Waar valt jouw mond van open? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ja nu lust ik ook ineens chips! XD

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Als Die vlekken in babykleding zitten dan zijn het 9 van de 10x oude spuugvlekken van melk.
    Bij mijn babykleding zaten die vlekken allemaal rond en onder de kraag/hals en babykleding van na de flessen tijd had geen geen vlekken.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.044
    16.551
    113
    Het zit helaas ook op gekleurde kleding. Je ziet echt de spuug vlekken zitten. Ook op de puckababy waar hij heel vaak op heeft gespuugd die vlekken zaten er echt al want die kreeg ik er toen al niet uit en ook op zijn donker blauwe geboorte pakje. ( gelukkig een heel klein vlekje op zijn geboorte pakje, die ga ik niet wassen want als ik die verpest ga ik echt huilen.:roflmao:)

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.684
    27.318
    113
    Vrouw
    Ah ja bacteriën blijven wel kleven. Eigenlijk zou alles op heeft gewassen moeten worden voordat t wordt opgeborgen.
    Ga dat deze keer wel proberen, ben benieuwd of dan wel vlek vrij blijft

Ysabella vindt dit leuk.
  5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Het zijn melk spuug vlekken die na jaren weer tevoorschijn komen. Zijn er in bijna alle gevallen gewoon uit te wassen. Ik heb het in groene biotex geweekt en ook gewoon op 60 graden. Daar branden plekken niet van in hoor. grote kans dat je ze er juist mee uit krijgt. Als je de pakjes met vlekken in de droger gooit DAN heb je kans dat ze inbranden.
    Dus ik zou zeggen, weken en gewoon heet wassen. Die kleding kan je nu sowieso niet gebruiken of gooi je misschien door de vlekken weg. Verpest zijn ze toch al. En wat ook helpt is nat maken en vol in de zon leggen. Bij wit spul dan. Helaas nu verkeerde tijd van het jaar.
    Ik had zelfs baby kleding van mezelf gekregen van vroeger. Ook met gele vlekken rond de hals. Vlekken van ruim 34 jaar oud. Zijn er allemaal uit gegaan

hummeltje5, snoes79 en Ysabella vinden dit leuk.
  6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dit hebben wij met de oudste gehad. Hij kreeg buikpijn op vakantie in de Ardennen en omdat we aan het overstappen waren naar flesvoeding vond ik dat wel logisch. Maar gedurende een maand of twee bleef het terug komen, dus uiteindelijk een keer met een krijsend kind naar de hap. Bleek hij inderdaad een dubbele oorontsteking te hebben. Ik kreeg achteraf extra medelijden met het mannetje omdat we wel van alles hadden gedaan om hem te helpen qua buikpijn, maar totaal geen rekening hadden gehouden met oorpijn en dus hem met sommige dingen waarschijnlijk extra pijn hebben gedaan.

Beterschap

Shakes vindt dit leuk.
  7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.044
    16.551
    113
    Biotex is toevallig net op, van de week ga ik eens kijken of het lukt, de baby zal bijna geen kleding aankunnen ivm het jaargetij, maar ik wil het gewoon schoon hebben het word immers niet voor niets bewaard. :p

Hoe lang laat je het weken, 12 uur? Althans dat doe ik vaak met kleding die ik in biotex laat weken en dan na 6 uur even weer een schoon sopje.

8. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.712
    4.032
    113
    Overijssel
    Is volgens mij verschillend,de een moet oordopjes en de ander heeft nergens last van. Het advies van de artsen verschilt ook erg heb ik al gemerkt toen ik andere ouders sprak. Mijn zoontje heeft gelukkig nergens last van met zwemmen. Zodra ze elke keer een loopoor krijgen dan zijn dopjes handig.
    Veel beterschap met je zoontje!

Iertje81 vindt dit leuk.
  9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.160
    14.920
    113
    Vrouw
    Hier ook gehad met babykleertjes die op zolder hadden gelegen. Vlekkenspul erop en gewassen. Daarna was het meestal niet meer te zien

10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ja nachtje in de biotex.

11. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.189
    1.856
    113
    Ik douche met een oordopjes zwemmen gaat juist goed raar maar waar.
    Denk door de shampoo dat er in blijft zitten.
    Ik heb dopjes van de Hema werkt goed

12. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat naar voor je! Je hebt het al moeilijk genoeg.
    Hoe lastig ook....haar beperkte kennis is haar beperking en zegt niets over jou en je ziektebeeld.

Kolibrie2, hummeltje5, Jazziepooh en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ze zitten er nog steeds goed in na 1,5 jaar. Maar inmiddels al ruim half jaar geen oorontstekingen meer hoor!

14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.684
    27.318
    113
    Vrouw
    Zoon wil sinds de komst van zijn broertje extra hulp met naar de wc gaan, we dachten dat het komt doordat zijn broertje ook alle hulp krijgt en gingen erin mee. Maar t heeft een hele andere reden en daar zijn we sinds gister achter: hij heeft geen zin in handen wassen en heeft slim bedacht dat als wij alles voor hem doen, hij niets aanraakt op de wc en dus geen handen hoeft te wassen hahaha
    Lui kind!

Lindawen79, Ansel, Kolibrie2 en 18 anderen vinden dit leuk.
  15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.716
    31.283
    113
    Vrouw
    Dat ik volgens mij ongesteld zit te worden :eek:
    Ik niet een afspraak maken voor nieuwe spiraal. Maar dat is door de agendacrisis hier nog niet gelukt.
    Vanmorgen zat er een dikke puist op mijn neus. En ik heb die nare irritante buikpijn, die ik al 5 jaar niet meer heb gehad :cry:
    Toch maar met spoed een afspraak plannen.

16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.564
    22.017
    113
    Nee hoor, dat is niet (onze definitie van) aanroepen. Aanroepen is bv het zeggen van "Pietje, help mij!" terwijl Pietje allang dood is... Er mag zeker over doden gepraat worden bij ons :) maar we gaan ze niet "aanspreken" of denken dat ze bij ons zijn oid. Meestal wanneer we het over overleden familieleden oid hebben, zeggen we er wel bij (wat dan ongeveer betekent) moge de Heer hem/haar genadig zijn.

Vergeten en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.481
    36.429
    113
    Hier was het ook precies aan de kraag etc waar ze spugen en op de rest van de kleding niet.

Ysabella vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

:roflmao::roflmao: dochter moet ook als wij alles doen wel handen wassen. Moet gewoon routine zijn bij naar de wc gaan. Misschien als je dat invoert dat hij weer zelf wil gaan.

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.716
    31.283
    113
    Vrouw
    Even een vraagje tussendoor als het mag.
    Ik wil graag naar de film 1917. Mijn zoon (bijna 11) vind alles wat met oorlog te maken heeft heel interessant. Op school en tijdens vakantie in Normandië heeft hij al veel geleerd over de 2e wereldoorlog. Maar hij stelt ook veel vragen over 1e wereldoorlog. Helaas vind ik weinig boeken voor zijn leeftijd over dat onderwerp.
    Nu heeft hij gehoord dat er een film draait over de eerste wereldoorlog en die wil hij dus erg graag zien.

Hij houdt van actie. Bloed, geweld of grof taalgebruik is geen probleem (heeft met papa alle Marvel superhelden films gezien). Maar romantische scènes of drama, dan haakt hij af. En de films die hij thuis heeft gezien die eigenlijk boven zijn leeftijd zijn, zijn pure fantasy. En in eventuele engheid makkelijk weg te redeneren. Heeft hij ook geen last van.
    1917 daarentegen is geweld wat echt heeft plaatsgevonden. En bevat ook een dramatische verhaallijn. En nu twijfel ik.

Dus mijn vraag aan degenen die hem al gezien hebben: ligt de nadruk erg op het drama? Of is het vooral actie?
    En hoe erg zijn de geweld scènes?

20. GossipGirlxoxo

Volgens mij vertelde @Shakes hier ergens afgelopen dagen dat ze hem gezien heeft. Denk dat zij je vraag wel kan beantwoorden.

Shakes en Mamafiets vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina