Dat mijn voeten zo enorm pijn doen na een dagje winkelen pff en dan nog maar te zwijgen over de rij bij de Intertoys maar het was leuk en we zijn goed geslaagd
Dat komt omdat het ophalen en versturen anders is geregeld dan bij een normaal uitstrijkje. Het gaat dus niet om de tijd van de gyn maar de logistiek die erachter het bevolkingsonderzoek zit. En dat een "gewoon" uitstrijkje wel kan en betaald moet worden is omdat het naar het lab in het ziekenhuis gaat.
Het klopt niet helemaal wat je zegt, vaginale kweken gaan inderdaad naar het gewone lab, maar ook uitstrijkjes die de gynaecoloog doet (op medische indicatie), gaan naar het zelfde lab als de uitstrijkjes die de huisarts doet. Vaak komt bij de huisarts maar 1 keer per week de koerier van het lab de uitstrijkjes ophalen, terwijl men bij de gynaecoloog waarschijnlijk wel verzend enveloppen heeft, waardoor het ook nog eens sneller gaat.
Onze koerier komt 2x per week alles ophalen, ideaal. Hij komt maandag en donderdag. Wij doen ook wel veel BVO en Soa onderzoeken
Dat ik hier een totale instorting heb gehad. Vanmorgen boodschappen, daarna nog paar uur gewerkt, wasje gedraaid, rondje gerend. Toen ik thuiskwam was mijn moeder er. Even gekletst, eten gekookt. Tijdens het eten merkte ik al dat ik niks meer kon hebben. Daarna helemaal ingestort. Was de bijkeuken in gegaan en daar in een hoekje zitten huilen en hyperventileren. Man heeft me daar een beetje kunnen kalmeren en me met kop thee naar bed gestuurd. Voel me zo rot. Schaam me dood dat ik niet eens normaal beneden kan zitten. Nu laat ik man alles opknappen. NB. Wij gaan nooit zonder kinderen op vakantie. Niet omdat we niet willen. Maar omdat we geen logeeradres hebben. En mensen die dat wel kunnen moeten dat gewoon doen als ze dat willen. Ook als baby nog jong is. Je wordt er namelijk een leukere ouder van als je er even uit kan om je op te laden. En een weekje bij oma is niet zielig. Meestal is dat gewoon leuk. En heel goed voor de hechting tussen ook oma en kind. Kind naar de opvang terwijl jij thuis bent? Meestal gewoon fijn voor iedereen. En als een kind tijdens een week vakantie 3 dagen op de opvang zit, dan heeft het nog 5 dagen thuis. Dus.... Tijd zat voor leuke dingen met kind. Meer tijd en energie ook, omdat die twee dagen perfect zijn voor de ouders om op te laden en klussen te doen die anders meer tijd kosten omdat je steeds gestoord werd. En het veroordelen is ook niet nieuw. Je wil niet weten wat mijn moeder vroeger om haar oren kreeg toen ze ging werken, en haar kinderen naar de oppas moesten. Maar zullen we daar alsjeblieft mee stoppen? We zijn al onzeker genoeg met ons allen. Zo... Ik ben bijgelegen. Heb me weer een beetje kunnen opladen. Ik ga weer naar beneden. Mam zal zich afvragen wat er is.
De laatste x bij het bevolkingsonderzoek kreeg ik bij de huisarts de enveloppe zelf mee om op de post te doen... maar is inmiddels al weer een jaartje of 3 geleden.
Dacht dat in het ziekenhuis de patholoog de uitstrijkjes ook deed maar is alweeer tijd geleden dat ik bij de gyn in het zh heb gewerkt. Bij ons wordt het ook meerdere keren per week oopgehaald (groot gezondheidscentrum). Maar feit blijft dat de logistiek van het bvo rondom de huisarts is geregeld (die krijgt ook betaald) en dat de gyn het daarom denk ik niet doet.
Maar dit ging niet over een uitstrijkje op medische indicatie, maar om het BVO. Daar zit een verschil in. Bij het BVO heb je een bepaald formulier nodig, die heeft de huisarts, gyn niet. Bij gyn op medische indicatie kan natuurlijk wel, maar dan gaat het van je eigen risico af.
Hoe snapchat werkt... Daarmee wordt iedereen een stuk mooier, wat vertekent dat zeg! Of juist heel lelijk Haha moeders heeft snapchat ontdekt, oudste vindt het hilarisch
Dat wij als pedagogische medewerkers als veredelde oppassen worden gezien. Wij hadden vandaag 14 kinderen op de groep waarvan 13 ouders thuis waren/vakantie hebben.
En dat ze ze brengen vond ik nog niet eens zo'n punt. Waar ik echt schijtziek van werd is dat je 100x vraagt welke dagen de kinderen in de 2 kerstweken komen. Er op "3e kerstdag" 13 kinderen op staan. Alle personeel vroeg aanwezig en puntje bij paaltje kwamen er dan maar 5 kinderen opdagen. Kon de helft van het personeel weer naar huis.
Zo denk ik ook weleens maar daar krijgen we toch voor betaald en betalen de klanten voor xD. Alhoewel ik mijzelf wel meer voel dan een veredelde oppas xD.
Ja en dus? Ik betaal gewoon voor de opvang dagen van mijn kinderen. Wat maakt het dan uit als ik ze een dagje breng terwijl ik zelf thuis ben? Ik snap echt het probleem niet.