Waar valt jouw mond van open? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Klopt! Maar lastig als ze van te voren totaal niet laten zien dat ze op het randje van overstromen staan.

Onze oudste 2 zijn compleet anders met dezelfde opvoeding en allemaal ass, toevallig.

tuc vindt dit leuk.
  2. Melief

Melief Niet meer actief

Nou hier is het precies andersom ;) Dochter was zo makkelijk, sliep perfect, echt die heeft met 6,5 jaar nog nooit echt iets stouts gedaan, heeft nooit straf nodig.
    En toen kwam onze kleine bengel :p:roflmao:

GossipGirlxoxo, tuc en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap wat je bedoeld maar mijn reactie is er juist om bedoeld om niet zo snel te oordelen. Wij weten niks van de kinderen van @Lynne182
    En snap ik dus zo' n directe veroordeling niet.

4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn mond valt open van...
    Dat mijn dochter vandaag 2 valentijnskaarten heeft gekregen. Ik stond helemaal niet stil bij valentijnsdag tot de postbode net langs kwam. Kind helemaal blij want die vind het al weken niet erlijk dat er nooit post voor haar is. Dat vind ze nog leuker dan die kaarten zelf.

hummeltje5, Pien86, Zxcvb en 10 anderen vinden dit leuk.
  5. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Nou ik vroeg een tijdje terug hier welke koptelefoon jullie aanraden zodat mijn dochter bij haar werk op school wat minder afgeleid zou zijn. Naast een belletje op tafel (om even naar buiten een rondje te mogen rennen) en een stress/speel balletje in haar laadje kon een kop telefoon misschien haar ook helpen.

Maar dat is volgens mij het enige wat ik ook ooit los heb gelaten hier er over. Op het teleurstellend bezoek voor een ijsje na dan.

6. GossipGirlxoxo

Ben je nog met de koptelefoon begonnen en heeft ze daar baat bij?

7. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Jaaa ze gebruikt hem nu al tijdje op school, en het gaat stukje beter. Ik kreeg gisteren zelfs ee mailtje van de juf met foto dat ze iets mocht uitzoeken uit het schatkistje omdat ze met sprongen vooruit ging. Dus vandaar mijn beloning om een ijsje te gaan eten :roflmao: maarja de rest van het verhaal kennen jullie al.

Maar we willen er ook een voor thuis aan gaan schaffen. Het is natuurlijk met zoveel kindjes en komst van een baby altijd wel wat luid in huis. Maar als het werkt, prima!

hummeltje5, Syane, citroenrasp en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Klopt, dat zou in het dagelijks leven trouwens ook wel fijn zijn.

Syane, Neuzeke en tuc vinden dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

Wat fijn, vooral voor haar zelf! Dan is het zeker de moeite waard het thuis ook te proberen.

Lynne182 vindt dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.176
    113
    Wow. Kan alleen maar denken wacht maar en hopen dat je het ooit nog eens mee gaat maken. Vind dit een heel gevaarlijke opmerking. Als ik dit in de mijn omgeving hoor kan ik alleen maar denken "Ze snappen er duidelijk niks van".

chrystel73, Marti, Elderflower en 8 anderen vinden dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.176
    113
    #3811 suus1983, 13 feb 2020
    Laatst bewerkt: 13 feb 2020
    Ik heb zo'n zoon én dochter. Super makkelijk allebei. Braaf, nooit weggelopen, lief, zelf naar bed gaan. Goede opvoeding;)... Maar niet heus. Toen kwam jongste zoontje en omg. Als dat de eerste was geweest...

Anouk2005, lidu1, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.176
    113
    Ik heb "normale" kinderen, mag ik dan wel laten weten dat ik het totaal eens ben met @tuc ?

Syane, citroenrasp, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Omdat je het vraagt ; nee natuurlijk mag jij dat niet.

o_O

Ik vraag mij soms echt af wat de bijdrage aan een post zoals deze nou daadwerkelijk is.

hummeltje5, juf1987, Lomo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Dito hier....zulke engeltjes die eerste twee dochters...toen kwam de hekkensluiter op haar bezem XD

hummeltje5, Ansel, Syane en 10 anderen vinden dit leuk.
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.176
    113
    Dat vroeg ik mij dus bij jou ook af. Hoezo zou @tuc niet bij mogen dragen aan een discussie, omdat ze geen "normale" kinderen heeft. Lees alleen deze zin al eens.

16. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Jij weet op dit soort momenten alles zo mooi te verdraaien. Vooral zo doorgaan!

Ik geloof dat Tuc ergens op mijn reactie zelf zei dat ze mijn punt wel begreep. Nou dat is dan heel fijn toch dat de gene naar wie ik dit bericht stuurde begreep wat ik tussen de regels bedoelde. :thumup:

NiVa0230 vindt dit leuk.
  17. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.278
    25.751
    113
    Ik denk dat ik ook zo’n fase heb gehad waarvan ik dacht dat alles aan opvoeding lag (of gebrek aan), totdat we jongste dochter kregen. En mijn kinderen krijgen nu niet eens meer ‘dezelfde opvoeding’. Ik moet jongste dochter veel meer structuur en duidelijkheid bieden, tot op het overdrevene af. Bij haar kwamen de dagrimtekaarten in huis en de strakke planningen, met veel voorbereidend werk. Terwijl ik bij de twee oudsten best weleens de teugels kan laten vieren, of een ‘vooruit dan maar’ eruit kan gooien, of gewoon zonder voorbereiding de deur uit kon stappen.

Zo kwam jongste dochter dagelijks compleet overprikkeld uit school van kleutergroepen tot zeker groep 4. Als ik haar dan ging ophalen glimlachte ze nog gedag naar de juf, keek ze mij aan en onmiddellijk zag ik de storm over haar gezicht trekken. Alsof ze de hele dag op haar tenen had moeten lopen en dat ventileerde ze allemaal bij mij. Resultaat: bijna dagelijks hysterische driftbuien op het schoolplein (sowieso standaard als een speelafspraakje niet mogelijk was), soms zelfs weglopen, jas en tas wegsmijten, etc. Geen van die dingen werden ooit geaccepteerd, maar iets niet accepteren wil niet zeggen dat het zich niet herhaalt, helaas...

En ik zag wel de blikken van de andere moeders die dachten dat ik mijn kind niet in de hand had en ze het allemaal zoveel beter zouden kunnen. Denken ze waarschijnlijk nog steeds... Maar gelukkig weet ik wel beter. Heb het me gelukkig nooit aangetrokken, maar het altijd gezien als iets wat gewoon miste in hun ervaring (lucky basterds :roflmao:)

hummeltje5, chrystel73, sannever en 14 anderen vinden dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.176
    113
    #3818 suus1983, 13 feb 2020
    Laatst bewerkt: 13 feb 2020
    Nou hoe bedoelde je het dan? Hoe heb ik het verdraaid dan?

Edit: ik begreep wel hoe je het bedoelde, was het er alleen niet mee eens

Paardenbloem vindt dit leuk.
  19. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ah ja daar was ik al bang voor.
    Ik heb jaren KHA gedaan, ging prima tot ik ermee stopte.

Wat eet je ipv brood? Want dat mistte ik het meeste om te eten!

20. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Hier dacht ik ook allebei dezelfde opvoeding te geven, maar ik breng ze dezelfde normen en waarden bij, dat is voor ons een betere bewoording, aangezien ik mijn dochter anders opvoed dan mijn zoon.
    Wat bij de oudste werkt, werkt bij de jongste helemaal niet. Als ik boos wordt, kijkt hij mij aan; wat doe je druk???

Iedereen zijn opvoeding en geen kind is hetzelfde! Al blijf ik wel bij monkey see, monkey do!
    (niet dat ik moeders gillend op de vloer voor het snoepschap hahahaha)

Deel Deze Pagina