Ja ik vind absoluut ook dat die oorlog moet stoppen en de mensen in Gaza geholpen moeten worden. Er opgebouwd moet worden ipv verder afgebroken. Het is afschuwelijk.. Daarnaast denk ik ook, stel de toevoer naar Israël zou stoppen vanuit andere landen. Stopt de oorlog dan? Of verplaatst die zich en wordt Israël het afslacht doelwit? Ik hoop zo dat er een manier komt om te stoppen en dat er vrede komt (en Iemand anders aan de macht komt in Israël).
Niemand is eropuit om Israel "af te slachten". Dat is hun propaganda. Ze hebben maar 18 jaar om lieve onschuldige kinderen die opgroeien in weelde, om te turnen tot gewetenloze bezetters en moordenaars, en ze zijn niks zonder de onvoorwaardelijke steun van het Westen, dus hun leugens moeten wel heftig zijn.
En andersom gebeurd dit zeker niet? Hoe Palestijnse kleuters worden opgeleid tot terroristen EW PODIUM BART COLLARD 24 februari 2023Leestijd: 5 minuten Palestijnse kleuters met speelgoedwapens. Foto: screenshot MEMRI In de Palestijnse gebieden is islamistische indoctrinatie van kinderen, zelfs van kleuters, geen uitzondering. Ze lopen rond met speelgoedgeweren en leren extremistische ideeën over Joden en andere niet-moslims. Dat is levensgevaarlijk, schrijft Bart Collard op EW Podium. Bart Collard (1988) heeft een master Opsporingscriminologie (NL) en een master Contraterrorisme (Israël) afgerond. Momenteel schrijft hij een boek over desinformatie. Tevens werkt hij aan een proefschrift over islamitisch terrorisme aan de Universiteit Leiden. EW Podium publiceert opinies van (veelal beginnende) schrijvers, die vanuit eigen onderzoek, expertise of werkervaring bijdragen aan het debat. De opinies hoeven niet overeen te komen met die van de redactie. Als de kinderen zo’n tien tot vijftien jaar ouder waren geweest, had het een scène uit de Israëlische hitserie Fauda kunnen zijn. Jonge bewapende Palestijnen, die strijden tegen Israëlische troepen. De strijder die wordt gedood, wordt vereerd als martelaar en in een Palestijnse vlag gewikkeld. De vrouwen knielen bij hem neer en zijn martelaarsdood wordt verheerlijkt. Het gaat echter om beelden van een kleuterschool op de Westelijke Jordaanoever, in de Palestijnse gebieden. PROPAGANDAFILM: KLEUTERS DIE TRAINEN MET AANVALSWAPENS Op de beelden die een kleuterschool op 14 februari op TikTok deelde, toont kleuters die met aanvalswapens trainen. Ze dragen camouflagekleding, gezichtsbedekking en kleding met Palestijnse kleuren. Sommige wapens zijn – of lijken – echt, andere wapens zijn speelgoedwapens. Eén van de kinderen draagt een kleurrijke speelgoed-AK-47. De kleuters – het zijn er tientallen – richten wapens en halen de trekkers over. Sommigen in de groep zwaaien met Palestijnse vlaggen. Het gaat alleen om jongetjes; er is geen meisje te zien bij de gevechtstraining. Dan ensceneert een groep kleuters, gehuld in militaire kleding en een armband met een Israëlische vlag, een inval in een pand. Er sneuvelt zogenaamd een Israëliër en ten minste één Palestijn. Dan verschijnen de meisjes. Een vrouwelijke kleuter aait het hoofd van de Palestijnse ‘martelaar’ en rouwt ogenschijnlijk om zijn dood. Ze kust zijn hoofd. Meerdere kleutermeisjes pretenderen te wenen. Kleuterjongens wikkelen hem in een Palestijnse vlag en dragen hem weg. Tientallen kleuters volgen de stoet door het schoolgebouw. Het laatste beeld is dat van de gestorven kleuter, gewikkeld in de vlag, met een glimlach op het gezicht. JONG GELEERD, OUD GEDAAN IN BETHLEHEM Het doet me denken aan toen ik eind november 2022 Bethlehem, ook gelegen op de Westelijke Jordaanoever, bezocht. Met een groep toeristen en een gids stond ik voor de Geboortekerk, gebouwd op de plek waar Jezus geboren zou zijn. Een ogenschijnlijk islamitische moeder – de hoofddoek leek haar religie kenbaar te maken – en haar ongeveer vierjarige zoontje naderden onze groep. Het kindje had een speelgoed-AK-47 in zijn handen. Op zo’n vijf meter afstand richtte hij zijn wapen, mikte op ons en bewoog het snel op en neer. ‘Ta-ta-ta-ta! Ta-ta-ta-ta! Ta-ta-ta-ta!’ De moeder reageerde er niet op. Sommigen in onze groep lachten erom. Lees deze onthulling van EW terug: Nederlandse ontwikkelingshulp vloeide naar Palestijnse terreurgroep Ben ik bevooroordeeld omdat ik dit ongemakkelijk vind? Wellicht hebben kleuters in Nederland ook speelgoedpistooltjes, maar richten zij die ook op groepen buitenlanders en halen ze luidkeels de trekker over? Maakt de locatie van een conflictgebied hier niet ook uit? Ik fluisterde onze reisleider mijn zorgen toe. Die reageerde: ‘Jong geleerd, oud gedaan.’ SPEELGOEDGEWEREN VOOR KINDEREN Met enkele reisgenoten maakten we een wandeling, weg uit het toeristische centrum van Bethlehem. Ik wilde zien hoe het leven daarbuiten is. Na enkele minuten lopen werd de sfeer op straat grimmiger. Mensen negeerden ons bewust of keken ons ernstig bestuderend aan. We liepen over een markt. Bakken met vlees stonden ongekoeld op de grond, de zwerfkatten aten ervan. Ik keek een collega aan en we besl0ten dat het tijd was om terug te keren. Het oogde hier niet veilig voor ons. Op zo’n vijf minuten lopen van het centrum werden op straat hoezen voor kogelwerende vesten met camouflageprint verkocht, voorzien van twee zakken voor AK-47-patroonhouders. Ik wees mijn reisgenoten erop. ‘Wie koopt dit, om welke reden en waarom kan dit publiekelijk verkocht worden?’, vroeg ik hen retorisch. Overal zagen we speelgoed-AK-47’s voor kinderen hangen. Terug op het plein bij de kerk, werd ik benaderd door een jongetje van een jaar of acht. Hij wilde me een ketting en een armband met een beeltenis van Jezus verkopen, maar ik ben niet religieus. Zo vriendelijk mogelijk bedankte ik hem. Toen hij besefte dat ik echt niet van hem ging kopen, hief hij zijn vinger en schold hij me de huid vol in het Arabisch – althans, ik kan het niet anders interpreteren. Met geheven vinger schreeuwde het kleine mannetje herhaaldelijk ‘Allahu Akbar’ in mijn gezicht. Twee vriendjes staakten hun verkoopwerkzaamheden en sloten zich bij hem aan. Ik wuifde ze weg en woest taaiden ze af. JIHADI-KINDERSHOW: LEREN MARTELAAR TE WORDEN Natuurlijk mag je op basis van drie voorvallen niet generaliseren, maar ze sloten aan bij het beeld dat volgt uit bestudering van allerlei indoctrinatiemateriaal. Al Aqsa TV zond jarenlang het kinderprogramma Tomorrow’s Pioneers uit. Een jihadi-Mickey Mouse, -Maya de Bij en -Bugs Bunny voeren Allahs wetten uit of worden ernaar gestraft. Kinderen wordt geleerd dat Joden niet te vertrouwen zijn en gedood moeten worden. De kinderen moeten, in naam van Allah, martelaren worden in de strijd tegen Israël, zo wordt hen geleerd. En als iemand steelt, moeten diens handen afgehakt worden. Als kinderen met zulke vermeende waarheden en normen worden opgevoed, wat moeten we dan van ze verwachten? Dat zij vreedzame en seculiere burgers worden? INDOCTRINATIE LEIDT KLEUTERS OP TOT TERRORISTEN Lees ook: ‘EU moet stoppen met
Maar dat gebeurt andersom toch ook? Genoeg beelden van joodse kinderen met geweren. En ongetwijfeld zijn er ook joodse kinderen die zo'n opvoeding krijgen. Dat is aan beide kanten absoluut niet goed te keuren! Maar ik vrees dat er, zoals de situatie momenteel in Gaza is, straks geen Palestijnse kinderen meer zijn. Het hele Palestijnse volk wordt momenteel langzaam uitgemoord door Israël. Van aanslagen, tot de (voedsel)hulp tegenhouden. Dus als Israël zo doorgaat, dat is die terreur opvoeding voor hun kinderen niet meer nodig... Overigens zou ik de oplossing hiervoor ook niet weten hoor, van beide kanten zijn er mensen die elkaar naar het leven staan, maar ongetwijfeld zijn er ook meer dan genoeg mensen die wel in vrede willen leven. Hoe? Ik heb daadwerkelijk geen idee. Maar genocide lijkt mij niet de juiste oplossing.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar er wordt hier op zp regelmatig gepost hoe slecht Israël wel niet is en hoe erg het voor Palestijnen is. Dat zijn net zo min lieverdjes imo. Het is reactie-tegenreactie en niemand stopt met reageren zodat al die ellende maar doorgaat Voor de onschuldigen en vooral voor de kinderen is het verschrikkelijk, en zou ik liefst zien dat al dat geweld gisteren gestopt was, maar het is naar mijn mening schuld van beide kanten. Ja, Netanjahu slaat door maar dan nog… de onderlinge vetes zijn er al heeeeel lang. De haat wordt er bij beide kanten van kleins af aan ingehamerd. Dat heb je niet zo 1, 2, 3 uit het systeem van mensen. kijk maar hoe lang de haat van Nederlanders to Duitsers heeft geduurd, om even een klein voorbeeld te geven
De haat was er niet en tot 1948 leefden zowel Moslims als Christenen en joden in vrede in Palestina, dit wordt door veel joodse historici beaamt. Maar als je een land uit elkaar haalt, de oorspronkelijke bewoners enkel het slechte gedeeltes van het land geeft en de rest aan vluchtelingen uit Europa en dan dagelijks een beetje meer land en de huizen die erop staan inpikt komt er inderdaad reactie. Daarop volgde Nakba, die 750.000 Palestijnen he5 leven heeft gekost. Tot op de dag van vandaag wordt er sagelijks land en huizen afgepakt van Palestijnen en dan heb ik het niet over Gaza. Als andere landen je veel leed hebben aangedaan en je van dat land hebben verjaagd en je krijgt een stuk land om je thuis te noemen ergens anders, moet je niet gaan nog meer land afpakken, bewoners vermoorden en hen het zelfde leed aan doen met enkel als reden "wij waren ooit ook de slachtoffer" ze waren niet de slachtoffers aan handen van Palestijnen in eerste instantie. Als israel het recht heeft om zichzelf te verdedigen,- zo heeft ook Palestina het recht om zichzelf te verdedigen tegen het onrecht die ze 77 jaar wordt aangedaan. Geen enkele keer heb ik een Palestijnse gehoord die zegt dat ze alle joden willen vermoorden, enige wat ze zeggen is dat ze hun land terug willen. Maar zelfs israelische politici en heel veel mensen die je ziet online (ook mensen die in het Westen wonen) zeggen wel dat ze alle Palestijnen dood willen.
Wat er hier nu gebeurd is exact wat ik bedoel.. En waarom het @Beheer politieke uitlatingen niet toelaat volgens het reglement. Zolang niemand naar de kern kijkt en alleen maar roept word dit niet beter en gaat deze oorlog niet over. Zolang iedereen alleen zijn eigen kant ziet en niet verder 'kan' of wilt kijken. En zijn gelijk wilt halen. Verschikkelijk voor de mensen daar. Want uit eindelijk zijn ze het slachtoffer van twee partijen die over hun rug ' letterlijk lijken ' hun gelijk willen halen.
Mijn mond valt open dat het al weer een aantal pagina's gaat over de situatie en alles eromheen betreffende Israël en Palestijnen. @Beheer heeft al eerder topics hierover gesloten, er is telkens gezeur hierom en de sfeer op zwangerschap pagina wordt er niet beter van. Met andere woorden een ZWANGERSCHAPS-forum is NIET de plek om het hier telkens over te hebben. Kappen ajb!!
Het zijn elke keer dezelfde personen die met bepaalde posts weer reacties hierover proberen uit te lokken, lees maar terug. Steeds weer een nieuwsbericht plaatsen en hoppa, we kunnen het weer even over de genocide hebben. Helaas blijven dit altijd nog steeds meningen en zijn het geen feiten, laat het daar dan ook bij. En owee als je zegt dat Hamas hun mensen als leven schild gebruikt, want nee dat doen ze natuurlijk niet. Maar we hebben wel weer even kunnen zeggen wat we hier van vinden.
Tuurlijk...want als we het over Palestijnen en hun leed hebben, hebben we het natuurlijk over Hamas https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2014/07/05/_palestijnse_tienerwerdinbrandgestoken-1-2023937/ dit was zeker ook een Hamas lid op Westelijke Jordaanoever en het is allemaal gestart op 7 oktober
Weet je, waarom denken jullie dat je hier op ZP erover moet discussiëren? Er zijn toch genoeg andere plekken waar dit kan met elkaar? Open een whatsapp groep en klets daar verder met elkaar. Je weet nou eenmaal dat hier niet iedereen denkt zoals jullie dat doen. Wat wil je ermee bereiken? Wil je mensen overhalen? Dat is hier niet de plek.
Lees jullie eigen reacties nu even (ik pak deze gewoon even als voorbeeld, niet persoonlijk bedoeld): Er begint iemand (en dat is echt niet altijd dezelfde), maar door op elkaar te blijven reageren wordt de sfeer ineens heel giftig. Wil je hierover discussiëren (welk lid dan ook), ga daarvoor naar een nieuwsforum en laat dat daar. Lijkt me een stuk gezelliger voor hier!
Wat sneu. Je weet natuurlijk niet of ze ze bij elkaar in 1 ruimte zitten of beide een eigen plek. Duidelijk is dat ze niet blij zijn. Misschien dachten ze dat het wel ging.
Ga er dan niet zelf over door. En denk dat jij de laatste tijd ook genoeg over jezelf afgeroepen hebt.
Heb je gelijk in, maar als je terug leest heb ik hiervoor al heel lang mijn mond gehouden over dit onderwerp. Maar het blijft steeds weer naar voren komen en soms kan ik het dan niet laten om er wel een reactie op te geven.