Wat triest de verhalen over kinderen en jeugdzorg die ik hier lees. Geen (professionele) kennis erover gelukkig. Wel weet ik dat familie op het punt heeft gestaan om een proces aan te gaan om ons (mijn zussen en ik) uit huis geplaatst te krijgen maar hiervan hebben afgezien omdat we dan buiten de familie zouden worden geplaatst. Is dat nu nog steeds zo?
Mijn mond viel vanmiddag open van een van onze buren. Wij wonen aan een pleintje met daarnaast een parkeerplaats /pleintje voor de bewoners. Staat er (zonder te overdrijven) een auto bijna 10 min aan één stuk door te toeteren met draaiende moter. Ben er uiteindelijk heen gelopen en vriendelijk gevraagd of ik ergens mee kon helpen. Dacht misschien zijn er problemen. Sta je daar uit wanhoop te toeteren komt niemand. Wordt ik wen partij uitgescholden! Zie die vent bijna elke ochtend... hoe moeilijk om gewoon beleeft terug te zeggen dat alles oké is en je op iemand wacht.. grrr. Heb de eer aan mijzelf gehouden en zonder een woord weer weg gelopen.
Mijn ex-schoonmoeder liep vorige week over straat en maakte een gebaar van langzaam rijden met haar hand naar een auto die keihard door haar straat reed. Stapt die vent uit en geeft haar zo een slag tegen haar kaak! Hele gezicht blauw. Man is ervandoor gegaan en heeft zijn auto laten staan. Die staat er nog steeds en van de man geen spoor. Bizar!
Wat bedoel je precies? Dat mensen ervan af zien om melding te maken of dat kinderen buiten hun/niet bij familie worden geplaatst?
Heel vreselijk. Ja was haar dijbeen dat gebroken was. En we hebben het opgezocht, er is wel wat kracht nodig om een dijbeen te breken. Natuurlijk is zij nog een kind maar toch is er nog kracht voor nodig. Wij hopen nu dat die rechtszaak snel komt zodat er wat meer duidelijkheid kan komen over de toekomst van de kinderen. Voorlopig zijn ze aan oma toegewezen maar die heeft zich ook al een paar keer niet aan de regels gehouden.
Sja, met een pleeggezin uit het netwerk moet je altijd oppassen. Dan komt het woord ‘neutraal’ om de hoek kijken.
Ik vond het trouwens ook mond-open-vallend dat ik nog stééds geen VIP-lid ben Mennnn, dat duurt echt eeuwen en eeuwen en eeuwen voor mijn gevoel. En ik ben best actief hier Aan de andere kant; wat wordt mijn doel dan hier? Als je het eenmaal bent kun je niet nog hoger
Wat voor sh*t Harry en Meghan over zich heen krijgen door de Engelsen... ik denk dat Harry nu door Meghan heeft wat hij eigenlijk altijd al wilde, een leven buiten de Koninklijke familie, buiten de aandacht wat zijn moeder fataal geworden is.
Ik sta juist wel een beetje aan de kant van de Engelsen. Imo zijn ze een beetje (erg) hypocriet en lijken ze vooral de lusten te willen maar niet de lasten (wel het geld en de titels maar niet het werk met bijbehorend spotlight zeg maar).
Mijn tante heeft informatie in gewonnen wat opties van hulp waren. Een van hun voorstellen was dat wij bij hen gingen wonen tot mijn ouders dingen op orden hadden. Dit kon niet. Wij zouden dan in een pleeggezin komen. Dat leek ze niet wenselijk. Uiteindelijk uitgekomen op behandeling bij (toendertijd) Riagg en gezinshulp aantal uren per dag.
Maar nu hebben ze de keuze gemaakt om op eigen benen te staan. Het kan hoe dan ook niet goed, hadden ze dit meteen gedaan dan was het Meghan haar schuld geweest en nu eigenlijk dus ook. Harry heeft er niet voor gekozen om in de koninklijke familie geboren te worden en ik begrijp goed dat hij zijn eigen familie daar tegen wil beschermen.
Ah oke, ik wist niet dat ze de keuze hadden gemaakt om uit de koninklijke familie te gaan. Kweenie hoe dat precies in GB zit maar in NL stopt dan ook het geld toch? Volgens mij was dat het grootste probleem van de mensen; wel vangen, niet 'werken' .. en de ook hypocrisie dan
Tegenwoordig zijn we heel blij met netwerk gezinnen juist. Dat is altijd beter dan vreemd zeg maar. Er is ook, in de reguliere jeugdzorg, een flink tekort aan pleeggezinnen.