Artikel op t AD "Jonge vrouw invalide na medische missers Enschedese huisartsen" Vorige week zat ik als 40'er en rokende vrouw met historie aderontsteking (tijdens zwangerschap) bij de huisarts. Eerste inzet acne behandeling was eveneens "de pil". Nou reageer ik er nogal beroerd op, dus nee bedankt. Maar 30+, roker is sowieso al een no-go, tenzij je het als anticonceptie in wilt zetten dan is er nog wat voor te zeggen. (Heb 16 jaar aan de Diana gezeten, hielp ook niet overigens. Nu met Clindamycine en Benzoylperoxide. Als dat ook niet aanslaat probeer ik die belgische vinding met probiotica YUN ACN en werkt dat ook niet vind ik t gescheten.
van de laksheid van onze gemeente. Al zoveel gesprekken gehad en ze beloven iedere keer verbetering in het groenonderhoud, maar kunnen er geen regelmaat in houden. We hebben een boskakkerlakken plaag door de gigantische Elzen die in onze straat staan. Ik vind ze nu dagelijks binnen ondanks de horren en andere maatregelen. En dan stuur ik weer een mail en dan is er een nieuwe collega aangesteld.. de zoveelste.. Nu tijd voor echte actie.. iemand een idee? Media, afbranden.. ik sta overal voor open als het maar uitvoerbaar is zonder er problemen door te krijgen
Via via Roundup uit Spanje halen (daar zit een erg werkzame stof in die er hier in Nederland niet meer in zit), gaatje boren in de boom en daar de Roundup in spuiten. Dan heb je daarna geen bomen meer in je straat staan en ik verwacht dat die boskakkerlakken dan ook wel zullen verdwijnen.
In de bomen zelf zou ik eng vinden ivm omvallen. Ze zijn echt enorm en staan super dicht op ons huis en dat van onze overburen. Maar zou dat ook goed werken voor de bosjes die eronder staan? Daar blijft o.a. veel blad in liggen waar die beesten dus ontzettend goed op gaan. Ze erkennen de overlast maar doen er dus niks mee omdat het geen schadelijke beesten zijn.
Ja hoor, daar zou het ook goed voor werken. Voor de kakkerlakken zelf die binnen zitten zou je nog een speciale spray kunnen kopen, als je die op zo'n beest spuit, zijn ze binnen 30 seconden dood. Ik kom even niet op de naam van die spray, zou straks na mijn werk thuis kunnen kijken.
Dus je wil vooral dat de gemeente die bladeren opruimt? Dat is wel jammer dat daar niks mee gedaan wordt, snap dat je niet blij wordt van massa's insecten binnen. Zou je het zelf met de buurt kunnen doen? Dat de gemeente zo'n bladerenkooi neerzet en dat ze dan alleen die regelmatig moeten legen?
Het verbaast me hoeveel strandspeelgoed er na een weekend blijft liggen. Nu bij een klein strandje bij een camping. Ik tel nu al drie emmers, een schepnetje, twee keer een schep. Bij een vuilnisbak zie ik nog meer staan, maar zie niet goed wat.
Het liefste willen we dat de bomen worden weg gehaald. Ze zijn te groot en brengen veel schade met zich mee. Door nieuw beleid mag de gemeente ze nog niet weg halen maar staat op de planning voor ergens ooit. De wortels van de bomen brengen schade aan onze tuin en het riool, de takken hebben al op 2 auto’s van ons schade gemaakt, de stoep gaat telkens omhoog en moeten ze dus regelmatig vernieuwen. Daarnaast zorgen ze het hele jaar voor overlast door blad verlies, propjes enz en nu dus ook die boskakkerlakken. Dat vind ik eigenlijk nog het ergste. Wij hebben voorgesteld dat het groen onder de bomen weg gaat en dat als ze er gras op doen wij zorgen voor het onderhoud. Zo kan de bladblazer en veegwagen er wat vaker en makkelijker doorheen. Het blad weg halen doe ik eigenlijk al elke dag. Al zou een korf wel wat schelen in onze eigen bak.. Wij en onze buren hebben het meeste overlast van de boskakkerlakken. Maar voor onze 2 huizen staan dus 4 bomen, bijna direct aan onze voortuin. De rest van de buren hebben ze soms binnen, zien ze soms buiten maar ervaren geen overlast. pff net was ik even de badkamer aan het opruimen en grijp ik dus zo in een boskakkerlak zo klaar mee!
Wel apart. Zet het dan ergens neer dat je weet dat het achter gelaten is en kinderen heerlijk kunnen spelen.
Ik vermoed gedeeltelijk vergeten want veel spullen bij. Helaas niet zo'n verzamelplek inderdaad. Dat zou handig zijn
Ja lastig, we hebben natuurlijk juist meer bomen nodig en juist die grote vervang je niet zomaar... Hier overigens ook wiebelstoeptegels door de boomwortels (ook elzen volgens mij). Maar geen andere problemen, ben vooral heel blij ket de schaduw die ze geven!
De schaduw is het enige voordeel.. de keerzijde is dat zonnepanelen minder opbrengst hebben en dat het altijd donker en koud is in huis. Nu vind ik dat in deze periode niet zo’n probleem. Ik ben ook echt een voorstander van meer groen alleen nu ervaren we echt de overlast ervan. Ik kreeg net mail en ze komen woensdag kijken. Hopelijk zijn ze bereid mee te willen denken. Voor nu vooral over het bladafval en de begroeiing onder de boom.