Het valt niet op zo. Aan de vaste waslijn hangt beddengoed (denk ik, wit laken). En dan heeft ze een los rekje er naast staan voor kleine dingen. Maar foto was meer om te laten zien waarom ik dat zie. Niet dat jullie denken dat ik met een verrekijker uit een raam over de schutting gluur ofzo
Kreeg man vorig jaar voor vaderdag van nr3. Plan was om hem buiten te zetten maar ik vind hem op mn vensterbank ook leuk
Ik vond t al wonderlijk dat een fabrikant e-kinderwagens maakt. Loodzware kinderwagen daardoor. Alsof t een fiets is.. . Net als met telefoonhouder op de kinderwagen. Alsof je zo hard gaat dat je de routeplanner moet volgen
Mijn broer (van 1987) heeft autisme en is verstandelijk beperkt. Hij zat een dorp verderop op school. Tot 12 jaar ging hij met een busje (leerlingenvervoer), werd om de één of andere vage reden niet thuis opgehaald, maar moest 2 straten verderop wachten tot hij werd opgehaald. Vanaf 12 jaar mocht hij niet meer met het busje. Alleen (zonder begeleiding) op de fiets kon niet, dus kreeg hij een buskaart van de gemeente, want volgens hen zou hij wel alleen (zonder begeleiding) met de streekbus kunnen. Als ik er nu aan denk, vraag ik me af hoe ze op het idee kwamen. Hij is nu 38, heeft inmiddels het verstandelijk vermogen van een kind van 10 en hij moest zonder hulp naar school... terwijl hij verstandelijk en sociaal een klein kind (kleuter) was. Hij is heel wat keren in de verkeerde bus gestapt (wel het goede nummer, maar die bus ging verder, dus de andere kant op), buskaarten kwijt, gepest (en niet weerbaar genoeg om voor zichzelf op te komen). Het was niet anders; mijn jongste broertje en zusje zijn in '97 en '98 geboren, dus mijn moeder had ook haar handen vol. De vrijdag voor de meivakantie is onze oudste dochter (net 11, 'alleen' motorisch beperkt en daarvoor een elektrische rolstoel) alleen (zonder begeleiding) van school naar huis gereden (ik had een domme fout in mijn planning gemaakt). Dochter had zelf aangegeven dat ze een bepaalde straat niet alleen wilde oversteken, tot en met die straat ben ik met haar meegefietst (toen snel terug om de jongste 3 uit school te halen). Ik denk dat ze het zelf wel heel leuk vond maar ook wel spannend om alleen te gaan ("Papa, mama was dom en nu mag ik alleen naar huis rijden. Vind je dat spannend?"). Mijn moeder (die zelf haar 12-jarige verstandelijk beperkte kind alleen met de bus liet gaan) zei dat ze het heel knap vond (zowel van mij als van dochter) dat dochter alleen naar huis mocht. Om vervolgens zelf tot de ontdekking te komen dat ze het van onze tweede wel 'normaal' vindt dat zij nu stukken zelf fietst (ook niet alles, sommige straten zijn heel druk en niet fijn) en het wat dat betreft niet uit zou moeten maken (alleen het 'vervoersmiddel' is anders).
Ja die heb ik ook wel eens aangehad maar t is met dat tempo niet zo dat je je t perse op je duwstang moet bevestigen. Je gaat geen 25 km of harder waardoor je sneller keuzes moet maken en niet ff in je hand kan pakken tussendoor
Klopt. Maar ik heb geen zin om bij elk kruispunt te stoppen, telef9on te pakken en kijken waarheen. Gewoon lekker doorstappen en met 1 blik op de stang zien dat je route nog klopt. Mijn mond valt ervan open dat dat blijkbaar vreselijk is. Oh. En met de oudste ernaast zijn we ook wel ooit pokemons gaan vangen
Van foto’s en filmpjes op insta, gedeeld met weet ik hoeveel mensen, met gewoon zulk gevaarlijk gedrag. Baby van nog geen jaar oud tot ruim zn middel, zonder bandjes, zittend in open water. Levensgevaarlijk. En vervolgens zie ik ergens anders weer een filmpje langs komen, razend over de snelweg; kindje filmen in zn autostoel, die gewoon los daarin zit. Hoe en waarom dan?
Over pokemons vangen .. Er fietst hier een vrouw rond met een driewieler ivm haar postuur (veel gezonder dan scootmobiel dat zeker!) Met 2 telefoons op haar stuur. Als de zon schijnt heeft ze 2 telefoon parasolletjes erboven. Ze vangt dan pokemons op beide telefoons. Ze gaat ook elke avond rondje maken met een klein groepje pokemonvangers. Maar die parasolletjes erboven maken t af
Uiteraard. Maar er zit wel een minimum leeftijd aan. Je hebt verstandige 12 jarigen en onverstandige 15 jarigen. Maar geen enkel kind van laten we zeggen 8 is verstandig genoeg om alleen te reizen met het OV.
<10 is t een no brainer voor mij idd. En als er nou een 16 jarige bij is vind ik t weer anders dan zelf nog echt een kind. (Mijn zus was 17 toen ze mij wel eens op sleeptouw neemde als 3-4 jarige) >11 kunnen ze al op middelbare school zitten. Dan kan t ov noodzaak zijn.
Ja maar wel pas vanaf het najaar en dan is mijn kind nog onder de 1. En die krijgt de prik niet. Dus in principe is het dan niet alle kinderen onder de 1. Anyhow. Het is gewoon stom
Ik gebruik uit principe (welk, is mij ook niet per se duidelijk) nooit locatie op m'n telefoon. Dus voor mij staat de noodzaak van een telefoonhouder op een kinderwagen ook heel ver van me af haha.
Ik heb allang geen kinderwagen meer in huis haha maar t lijkt me wel handig. Heb heel wat afgewandeld met kind in wagen, kind op rug, honden mee.