Soms wel soms niet, En heb haar gezegd dat ze alles moet melden bij de juffen. Die wuiven haar weg... onder de noemer ach valt wel mee, ach trek je er niks van aan, negeer Maar steeds opmerkingen als: Je moeder is een hoer, ik neem een mes mee naar school, of je hebt een K moeder etc doet toch pijn en verdriet en zaait angst
Als je iets weet naam adres mag je dit ook melden bij veilig thuis. Ik weet niet of kind ook van school gaat of nog op school blijft. Maar een uiting van mes mee nemen vind ik niet kunnen en zou wel melding waardig zijn. Straks doet hij dit wel.
Ik zit ook erg in 2strijd... want als ik het meld weten ze dat het van ons af komt. Maar ja ddl meld ik het niet en gebeurt er echt iets.
Met dat leeftijdsverschil vind ik het niet OK. Maar zoon heeft in groep 2 ook weleens piemels vergeleken met een vriendje, en de juf vond dat een teken dat hij misschien homo was. Dat vond ik ook erg "bijzonder".
Ja maar het idee dat het nu hoppelijk alleen dreigen is. En straks niet. En is dit ook aan school verteld dat met de mes? Misschien even kijken of school dit zelf niet moet doen. Ze zijn Meldcode plichtig namelijk
Ja hij heeft dit uitgesproken waar de directeur bij was... Sorry wat bedoel je met meldcode plichtig?
Dat betekent dat school het moet melden als er een vermoeden is van een onveilige situatie bv thuis. En een mes is nu niet bepaald veilig, zoals hier verteld wordt. Kerstdiner op school is totaal iets anders
Met die meldingsplicht wordt hier op gedoeld. Een combinatie van de inhoud van de opmerkingen en een mes... Aangezien het ook om jouw dochter gaat, kan ik me wel voorstellen dat je dan als betrokkene kan bellen. Edit: en het is gewoon zo vervelend als het zo moet inderdaad.
Bij ons speelt het al het hele schooljaar. Vraag me af of hij die tijd gaat redden. Gelukkig nog wag vrije dagen. Echt rot dat ze ook in die situatie zit. Juist wil je voor iedereen een leuke afsluiting.
Wat vervelend zeg! Ik heb het hier met de oudste ook gehad. Pedagogisch niet verantwoord maar ik had hem de opdracht meegegeven dat als ze hem weer pijn zouden doen hij zo hard als hij kon moest terugslaan. Dat heeft hij dus gedaan. Had ik ‘s avonds een boze moeder aan de telefoon dat haar kind al de hele middag aan het huilen was omdat hij zo hard geslagen was. Mijn enigste reactie was dat ik blij was dat mijn kind eindelijk eens iets terug had durven doen. De rest van het schooljaar geen last meer gehad van de pestkoppen.
Sow helemaal gelijk... Leer haar ook nooit als eerste te slaan, maar als ze geslagen word mag ze zo hard als ze kan terug slaan. Super fijn dat hij er nu geen last meer van heeft. En jammer dat het zo ver moet gaan.
Werd al genoemd de scholen hebben een meld plicht aan de hand van. Dit heet meldcode. Dus dat school dit niet heeft gedaan is ook een hele kwalijke zaak. 7 weken zijn lang en wat leuk moet zijn krijgt nu wel een hele rare wending. Ja slaan mag niet maar soms is het nodig.
Zeiden wij ook maar hij zegt zo'n kind ben ik niet en wil zo niet zijn. Eerder heeft hij het wel eens gedaan maar dat was altijd gezeur met ouderen kinderen. Die slaan heel veel harder terug. Gun hem zo een klas waar hij zich zelf kan zijn en waar hij vrienden kan hebben. Nu heeft hij niemand.
Niks geen 2 strijd. Zeggen dat je een mes meeneemt valt onder bedreiging en is volstrekt onacceptabel!! Melden bij veilig thuis en de schoolinspectie en ook bij de schoolleiding aangeven dat je een melding doet.
Heel goed! Mijn oudste werd getreiterd door 1 jongen in de meefiets groep ( ivm afstand moeten kinderen uit dorpen rondom school gezamenlijk op fietsen) en maar treiteren. Dus heb zoon gezegd als hij treitert moet je ernaast gaan fietsen en een trap geven dat hij van zijn fiets afdondert. het duurde weeeeken eer hij durfde, terwijl die jongen bleef pesten. Toen was zoon het zat en schopte hem van de fiets. Daarna was het getreiter over