Waar valt jouw mond van open? Deel 16

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 10 mei 2025 om 17:32.

1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.151
    14.897
    113
    Vrouw
    Eh, heel eerlijk de opmerking van @Bloempjelief vind ik niet heel netjes, maar ik denk dat er een aantal zijn die het verkeerd lezen.

Ik denk niet dat @Bloempjelief zegt dat de actievoerders Arabieren zijn. Maar dat ze zich voordoen als Arabieren.
    Kijk 'die theedoek op hun kop' vind ik behoorlijk onhandig verwoord. Dat had wel in andere bewoordingen gemogen.

Spectre, Neuzeke en Koalabeertje3 vinden dit leuk.
  2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.659
    8.780
    113
    Vrouw
    Haha, nee totaal niet, maar dat zal hier echt niet aangenomen worden vermoed ik zo.
    @Beheer je mag mn reactie verwijderen hoor als dat aanstotend is, maar idd totaal niet zo bedoeld natuurlijk.

3. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.106
    2.689
    113
    Vrouw
    Er valt niets verkeerd te lezen het staat er overduidelijk als die arabieren met een theedoek....
    Ze beledigd openlijk en rasictisch en gaat dan ineens ons beschuldigen van laag zijn....
    Echt serieus daar valt mijn mond van open.

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.654
    31.199
    113
    Vrouw
    Lekker open laten hangen dan als je het niet snapt.

"Laf als een Arabier met een theedoek"
    Dat getuigt van een zeer laag beeld wat je hebt van Arabieren in het algemeen.
    Belachelijk maken van de hoofdbedekking (theedoek :rolleyes:)

In triest dat je dat zelf niet inziet.

5. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.659
    8.780
    113
    Vrouw
    Nee natuurlijk niet, ik weet helemaal niet wie deze mensen zijn. Niemand, want ze willen niet herkend worden. Als hadden ze bivakmutsen opgedaan, had ik dat gezegd.
    Ik heb het idd misschien een beetje lomp verwoord, omdat ik echt kriegel wordt van deze manier van actie voeren. Maar dit was niet op de persoon, maar om het bedekken van hun gezicht.

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.659
    8.780
    113
    Vrouw
    Met jou valt hierover echt geen discussie te voeren, je zal altijd bij je eigen standpunt blijven.

En voor iedereen; nee dit was niet zo bedoeld en excuus als dat wel zo is overgekomen.

Knuffelmonster, chrystel73 en Koalabeertje3 vinden dit leuk.
  7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.659
    8.780
    113
    Vrouw
    Nee, dit staat er dus NIET!! Er staat; als EEN arabier.

8. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.106
    2.689
    113
    Vrouw
    Waarom EEN arabier maakt het nou niet minder racistisch als DIE.
    Je hebt persoonlijk EEN arabier met theedoek benoemt.
    Je probeert nu iets recht te praten wat krom is.
    Serieus als dit niet tot je doordringt dan valt er met jou geen discussie te voeren ipv mij.

Saartje33 en Mamafiets vinden dit leuk.
  9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.659
    8.780
    113
    Vrouw
    Denk wat je ervan denkt, maar beschuldig mij niet zomaar van iets.

10. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    435
    458
    63
    Vrouw
    De referentie naar Arabieren is totaal onnodig aangezien het bericht niet over Arabieren gaat. Door het dan op die manier in de opmerking te verwerken geeft ze het idee dat ze erg minachtend over Arabieren denkt. Het woord ‘theedoek’ gebruiken om de Keffiyeh te duiden is natuurlijk op z’n minst onhandig maar ook wel echt respectloos. De hele zin is daarom zeker racistisch te noemen.

In plaats van verantwoordelijkheid te nemen en te zeggen goh ja nee dat was absoluut niet zo bedoeld en zeker onhandig verwoord gaat ze in de aanval, dat maakt niet perse dat de ‘goede intenties’ geloofwaardig over komen.

Saartje33, Eefje00, Mama8891 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.515
    21.942
    113
    Waarmee ze dus wel suggereert dat alle Arabieren kennelijk een "theedoek op hun kop" hebben. Kennelijk hebben Arabieren geen hoofd maar een kop én dragen ze allemaal een keffiyeh (het is moeilijk te begrijpen voor mij dat het correcte woord hiervoor nog steeds niet bij iedereen bekend is?). En wow, 'onhandig verwoord'? Zeg maar gerust ontzettend denigrerend, op z'n minst! Dat had ik niet van jou verwacht.

Was getekend, iemand die al 8 jaar tussen Arabieren woont en in al die tijd misschien 5 keer iemand met kefiyyeh heeft gezien op z'n hoofd...

Saartje33, MadeInUSA, Mama8891 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    Tja, om heel eerlijk te zijn kan ik heel goed begrijpen waarom iemand hier aanstoot aan neemt. Als dat voor jou niet zo is, moet je even teruglezen en kijken waarom mensen er zo aanvallend op reageren. Zoveel mensen die er aanstoot aannemen, dan kun je ook bij jezelf afvragen of je dat niet beter andere had kunnen verwoorden.
    Op mij komt het ook zeker racistisch over. Als je het niet racistisch zou hebben bedoeld, is het op zijn minst denigrerend.
    Wees dan volwassen en erken wat je hebt gezegd of op zijn minst hoe het is overgekomen op anderen.

Spectre, Saartje33, MadeInUSA en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.654
    31.199
    113
    Vrouw
    Dat dien we niet zomaar. Dat doen we op basis van jouw tekst.

Naderhand leg je uit dat je het zo niet bedoelde. Maar er spreekt wel degelijk een minachting uit jegens Arabieren in het algemeen.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    Ik kende het woord niet, ben ook nog nooit met iemand in aanraking gekomen die er een draagt. Zou het ook nooit, maar dan ook nooit als een theedoek hebben omschreven.

citroenrasp, Saartje33, MadeInUSA en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.515
    21.942
    113
    OK, dat begrijp ik hoor.

Maar juist voor iemand als zij die heel nadrukkelijk één kant kiest in een bepaald conflict waarbij de kefiyyeh een belangrijk symbool is geworden, is het op z'n minst opmerkelijk. Al is het idd geen reden om er zo'n rare term voor te gebruiken, en dat geldt trouwens ook voor olleke.

Ik vind het echt triest hoe genormaliseerd het kennelijk is om over bepaalde bevolkingsgroepen zo denigrerend te spreken en het dan nog recht proberen te lullen ook.

Saartje33, Mama8891, Crazyplantlady en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.659
    8.780
    113
    Vrouw
    Ik heb het oprecht niet zo bedoeld, maar aan de reacties te zien is het wel zo overgekomen. Mijn excuus daar voor. Ik heb serieus niks willen verwijzen naar een speciaal symbool, het ging mij puur om het bedekken van het gezicht wat ze deden.

Ik wil het verder hier ook bij laten, hopelijk doet de rest dat ook en als beheer het wil verwijderen vind ik dat helemaal prima.

chrystel73, suus1983 en Mamafiets vinden dit leuk.
  17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.907
    5.231
    113
    Home
    beschuldigen?
    moet je zien hoe je dingen hier neerzet

Saartje33, Mammavan5 en citroenrasp vinden dit leuk.
  18. Koalabeertje3

22 apr 2025
    85
    135
    33
    Vrouw
    Serieus. Ze bied een aantal x haar excuus aan. Stop dan gewoon!

Knuffelmonster en chrystel73 vinden dit leuk.
  19. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.907
    5.231
    113
    Home
    Hou jij gewoon op

IT234 vindt dit leuk.
  20. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.179
    1.850
    113
    Ik als kaas kop vind ik het zwaar aanstootgevend.
    Zelf had ik het een sjaal of anders doek genoemd.
    Ik vind de namen zelf heel ingewikkeld van kleding stukken.
    En schrijven al helemaal maar dit omdat ik het niet draag en het niet gewoon is.

ze komen inidergval bij de action.
    Was mijn gedachten.

Deel Deze Pagina