is natuurlijk niets meer waard haha)
Dat is wel bijzonders als je dat erft. Ik en mijn zus zouden de sieraden van mijn oma krijgen. Maaar dan moesten we dat samen aan tafel doen. Aangezien mijn zus en ik elkaar niet zagen was dat geen optie. Heb dus niks van mijn oma of opa. Gelukkig van mijn vader de papieren/ knipsels uit de oorlog. Daar staat nog wel wat in wat van mijn opa en oma was.
Ik heb van oma een handtas, spiegeltje en zakdoek. Van opa heb ik een toestel van het duivenspel, zijn instrument, zijn duivenkiel, zakdoek, zijn volledig versleten kaartspel, zijn kammetje, zijn balpen en zijn potje waar zijn snoepjes in lagen. Van oma en opa samen heb ik hun tv meubel en voorraad kast, de bijzet stoeltjes, vaasjes. Ik vind het geweldig dat ik veel van die spullen in mijn interieur heb staan . De rest had geen interesse dus was handig. Ik nam gewoon wat ik wou. Enkel de vaasjes en het instrument heeft hij specifiek vernoemd en dit ook gedeeld met zijn kinderen. Zowel mijn moeder en nonkel waren op de hoogte dat hij dit aan mij geschonken had. Ik heb daar zelf nooit specifiek om gevraagd maar ik begrijp wel waarom hij het deed. Ik plukte namelijk altijd bloemen (als kind onkruid) om in die vaasjes te stoppen en ik was ook degene die vaak vroeg om nog eens een liedje te spelen.
Ja inderdaad. Zo is er een schilderij in onze familie die mijn opa ooit kreeg als betaling voor zijn hulp bij iets. Die schilder was lokaal nog best bekend en zou voor verzamelaars aardig wat waarde hebben. Taxatie (voor de verzekering) was aanzienlijk lager dan wat we toen dachten. Maar t ding blijft sowieso binnen de familie. Er staan hier wel meer antieke spullen die waarschijnlijk niks waard zijn. Maar wel waardevol omdat ze van oma van man waren.
Uiteindelijk zijn dat de beste erfstukken toch: voor jou waardevol vanwege de herinneringen, maar verder is niemand jaloers en het hoeft ook niet duur verzekerd te worden.