Mijn mond valt soms echt open als ik dit soort dingen lees. De weerstand van sommigen tegen veranderingen... En dat terwijl ikzelf toch degene ben met een ASS diagnose.
Heb vandaag 2 moorkoppen gekocht bij de bakker. Ik zei gekscherend of mag ik dat niet zeggen? Nee zegt ze aan die onzin doen wij hier niet. En ze waren heerlijk hoor die moorkoppen
Omdat niet alles hoeft te veranderen en wijken omdat een minderheid het woord, zwart, moor, neger, of wat dan ook racistisch vind.
Wauw. Dat die minderheid toevallig al eeuwenlang de gevolgen draagt van het stigma dat die minderheid opgekleefd kreeg door jouw meerderheid, is irrelevant voor jou? Want JIJ vindt het niet racistisch, dus IS het ook niet racistisch? Correct? Hoe hard kan je je eigen privilege negeren?
Volgens mij is dit zeker niet met alles het geval. En nee moorkop is zeker geen gewoon woord want mensen uit Mauritaniƫ hebben toevallig net zoals jij en ik gewoon hoofden.
Helaas heeft niet iedereen het gezonde verstand en inlevingsvermogen om voorbij zijn eigen privileges te kijken. Zucht...