Ik ben ook een sterk persoon met een grote perfectionistische drang. Heb een brede rug die veel kan hebben, heel veel, en zou eerder haantje de voorste zijn dan timide en laks. Maakt dat mij dan ook gevoelig voor een burnout? Ik denk dat er heel wat meer bij komt kijken dan alleen maar perfectionistisch zijn kwa karakter. Dus kom ik weer terug op het punt, dat de een gevoeliger is voor zulke zaken dan de ander. Snap niet dat jullie daar dan iets negatiefs van maken. Want nogmaals is daar helemaal niks mis mee.
Ik denk echt dat jij dan grotere kans hebt... Echt niemand die een burn out heeft of heeft gehad had vroeger gedacht dat het zou gebeuren met hem/haar... Dus ik hoop oprecht dat het jou niet gebeurd.
Jij maakte er net zelf wat negatiefs van door te zeggen dat de een er gevoeliger voor is dan de ander. Met als conclusie eronder: 'De een gaat niet bij de pakken neer zitten en de ander krijgt een burnout'. Snap je hoe dat overkomt.
Maar ik ga genieten van Kerst mensen ipv forummen! We hebben dit jaar Kerst met buikgriep dus we gaan maar lekker wat spelletjes doen enzo. Fijne Kerst allemaal!
Ik zie de opvang dus niet als oppas. Ik vind daar echt wel een verschil in zitten. Bij een oppas denk ik aan iemand die een paar uurtjes op mijn kinderen let , niet meer niet minder. De pedagogisch medewerksters op de opvang letten ook op mijn kind maar dragen daarnaast ook bij aan hun ontwikkeling. Ze leren heel veel op de opvang, hebben voorschoolse educatie. Dan snap ik best dat het voor hun vervelend is als zij als "oppas" gezien worden want ze zijn natuurlijk veel meer dan dat.
Jij spreekt ook wel eens niet positief en professioneel over patiënten op jouw werk..... Het is een forum waar de meeste anoniem zijn en er worden geen namen genoemd van klanten/patiënten.
Ik ook. En het gros van de jeugd werkt ook graag op zulke dagen. Hoeven niet verplicht bij de familie te zitten de hele middag en verdienen ook nog eens lekker.
Precies! Krijgen lekker extra betaald en schuiven na 17 uur zo aan bij het kerstdiner ipv mee te moeten helpen thuis.
Oh dat geloof ik best. Ik neem aan dat er ook genoeg mensen gebruik van maken, want anders zouden ze ook niet opengaan. Maar ik zou nooit op eerste kerstdag naar de winkel gaan. Ook niet als ik wat vergeten was. Dan los ik het wel anders op. Dus voor mij is het echt onnodig. Edit: ik moest vroeger altijd werken op 2de kerstdag (in een woonwinkel). Vond ik vreselijk, ook al verdiende het meer. Dus ik denk dat je me daarom nooit in een supermarkt of woonwarenhuis zal vinden met kerst
Je kan er je echt niks bij voorstellen als je het zelf niet meegemaakt hebt. En het zal mij niet overkomen.. dat hoop ik ook niet want gun het niemand! Maar bij iedereen kan rek uit de gespannen boog schieten.
Ja dat dacht ik ook altijd, maar niet iedereen viert kerst. Een ander geloof heeft bijv vandaag niets en zo kunnen ze toch boodschapjes doen
Ik vond het ook altijd fijn. Wij vieren geen kerst en dan ontging ons zo'n datum nog wel eens. Ik snap nooit zo dat mensen zich aan geopende winkels kunnen ergeren, als zij niet willen winkelen gaan ze toch gewoon niet? Zelfde als met 's zondags boodschappen doen.