Waar valt jouw mond van open? Deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Meisje93, 24 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Weet je toch wel, op zp alleen heiligen. En als ze ergens minder goed mee voor de dag komen dan zijn ze stil.
     
    Paardenbloem en Anouk2005 vinden dit leuk.
  2. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.106
    15.619
    113
    Vrouw
    Als ik zoiets zou opnemen, zou het niet zijn om serieus samen naar het filmpje te kijken eerlijk gezegd.
    Foei wss maar soms lachen wij idd al eens met wat anderen doen.
    Iedereen doet dat al eens.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Dat ik vandaag, op mijn privémobiel, een mail van het cb kreeg, gericht aan ‘Iris’ met daarin een heel verhaal mbt mogelijke hulpverlening voor een jongetje. De hele gezinssituatie van het jongetje stond erin, inclusief zijn klachten en gedrag.
    Het was een mail van school naar het cb en de juf van school heette ook Iris.
    Cb dacht dus dat ze de mail naar de Iris van school stuurde ipv naar mij...
    Ik heb teruggestuurd dat ik in het kader van de AVG maar zou doen alsof de mail niet naar mij verzonden was en dat ik hem niet gelezen had.
    Maar ik had hem natuurlijk wél gelezen en vanuit mijn ‘professionele ik’ gingen alle alarmbellen rinkelen.
    Ik kreeg een mail terug met 1000 excuses en dat dit niet kon en hoe voorzichtig je inderdaad moest zijn en bla bla bla. Maar het kwaad was al geschied natuurlijk :rolleyes:
     
    owly en Anouk2005 vinden dit leuk.
  4. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Wat een gezeik weer hier zeg. :rolleyes: Gelukkig hebben de zeikerds nog nooit om iemand moeten lachen of whatsoever. o_O
     
    Paardenbloem, Anouk2005 en Iertje81 vinden dit leuk.
  5. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Dit is echt erg.

    Schoonpa en man hebben bijna zelfde mailadres. Dus wij krijgen ook weleens iets fout binnen.
    Laatst een bevestiging van hotelboeking voor weekendje weg. Bleek dat schoonpa zelf verkeerde mailadres had doorgegeven. Gevalletje grappig.
     
    owly, hummeltje5 en Iertje81 vinden dit leuk.
  6. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Is het in de zorgverlening nog normaal om dit soort documenten per mail te versturen naar een adres wat de verstuurder zelf selecteert?

    Dat is echt vragen om fouten, jouw verhaal maakt precies duidelijk waarom een mail versturen aan een cliënt/contactpersoon op deze manier never nooit niet acceptabel moet zijn.
     
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het gebeurt helaas nog wel. Ik werk in een gezondheidscentrum en kreeg pas ook een mail over een persoon die helemaal geen patiënt van ons is?
    Heb maar snel doorgegeven dat het niet klopt.
    Hier gaat de mail via een secure mail voor professionals.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    #1608 GroeneBomen, 3 dec 2019
    Laatst bewerkt: 3 dec 2019
    Op t werk zie je dat regelmatig bij het intranet. Dat een minder digitaal vaardige collega bij berichten door geeft aan de complete organisatie dat cliënt X deze problemen heeft, dat slikt en meneer G net is overleden met deel dossier erbij incl bsn numner. daahaag privacy. Van schoonmaker tot directeur lezen mee. Dan is het gelukkig nog intranet maar als meer dan 1000 werknemers mee kijken is t niet best. Ze hebben er maar een verplichte workshop van gemaakt. Ook nadat datalekken binnenkwamen omdat er collega's waren die zeer privacygevoelige informatie via hun privé mail deelden ipv beschermde werkmail...
    Dat laatste was echt een zeer hardnekkig probleem. Ging vaak fout.

    Is ook slecht, dossiers zijn niet voor niets zo goed afgeschermd dat alleen mensen die ermee moeten werken er toegang toe moeten krijgen. Voordat ik toegang kreeg tot alle dossiers ivm controle die ik uitvoerde organisatie breed, was ik 1,5 maand verder. En poef, weg is privacy als Collage X ff via haar hotmail het per ongeluk doorstuurt naar haar oom...
    (En gelukkig melden aardig wat mensen ook zelf hun datalek)


    Als je nu iemand wil mailen buiten t interne verkeer, gaat het ook op een extra beveiligde manier. Per ongeluk tante jo in de cc zetten lukt niet meer. Zit een extra bescherming in met codes voor de ontvanger
     
  9. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.592
    13.146
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    :eek: :|
    Black friday is weer voorbij huh.. :rolleyes:
    Maar beter zo dan andersom voor jou.

    Ik had al een tijdje een paar artikelen in mn mandje bij bol liggen.
    De afgelopen week was ik elke dag wel even in mn mandje aan het kijken.
    De ene keer stond er weer dat artikel x een paar euro was afgeprijsd, de volgende dag weer dat ie een paar euro duurder was *frons. En dit zo echt de hele week op en neer..
     
    Simmiee vindt dit leuk.
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.592
    13.146
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Liever lui dan moe zo te lezen dus :rolleyes:
     
  11. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Het ICT bedrijf waar ik werkzaam voor ben heeft ook een bank als klant.

    Gewoon een bestand met privé data naar een niet gecontroleerd e-mail adres versturen? Als wij als bedrijf/medewerker daar verantwoordelijk voor zouden zijn, dan denk ik dat onze professionele relatie met die bank een duidelijke einddatum krijgt.
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ja gek hè? Vriendin stuurde link voor cadeau van haar zoon. 16,99. 2 dagen later 14,99 (heb t ook gekocht voor dat bedrag, was geen black friday) en nu week later 16.50 Huh? Ook bol.com.
     
  13. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Voor Amazon is er zelfs een website die alle prijswijzigingen van alle producten bijhoudt, camelcamelcamel.com. Sommige producten hebben een heel grillig prijsverloop. Bol zal daar niet anders in zijn.
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  14. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.592
    13.146
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Is dit niet zelfs een olympische sport inmiddels?
    In ieder geval wel een bestaande :)

    Zelf was ik nog best wel veel aan het (buiten)spelen toen ik 12/13 was. Dus ik vind t niet zo gek dat ze lekker bezig is.
    Gekker vind ik het dat er tegenwoordig nog zo weinig ècht gespeeld wordt.. :rolleyes: (maar dat is een ander verhaal)

    Over categorie 'aparte hobby's' gesproken: ik vind het ook een aparte hobby dat je via de buitencamera andermans hobby gaat volgen ;) :roflmao: :p
     
  15. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.592
    13.146
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Suf hè?
    Black friday is trouwens bij veel winkels (waaronder bol) 8 dagen lang tegenwoordig ;)
    Zogenaamd omdat de website anders de grote drukte niet aan kan (zo "verkopen" ze het :rolleyes:), maar ondertussen natuurlijk gewoon een marketingtruc om meer te verkopen.

    Hier trouwens ook nog iets stoms: hadden een pop á la Baby Born op het oog voor ons meisje. Pop was leverbaar met 3 verschillende kleuren kleding. Alle drie de kleuren waren anders geprijsd *frons. De hoogste en laagste prijs scheelde 7 of 8 euro :eek:
     
  16. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.592
    13.146
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Oohhh dat heb ik eens gezien op televisie: mensen die aan deze sport deden en serieus een hele outfit erbij aan hadden. Het vreemdste onderdeel van de outfit vond ik die van een vrouw met zo'n cap (helm voor paardrijden, voor de leken onder ons) waaruit een hoge en lange "paardenvlecht" stak, net alsof die vrouw dan manen had zeg maar :eek:
    Als ik eraan denk zie ik het ook zo weer voor me, zo gebrand staat het op mn netvlies :|
    Ik vond het overkomen als één of andere fetish eerlijk gezegd... :oops:

    Edit: en ze had dus serieus iets met teugels en een bitje met bal in dr mond :|
     
    Cin85 en Gewooniemand vinden dit leuk.
  17. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.592
    13.146
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Huh? Waar lees jij dat dan? *frons
    En dat is dan toch nog altijd de invulling van @GossipGirlxoxo haar man en kind om het belachelijk te vinden -of niet-?
    Je máákt iemand niet belachelijk, anderen kunnen het wel belachelijk vìnden.
     
    Iertje81 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.592
    13.146
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Aiiiii :confused:
    Helaas gebeuren zulke dingen wel eens, al zou het niet mogen..

    Hier ooit eens gehad dat ik werd gebeld. Vrouw aan de andere kant hangt een heel verhaal op met o.a. namen erin en ook nog wat andere persoonsgegevens. Was zo iemand die maar blééf ratelen dus mij geen mogelijkheid tot onderbreking gaf.
    Eenmaal haar verhaal afgemaakt kon ik eindelijk wat zeggen. Dus ik zo: ehhh maar ik ben de moeder van Theo helemaal niet en er woont hier ook geen Theo en ik ken ook helemaal geen Theo verder over wie dit zou kunnen gaan.. :rolleyes:
    Hoorde nog net dr mond niet openvallen aan de andere kant van de lijn ;)
    Ook honderdduizend verontschuldigingen natuurlijk etc. etc.
    Was nog wel net voor die hele privacywet geloof ik, maar vond het zelf nogal "een ding" dat die mevrouw niet als eerste vroeg 'spreek ik met de moeder van Theo?' kan ik me nog wel herinneren..
    Zou er zelf niet blij van worden als allerlei informatie over mn kind zo over de telefoon ongewild met een wildvreemde zou worden gedeeld :|

    Edit: waarom jullie CB niet gewoon op 'reply' had gedrukt vraag je je nu toch af?!?!!? :confused:
     
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Fetish heb je ook ervan ponyplay heet dat dacht ik hihi

    (Ik denk dat mijn man gelijk gaat steigeren als ik dat voorstel hahaha en niet van blijdschap hahaha)
     
    RachelleNM, Gewooniemand en hummeltje5 vinden dit leuk.
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.592
    13.146
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Whahaha :D

    Alleen je man die gaat steigeren, of ook zn derde been? ;) :roflmao:
     
    Gewooniemand en Zonnebloem92 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina