Waar valt jouw mond van open? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.721
    31.296
    113
    Vrouw
    Tuurlijk.
    En een mening van iemand die beweerd dat een bepaalde bevolkingsgroep 'niet 'normaal' is, is natuurlijk volkomen normaal en mag worden uitgesproken. Want vrijheid van meningsuiting.
    En dat er dan vervolgens weer mafkezen zijn die vanwege die uitgesproken mening menen dat je die bevolkingsgroep ook maar gewoon in elkaar mag meppen nemen we dan voor lief.

Sorry. Ieder zijn mening. Maar sommige meningen kunnen echt schadelijk zijn. En daar mag je mond dan best van open vallen.

hummeltje5, Aszz, Syane en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.481
    36.441
    113
    Ik vind het persoonlijk wel bijzonder jammer dat iemand in deze tijd er nog zo'n mening op na houdt.

hummeltje5, LisbethSalander en Iertje81 vinden dit leuk.
  3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn mond valt open van m'n zoontje. Vanmiddag 1 persoons bed voor hem geïnstalleerd. Hij heeft zelf z'n nieuwe beddengoed uitgezocht en geholpen met het bed in elkaar zetten.
    En hij ligt nu te snurken onder z'n nieuwe cars dekbed met z'n koppie op het kussen.

Niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan die grote verandering.

hummeltje5, Luckyme96, MyMiracle en 19 anderen vinden dit leuk.
  4. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Vaak is dat voor jezelf nog het moeilijkste ;) <3

Luckyme96, citroenrasp, owly en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.421
    10.348
    113

Dat is dan tenminste nog iets. Wat een nare situatie wanneer je al niet in een prettige situatie zit.
    Hopelijk krijgen de kinderen het super leuk op de bso. Het zou fijn zijn wanneer oma contact blijft zoeken en het gezellig blijft houden.

hummeltje5 en Cindy1977 vinden dit leuk.
  6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hij is een moeilijke slaper, dus had niet verwacht dat ie meteen ging slapen. Ik vind het heerlijk dat ie groter wordt. Zelfstandiger met eigen mening, heerlijk!

hummeltje5, Ysabella, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.568
    22.026
    113
    Wat fijn!
    Ik weet nog heel goed toen de oudste van bed wisselde. Bewust langer mee gewacht omdat ze zo'n onrustige slaper was (en nog steeds is), en die avond was ik ook best zenuwachtig hoor. Na een paar uren (nadat ze naar bed ging) hoorden we ineens een harde knal op het plafond, was ze dus gewoon eruit gevallen (hadden daar wel rekening mee gehouden door een tapijt en deken naast haar bed te leggen) :eek: haha, ze had er zelf niet eens iets van gemerkt :confused: Ze slaapt nog steeds zo onrustig vaak. Best lastig.

8. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    @Cindy
    Wij doen nog steeds bij de middelste op vakanties een opgerolde handdoek onder de zijkant van haar bed. Anders is het wachten op een deuk in het plafond XD

citroenrasp vindt dit leuk.
  9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb er een uitvalhekje opgezet. Dan valt ie er niet uit. Zou me kapot schrikken van zo'n knal!

Het uitvalhekje had ie ook in z'n peuterbed, dus dat houden we zolang hij het oké vindt mooi in ere.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.570
    13.823
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #2410 hummeltje5, 1 feb 2020
    Laatst bewerkt: 1 feb 2020
    Nooit ook maar een seconde erbij stilgestaan dat zelfs jee of jeetje zeggen als "erg" wordt gezien! :eek:
    Is dat omdat het lijkt op de eerste lettergreep van Jezus, dat je het niet fijn vindt als dat gezegd wordt?

Edit: laat maar, ik lees het al een x-aantal posts verder :thumup:

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.570
    13.823
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nou, ik heb wel wat ideeën:
    - potverdriedubbeltjes ipv. GVD
    - onderbroek ipv. f*ck (een ander woord voor onderbroek is hier in het dialect namelijk fuk)
    - k5 ipv. k*t (in het hongaars spreek je de 5 namelijk uit als 'ut')
    - chips ipv. sh*t

Overigens gebruik ik die tweede zelf niet, voordat mensen zich dat af gaan vragen ;)
    Ik zeg meestal iets van frutsel ipv. f*ck.
    En shoot ipv. sh*t.

Ansel vindt dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ook nooit bij stil gestaan, en ik zeg best vaak jeetje! Helemaal als iemand iets ergs of heftigs verteld is dat mijn eerste reactie.
    Schelden, ik las dat iemand vertelde dat haar moeder het niet voor vrouwen vind. Ik deel die mening! Tuurlijk ben ik niet heilig en schiet er weleens een fuck uit. Maar sinds dochter zich gedraagt als papagaai weet ik die wel regelmatig om te draaien naar potverdikkeme of als ik even wat meer kracht bij wil zetten naar potverdriedikkeme :roflmao: schelden met ziektes en geslachtsdelen doe ik over het algemeen niet. In het verkeer is mijn favoriete scheld woord schele sukkel en dochter gelooft nog dat ik zeg gele pukkel :oops:

hummeltje5, Evanesco en Paardenbloem vinden dit leuk.
  13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.568
    22.026
    113
    :roflmao:

Nora92 vindt dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.481
    36.441
    113
    Dat was ik haha. Echt classy is het niet, maar mijn kinderen schelden eigenlijk niet en ik zelf vooral als ik alleen in de auto zit.
    Schelden met ziektes mag hier absoluut niet, dan mag je gelijk uit mijn huis vertrekken.

hummeltje5 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.568
    22.026
    113
    Ik vind dat wel heel goed, maar ook lastig om het helemaal te vermijden, omdat sommige woorden zo ingeburgerd zijn. Wat zeg ik dan ipv 'pesten' bijvoorbeeld... Treiteren misschien, maar dat heeft toch net een andere betekenis. Maargoed, het is wel wat "lichter" dan schelden met kanker e.d, al blijft het een ziekte waar velen ooit aan overleden zijn.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

Ik heb het ook van mijn moeder meegekregen, die had er een hekel aan, vooral bij meisjes. En ik ben het met haar eens. Niet dat ik het van jongens goed keur maar als ik mijn nichtjes van 15 weleens als bootwerkers hoor schelden denk ik ook bah nee dat is geen gezicht, je zet je zelf echt voor schut.
    Schelden met ziektes wil ik ook niet hebben en accepteer ik niet. Dat weet mijn zoon dondersgoed. Ik hoop zo dat bij dat ook vasthoud als.hij op.de middelbare zit en niet mee gaat in het gemiddelde nare taalgebruik van de tieners die hier rondlopen. Tot nu toe lukt dat wel maar ik weet niet wat groepsdruk op de middelbare met hem gaat doen.
    Vorige week een gesprek met zijn juf en de directie gehad, hij heeft nu 3 jongens in de klas die regelmatig hardop met K. En Tering schelden. Juf onderneemt niet echt de actie die ik zou wensen (alleen jongens moet dat nou?). Gelukkig was de directeur het met me eens. Die wil dit taalgebruik niet onder zijn dak en als het weer gebeurt moet juf ze meteen door naar hem sturen en gaat hij passende maatregelen treffen.

17. GossipGirlxoxo

Maar het woord pesten gebruik je niet in emotie of boosheid om iemand te raken. Pesten is afgeleid van een ziekte maar geen scheldwoord.

hummeltje5, Gewooniemand en suus1983 vinden dit leuk.
  18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.568
    22.026
    113
    Dat is natuurlijk ook het geval met het woord 'kankeren', maar ik vermoed dat dat toch als net een wat minder vriendelijk woord wordt beschouwd. Vind het zelf niet heel anders, of het nou om een werkwoord of scheldwoord gaat, het blijft gewoon niet netjes.

19. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Schelden met ziektes is voor mij ook echt zo typisch Nederlands. Vlamingen kunnen geweldig gemeen schelden, maar kanker etc wordt hier echt nooit gebruikt. Gelukkig maar.

hummeltje5, Evanesco, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

Kankeren vind ik inderdaad helemaal niet netjes als werkwoord. Bij pesten er ook nooit bij stilgestaan dat het afgeleid wat van de pest tot jij dat vertelde. Ik vermoed dat mensen het wat makkelijker gebruiken omdat de pest een ver van onze bed show is in deze tijd? Kanker helaas niet.
    Mijn moeder heeft altijd een hekel aan het woord pesten gehad en verbeterd mij nog steeds naar plagen als ik bijv. tegen de kinderen zeg stop met pesten. Ik ben nu benieuwd of dat komt omdat zij de link met de pest dus wel altijd gelegt heeft ofzo.

hummeltje5, Evanesco en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina