Waar valt jouw mond van open? Deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Meisje93, 24 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Dat valt niet mee....
    Maar wat sta je er goed in! Knap hoor.
    Sterkte en genietse!

Eabeltsje vindt dit leuk.
  2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat sommige docenten op het VO zo slordig zijn met het opgeven van huiswerk. Mijn zoon komt vanmorgen ineens dat er voor aanstaande woensdag een tentamen aardrijkskunde in het Magister staat, nooit over gehad in de les en het wordt er notabene in de herfstvakantie opgezet en natuurlijk is de betreffende docent vandaag afwezig.
    Zijn schriftelijk examen is over twee weken met dezelfde lesstof, het is idioot veel en dit lukt hem nooit voor woensdag. Ben echt wel pissed, sinds vorig jaar zijn ze begonnen met Dalton onderwijs maar wat een aanfluiting. Zojuist een mail gestuurd, hij is maar begonnen met leren en we zien wel waar het schip strand maar wat een stress gedoe alweer direct na de vakantie.

3. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Mijn man werkt in het VO en krijgt echt té vaak zulke klachten van ouders. Als het goed is heeft je zoon een studieplanner waar het huiswerk in staat, al voor dat de docent het opgeeft. Ook dat staat op magister.

4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Mijn mond valt wel open van het feit ( en dit zal waarschijnlijk een on populaire mening zijn) dat er tegenwoordig zoiets als het magister bestaat waarbij ouders alles controleren wat hun kinderen op het vo doen. Van toetsen tot te laat komen. Wat ben ik blij dat dat er vroeger nog niet was en mijn man en ik zijn er al over uit dat wij daar nooit op gaan kijken. :oops::roflmao:

Oilell, RachelleNM, dreumesje en 10 anderen vinden dit leuk.
  5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    Blij dat mijn moeder ook noet kon controleren. Niet dan het nodig was geweest maar vind het huiswerk wel een stukje verantwoordelijkheid die pubers zelf moeten kunnen hebben. Ik geloof niet dat met magister de "ik wil niet leren puber" het wel gaat doen.

Vervallen de papieren agenda's? Dus je kind moet toegang hebben tot internet om wat te kunnen doen?

Gewooniemand en Ysabella vinden dit leuk.
  6. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Niet alleen de verantwoording leren hebben om je huiswerk op tijd te maken, maar ook gewoon stiekem kunnen spijbelen of te laat komen. Wij hebben het vroeger -bijna- allemaal gedaan en er zullen momenten geweest zijn waarbij je ouders van niks wisten, dat is ook een stukje vo.

Als er later geen papieren agenda’s meer zijn zal onze zoon er op moeten kijken, maar ik weiger als er echt iets aan de hand is word ik of gebeld of hij zegt het zelf wel. :oops:

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    Dat ook ja. Waarschijnlijk ga ik smorgens ze nog wel uit bed roepen (deed mijn moeder ook op schooldagen, vond dat wel prettig om niet alleen beneden te komen). Maar hun verantwoordelijkheid om op tijd te komen, spullen bij te hebben, aanwezig zijn, huiswerk te doen etc

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Alle vakken staan in de periodeplanner muv AK, dit heb ik al tot op de bodem uitgezocht. Ik ben helemaal geen klaagmoeder maar hier ga ik wel iets mee doen.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je hebt helemaal gelijk hoor. Kinderen worden ook enorm lui van het Magister, leren niets meer te noteren. Net zoals nu met een document voor het examen, dit zouden ze op papier krijgen via de mentor, krijgen ze niet en worden ze naar de receptie gestuurd om het daar maar op te halen, komen ze daar en krijgen ze te horen dat ze het op het Magister kunnen vinden??
    Ik wil gewoon een ouderwetse geprinte versie in huis hebben liggen en niet steeds door documenten moeten scrollen om te vinden wat ik nodig heb. We hebben het nu maar zelf weer uitgeprint, ik vind het namelijk wel prettig om te weten wanneer mijn kind welk examen heeft maar of die ens te laat is of zijn boeken vergeet vind ik niet zo boeiend.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Kinderen zitten tegenwoordig daarom ook continue met hun telefoon in de klas omdat ze daar documenten moeten opzoeken die ze in de les nodig hebben maar er gebeuren natuurlijk ook andere dingen op die tel.
    Het is echt een groeiend probleem.

11. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.907
    2.067
    113
    Mijn zoon heeft I pad onderwijs. Amper boeken.
    Ik heb tegen hem ook gezegd. Jouw opleiding. Jouw verantwoordelijkheid .Ik heb ergens wel een wachtwoord van Magister. Maar ik verwacht gewoon dat hij zelf tijdig aan de bel trekt als er vakken niet goed lopen .

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dan mag je hopen dat die zelf aan de bel trekt, niet alle kinderen doen dit en dan komt het eerste rapport bij veel ouders toch als een grote teleurstelling. Een beetje vinger aan de pols houden vind ik in onze huidige samenleving helemaal niet verkeerd en mocht het helemaal verkeerd gaan dan mag je toch verwachten dat een mentor aan de bel trekt.

mama079 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  13. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Kinderen van 12 zijn gemiddeld cognitief nog niet in staat om zelf volledig verantwoordelijk te zijn. Daarom helpt de leraar door huiswerk te controlleren, maar als ouders is het ook niet verkeerd om een kleine vinger aan de pols te houden. Je hoeft niet voor politieagent te spelen, maar plannen en vooruit denken is voor veel kinderen echt heel moeilijk, daar zou je best wat mee kunnen helpen.

mama079, Heartofhope, Marbloempje en 10 anderen vinden dit leuk.
  14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja ben ik het mee eens. Sommige kinderen kunnen het prima zelf maar er zijn ook kinderen die best wel moeite hebben met de overstap naar het VO en dan vooral het plannen etc van wat wanneer te maken. Zo deed mijn dochter altijd het omgekeerde, ging ze eerst al haar maakwerk doen van meerdere vakken en dat kost vaak wel ruim een uur en vooral met wiskunde erbij en dan was ze het spuugzat en dan moest er nog worden geleerd voor een proefwerk.
    Toen ook uitgelegd dat het veel,productiever is om eerst een uurtje te leren en dan pas maakwerk te doen, dat maakwerk is op dat moment minder urgent dan het leerwerk, heeft ze echt moeten leren om het zo toe te passen.
    Werkt voor haar veel beter. Met een vol hoofd neem je toch niks meer op, zo zonde dan.

15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.522
    30.990
    113
    Vrouw
    Dat er mannen zijn die uit religieuze overweging zittend plassen.

En dat mannen die de wc schoonmaken blijkbaar best een uitzondering zijn. Gezien het gros van de reacties in het zeik topic. (Hij moet zitten van mij want ik poets).

16. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Ja van dat religieuze wist ik ook niet. Maar toen ik het las kon ik me er wel iets bij voorstellen.

MissFluffy en Evanesco vinden dit leuk.
  17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    Dat er een keurig gekleede man,de krant uitgebreid stond te lezen in de bruna en daarna terug legde. Kom op zeg!

Gewooniemand vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

De omschrijving van sommige toiletten in het zeik topic :|:|:| KOTS!!!

Bellybell en Lisa280887 vinden dit leuk.
  19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nu maak je mij nieuwschierig. :)

20. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Ja ik begrijp werkelijk niet dat sommige mannen (als die het toilet zo achterlaten dan hè; uit ervaring weet ik dat vrouwen er ook wat van kunnen) hun tollie zo rondslingeren dat de plee geel ziet :eek:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina