Hoe fris en fruitig mijn dochter en haar vriendin nog zijn. Gingen vanmorgen om 6 uur slapen en om 1 uur aan de ontbijttafel en helemaal rimpel en vlekkeloos Ik wil ook weer 14 zijn
Snap ik hoor. Misschien had ik moeten zeggen dat het voor mij niet nodig was. Ik heb geen persoonlijke ervaring met stiefkinderen. Maar buiten dat. Als je nog bezig bent met herstellen van, in jouw geval dan, een heftige operatie met enorme nasleep, dan heb je nu eenmaal meer rust nodig.
@Iertje81 Ik denk juist wel dat je de juiste persoon bent om het te zeggen. Je staat er net iets meer buiten, en als je het liefdevol zegt scheelt het ook wel weer. Hoe is de moeder qua hygiëne down under.. vaak als ze ook geen goed voorbeeld hebben. Vooral als je ongesteld bent, tijdig verschonen, schoon ondergoed, wassen van beneden ect. Je klinkt niet als een horror stiefmoeder hoor!
Mijn mond valt open van de kosten voor scheiden..... Ik heb me er nooit eerder in verdiept. En had dus geen idee dat er een rechter aan te pas komt en je dus een advocaat nodig hebt....(voelt zich een beetje dom) Ik weet dat er allerlei tegemoetkomingen zijn waar je mogelijk recht op hebt, maar jeetje wat een geld
Ja vreselijk duur hè, trouwen is goedkoper XD Toen ik ging scheiden was de eindrekening 90 euro voor mij, meer hoefde ik niet te betalen, kon ik ook niet.
En dan krijg je ook nog eens cadeautjes. Terwijl je juist extra spullen nodig hebt wanneer je gast scheiden.
Nee hoor, dat snapte ik wel ❤️ Maar eerder is het wel gezegd hier en misschien deed ik het ook wel zo overkomen en werd ik daar terecht op gewezen. Ik zeg het zelf ook weleens hier; ik moet het doen met de geschreven woorden en misschien was dat bij mij ook het geval.
Nou inderdaad! Eigenlijk zouden ze het om moeten draaien Mijn man en ik hebben echt álles nieuw moeten kopen omdat de ‘verlaten partijen’ vonden dat ze op alles recht hadden maar het nadien ook weer hebben verkocht want ‘je gaat niet in hetzelfde bed liggen als waar je met je ex in gelegen hebt of op dezelfde bank zitten of zelfs maar van dezelfde borden eten’ Echt, had het dan aan ons gegeven. Ons maakte het namelijk niet uit of we naar dezelfde tv keken of met hetzelfde bestek aten of dezelfde barbecue gebruikten Mijn ex heeft me ooit een foto gestuurd met daarop wat hij allemaal bij het grof vuil had gezet. De helft daarvan had ik gewoon nog kunnen gebruiken; lees lampen, schalen, stoelen, tafeltjes, nachtkastjes, schilderijen, friteuse, barbecue en noem maar op. Maar het ruimde zo lekker op vond hij en ik wilde het volgens hem toch niet hebben
Alleen het feit al dat hij jou die foto stuurde, bewijst natuurlijk al dat hij best wist dat jij het wel had willen hebben en dat hij puur nog eens extra aan het treiteren was. Wat ontzettend laag zeg
Dat maakt het wel heel moeilijk idd als de kinderen maar 1x paar maand komen. Wat vervelend dat het zo gelopen is qua regeling. Heb je verder wel een goede band met haar? Hoe oud is ze? Anders een shop dag en dan bij de rituals naar binnen gaan en voor jezelf lekker body gel kopen en haar een cadeau doen. Wil ze niet, dan niet maar tis te proberen. Voor de rest vind ik het lastig omdat ex kennelijk nog heel boos op je is dus alles wat je goed bedoelt om haar te beschermen zal ex als een bemoeial bestempelen? Is dat zo? Zou t dan bij je man laten en via hem spelen dat hij aangeeft dat jij haar daar mee kan helpen als ze ergens mee zit. Of je hebt toch een goede band met haar en dan zeg je direct naar de wc is geweest, lieverd ik ruik dat je urine niet goed ruikt. Heb je misschien last van jeuk of pijn? Want anders heb je misschien een blaasontsteking. Weet je hoe dat voelt? En dan doorvragen. Maar dan moet t natuurlijk wel goed voelen en een open moment zijn waar je alleen bent met haar. Anders voelt ze zich misschien vernederd voor haar vader en broertje. Maar tis even hardop denken. Kan goed begrijpen dat je niet weet wat nu t beste isnomdat het niet je eigen kind is en papa haar te weinig ziet en t een meid is waardoor hij er te weinig weet van heeft.
Ja en ik zat op dat moment op Gran Canaria dus kon er ook niet even heenrijden om wat spullen te redden. Anders had ik dat nog gedaan ook!
Tss, dat haar moeder daar niet meer mee doet dan. Dat is toch ronduit goor wat jij beschrijft En misschien zelfs wel ongezond. En ook zielig inderdaad, als ik bedenk hoe hard meiden op die leeftijd kunnen zijn onderling. Je klinkt niet als een rottige stiefmoeder trouwens, het lijkt mij ook pittig!
Waar mijn mond van open viel, dat de gyn hard op mijn buik moest duwen tijdens het toucheren om de baarmoedermond te vinden. Holy crap. Vraagt mijn man ook nog: doet het zeer? Nee joh, t voelt als een fijne boswandeling als iemand hard wroet én hard op je buik duwt in de hoop dat zijn hoofd de baarmoedermond tevoorschijn duwt.
Bleh inderdaad. Maar ik snap ook echt werkelijk waar niet dat ze dat zelf niet ontzettend smerig vindt. Niks zo smerig als jezelf ruiken Kun je haar niet ergens mee paaien? Wel heel lastig vanuit jouw positie, eigenlijk moet haar moeder dit gewoon goed aanpakken. Snap niet dat die het dan ook niet zielig vindt.
Toen ik zelf die leeftijd had dacht ik altijd dat je je met zeep moest wassen om schoon te worden, zo ook van onderen. Maar ik kreeg jeuk van de zeep down there en dat ging schimmelen dus ruiken. Weet je stiefdochter wel goed dat ze beter gewoon met een schone washand met enkel lauw water kan wassen daar beneden?
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje ongemakkelijk om over je stiefdochter te lezen @Iertje81 . Je bent namelijk niet echt anoniem hier, via-via ben jij en je stiefdochter (redelijk) makkelijk te vinden. De verhalen over haar zijn best negatief en echt wel privé. Ik kan me voorstellen dat ze niet wil dat dit zo openbaar besproken wordt. Niet gemeen bedoelt hoor, maar gewoon iets om over na te denken om misschien niet te doen.
Dat mensen hun hond niet bijhouden en naar de mijne laten komen terwijl ik haar aangelijnd heb en helemaal kort. Ik hield haar speciaal aan de kant zodat die meneer kon passeren. Maar nee meneer laat zijn hond naar de mijne komen die daardoor gaat trekken aan de lijn en blaffen. Zegt die oelewapper ook nog iets van dat ik haar niet houdt. Heb die meneer gemeld dat ik mijn hond prima kan houden maar het heel fijn zou zijn als hij zijn hond bij houdt en doorloopt. En over hoeveel zeer hoog bejaarden er op zaterdag in de winkel lopen. Vraag me af waarom. Ik kan me niet voorstellen dat zij voor hun lol die drukte opzoeken in de winkel. En tja stiekem (shame on me) ook een beetje omdat ik ze irritant vind in die drukte (rollators en scootmobiels blokkeren de boel nogal). En ja ik word ook oud en dan ben ik ongetwijfeld super blij van al die hulpmiddelen.