Waar valt jouw mond van open? Deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Meisje93, 24 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mijn gastouder zegt het zelfs tegen haar eigen klanten haha. Als het je niet bevalt kun je gaan, en gelijk heeft ze.

tuc vindt dit leuk.
  2. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Nou ik geef je helemaal gelijk hoor! Voor alleenstaande moeders heb ik alleen maar respect!

citroenrasp vindt dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Nee dat laatste voelde ik ook nooit zo hoor. Tenminste niet om die reden. Er waren wel ouders die je het gevoel gaven dat je een veredelde oppas bent.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.503
    113
    Vrouw
    M'n mond valt open van m'n internet en telefoon gebruik:eek::oops:
    Ik vond een knop die liet zien hoeveel uur ik aan alles besteed op een dag en hoeveel berichten er binnen komen.
    Nou moet ik zeggen dat dit m'n werktelefoon is waar ik ook op zit te internetten maar dan nog:
    Vandaag ruim 6.5 uur :eek:
    153 meldingen. (Apps, werkberichten, mails enz).
    En mensen zich afvragen waarom ik de meldingen en geluiden van Whatsapp en zo uit heb staan:roflmao:

Maar echt, 6.5 uur is belachelijk...
    Ga toch eens proberen er meer op te letten..

hummeltje5 vindt dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik wil niet weten waar die knop zit:cool:

hummeltje5 en citroenrasp vinden dit leuk.
  6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.644
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Waren de kosten kinderopvang maar een schijntje.
    Hier niet hoor.
    Betalen zowat de hele rekening en de kot is nihil, het betreft hier BSO en we hebben ook geen wereldinkomen.
    Als ik alle kosten die ik de afgelopen jaren aan kinderopvang heb betaald bij elkaar ga optellen dan zou ik daar een hele luxe villa van kunnen bouwen en een dikke auto,op de oprit en nog veel meer luxe dingen.

Sandy01 vindt dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Zelfs met een inkomen van 55.000 per jaar krijg je nog 80% vergoed. Nou dan verdien je veel hoor.

Screenshot_20191224-223307.png

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.671
    27.312
    113
    Vrouw
    Nog erger, opvoeder...
    er zat vooral 1 kind bij op kdv die écht niet prettig was. Grote verstoorder, ook echt hinderlijk voor de groepsdynamiek. Ja zei de moeder, thuis mag hij alles want ik durf geen nee te zeggen want dan wordt hij boos, dus daarom gaat hij naar de opvang zodat hij straks op school ook minder moeite heeft met regels.

En de moeder ging weg en de pm'er zei tegen mij; ja fijn he? Kunnen wij hun puinhoop opruimen...

Gewooniemand, YaelStone en tuc vinden dit leuk.
  9. Salentein

Salentein Niet meer actief

Dat is echt bizar zeg dat er zulke mensen zijn:| Ik ben onwijs blij met onze opvang en de meiden die er werken want tenslotte vangen ze wel 2 dagen per week mijn zoontje op! Hetzelfde is voor de BSO al is daar mijn Uh “band?” Wat minder mee omdat ik daar minder kom/oudste zelfstandiger is ofzo. Maar zoals vandaag juist even wat langer met ze staan praten. Hier gaat de opvang nu tot het nieuwe jaar dicht en dat snap ik ook helemaal! Lekker kerst vieren die meiden!

YaelStone en tuc vinden dit leuk.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.644
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gelukkig maar en ook gewoon niet alle ouders over 1 kam scheren,
    Ik zie de opvang echt niet als een verkapt opvangadres maar ik betaal er wel veel geld voor en als ik dan eens een zeldzaam dagje vrij ben dan breng ik mijn kind ook gewoon naar de opvang, Mijn dochter zit op de Bso en daar heb je niet de mogelijkheid om vakantie opvang apart in te kopen, je neemt een schoolwekenpakket met twee vaste dagen en daar zit automatisch vakantie opvang bij en dat kost veel geld en daar maak ik dan ook gebruik van.

GossipGirlxoxo, hummeltje5, Sado en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.443
    2.236
    113
    Tja, het gebeurt weleens dat ik een andere dag moet werken dan normaal. Bijv om met een collega te ruilen. Of onverwacht vrij. Nou dan breng ik mijn kind toch echt nog steeds naar de peuteropvang of bso hoor. Want ik moet het hoe dan ook betalen. Ook als ik ze thuis hou! Ruilen is hier bijna niet mogelijk. Ze zitten heel erg vol.
    Dus ik geniet dan echt van een kinderloze dag hoor. Zonder storen even dingen op orde brengen thuis.
    De bso kost al 9,10 per uur tegenwoordig.

GossipGirlxoxo, hummeltje5 en Sado vinden dit leuk.
  12. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ja maar voor dat uur betalen ze ook he (meestal geloof ik) dus die krijg je niet zomaar gratis. Dat zou dan weer te makkelijk zijn :p

Wat betreft het op vakantie gaan.
    Toen onze zoon klein was wilde ik ab-so-luut niet weg zonder hem, geen haar op mijn kop die eraan dacht. Naar het KDV brengen voor 2 ochtenden per week (vanaf 8 maanden) brak ik al van binnen van maar vertelde ik mijzelf dat het goed was voor hem, de dames waren enorm lief en hij zou het overleven.
    Toen hij 4 werd ben ik voor het eerst 4 hele dagen alleen naar het buitenland geweest, naar vrienden. Hij bleef bij zijn vader. En man man.. wat was dat lekker.
    Hij miste me totaal niet. Elke avond belde ik maar hij kwam met pijn en moeite voor de camera en het was alleen maar papa hier en papa daar.

Nu met de 2e op komst merk ik dat ik alweer hetzelfde voel. Ik moet er niet aan denken om haar straks achter te laten of naar een KDV te doen maar voor mij is dat een fase.
    Ik moet er dus niet aan denken om het eerste jaar zonder mijn baby te zitten maar dat is persoonlijk. Dat hele opladen heb ik het eerste jaar niet zo gehad hoewel ik zeker snap dat er best ouders kunnen zijn die dat wel nodig hebben.
    Dat gezegd hebben geloof ik ook best dat ouders "minder kunnen hebben" deze tijd. Of dat nu komt omdat men er makkelijker over praat of dat het maatschappelijk gevoed wordt dat men meer bezig is met hun emoties en gevoel en allemaal softies aan het worden zijn dat kan ik je dan niet vertellen.

13. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf ook op een BSO gewerkt en snap het probleem niet zo. Gezellig dat je kind er is en veel plezier vandaag. Mijn werk wordt er niks anders van.

hummeltje5, Ysabella, Syane en 8 anderen vinden dit leuk.
  14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.644
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou wij niet hoor. Wij krijgen nog geeneens 50% vergoedt.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Je betaalt voor dat uur, maar krijgt er ook KOT voor. Net opgezocht krijg je wanneer je bijna een ton per jaar verdiend er nog de helft van terug;)

16. tuc

tuc Niet meer actief

Dit staat gewoon vast. Als jullie nog geen 50% krijgen dan hark je samen meer dan een ton per jaar binnen.
    Het verschil zit hem in de uurprijs en de prijs wat de belasting maximaal vergoed. Waarschijnlijk zit jullie opvang een heel eind boven dat bedrag, maar goed dat is een keuze voor opvang. Het gedeelte dat boven het belastingdienst tarief komt betaal je zelf.
    En dan zijn het dure uurtjes als je je kind brengt terwijl je vrij bent, maar ook dat is dan een keuze.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.644
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij verdienen geen ton per jaar maar krijgen echt niet de helft terug.
    Ik weet niet waar die grafiek op gebaseerd is maar niet op een Bso tarief.
    Voor Bso krijg je minder kot dan voor een kdv.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Voor de bso wordt een minder hoge uurprijs vergoed door de belasting, maar je maakt ook veel mindet uren.

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.269
    6.178
    113
    ik denk dat het vroegah een ander percentage was, want ik meen me te herinneren dat wij voor het eerste kind op een gegeven moment iets van 36% vergoed kregen. En dan verdienden wij best ok, maar bij lange na geen ton per jaar.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Dit is de laatste jaren veel hoger geworden ja. Maar ik praat ook over nu idd. Ik vind dit heel erg veel vergoeding.

Deel Deze Pagina