Waar valt jouw mond van open? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.784
    25.863
    113
    Vrouw
    Geen geweld gebruiken hoeft niet te betekenen dat je niks doet of slachtofferrol op je neemt.
    Ik ben zelf ook gepest. mij werd geleerd medelijden te hebben met de pesters en open te bespreken met leraren wat er gebeurde.
    Juist door gesprekken over wat het met mij deed (heel kwetsbaar. Dat weet ik) met die leraren en door een school die dat goed oppakte werd het langzaam beter.

    En later in het echte leven. Geschil met de buren oplossen door erop te slaan?
    Of ga je erover praten en laat je eventueel bemiddelen?
     
    hummeltje5, Zwierezwaai en citroenrasp vinden dit leuk.
  2. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Zie ik toch anders. Als je jaren wordt getreiterd en in elkaar wordt gemept en praten, lief vragen, ouders en school inschakelen niet helpen, dan valt voor mij terugslaan niet meer onder geweld maar onder verdediging en opkomen voor je eigen welzijn.
     
    Bellybell, masami, nijn37 en 11 anderen vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Normaal wel, ook van mijn man als die naar bed gaat en er weer uit gaat maar ik ben in slaap gevallen en heb niets meer gehoord.
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ja en nee, maar moet je dan alles altijd maar pikken als praten niet helpt?
     
    Bellybell vindt dit leuk.
  5. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Maar jij had dus een school die het goed oppakte. Daar zeg je nogal iets. Jij werd dus gesteund en er werd actief iets mee gedaan. Zo gaat het echt niet altijd. Genoeg verhalen van scholen en ouders van treiteraars die niets of te weinig doen. Niemand geeft hier aan dat de kinderen in hun volwassen leven als hun iets niet zint de buren in elkaar moeten slaan. Dat is van een hele andere orde.
     
    Indire, Ysabella, Kolibrie2 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Precies. En hier werd (of kon) school dus niks en dan houdt het op een gegeven moment wel op.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dan heb je het nodig gehad. :thumup:
    Lekker hoor, zo'n lange ongebroken slaap.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Zo ook bij mijn zoon. Is normaal gesproken ook helemaal niet agressief of gewelddadig. Dat voorval is 2 jaar geleden en heeft nooit meer iemand aangeraakt en ik weet zeker dat hij dat ook liever nooit weer doet.
     
    Ysabella, Orchid24 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik zie dat net even anders. Als ze beginnen met schoppen of slaan zijn ze inderdaad geen haar beter en hebben ze met mij een flink probleem. Maar heb helaas de ervaring (met zoon) dat als hij het dan melde dat er door de docent werd gereageerd met niet meer doen pietje geef maar een handje en over nu. Ondertussen is mijn kind zwaar gefrustreerd (kan niet tegen onrecht) die heeft pijn en moet iemand een hand geven die sorry niet eens meent en het de volgende keer weer doet. Dan gaan we dus terug slaan, heeft zoon zijn gram gehaald, en voelt hij zich een stuk beter op het moment van handje geven. Na 2x terug slaan is het trouwens nooit meer gebeurt dus ik zie het effect er wel van in.
     
    Bellybell, nijn37, Ysabella en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ja voel me ook voor het eerst sinds een ruime week weer helemaal fit. Had het denk ik echt even nodig.
     
    Meisje93 vindt dit leuk.
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Oh ja. Zoon werd laatst bij de sportdag "gekeeld". Had 2 dagen later nog de afdrukken in zijn nek staan en hij heeft dus niks teruggedaan. Ik hielp toevallig mee en heb het gemeld bij de meester, die pakte het gelijk op hoor, maar ander kind ontkende (terwijl heel veel het hadden gezien) en hij kon dus niks. Heb ook gezegd dat hij dan volgende keer maar terugslaat of schopt.

    En wat betreft later de vergelijking met de buren slaat nergens op. Mijn man heeft nog nooit iemand met een vinger aangeraakt, loopt altijd weg als er iets is, maar als de buurman hem bij de keel zou grijpen zou ik het alleen maar logisch vinden als hij zichzelf zou verdedigen.
     
    Bellybell, Indire, Ysabella en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Ik vind dus ook dat je op een gegeven moment voor jezelf mag opkomen. Als dat een klap terug is dan is dat zo.
    Alleen weet ik helaas dat mijn oudste nooit terug gaat slaan of schoppen. Dus ik hoop dat ze het anders opgelost krijgt
     
    Bellybell, Ysabella en suus1983 vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat terug slaan is in mijn ogen een signaal dat je het niet accepteert en ik heb al vaak genoeg gezien dat kinderen al tijden gepest worden, het dan een keer terug doen dat het daarna klaar is. Ik kan er niet wakker van liggen zolang ze niet beginnen. En dat weten ze inmiddels op de basisschool ook. Als zoon terug slaat mogen ze hem samen met degdne die begint ook straf geven want dat zijn hun regels, maar dan heeft zoon een gevoel van rechtvaardigheid, 1-1 met slaan, 1-1 met straf krijgen en daarna met gelijke stand het gesprek aan gaan.
    Ik had de vergelijking met buren slaan nog niet gelezen. Mijn man is alles behalve agressief maar als hij geslagen word zal hij terug slaan. Maar hij zal nooit beginnen en het zoveel mogelijk proberen te vermijden.
     
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik ben trouwens ook van mening dat de kinderen niet mogen slaan als iemand aan het treiteren is. Woorden doen geen pijn (eigenlijk wel) maar dat probeer ik ze te leren maar als iemand scheld of vervelend doet hou je je handen thuis. En los je het met je mondje op of je loopt weg en lacht ze uit.
     
    Ysabella en suus1983 vinden dit leuk.
  15. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Mijn mond valt open van mijn zoon die 3! boterhammen heeft gegeten als ontbijt. En dan ook nog van die hele donkere, 100% volkoren van de bakker....

    Hij eet altijd wel goed maar dit is wel erg veel. Denk groeispurtje aangezien hij al dagen de hele dag om eten vraagt. En dan geen koek ofzo maar boterhammen, fruit en avondeten .
     
    Zwierezwaai en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Zal ze ook niet terug slaan en schoppen als ze echt geslagen word? En is dat omdat ze dat niet durft of omdat ze niemand wil pijn doen? Hoe probeer je haar nu weerbaar te maken hiertegen?
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Nee dat zal ze dan nog niet doen. Dat durft ze niet.
     
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik weet niet of het nodig is of dat ze het heel goed op een andere manier kan oplossen maar anders zou een zelfverdedigingssport helemaal niet verkeerd zijn voor haar. Maar als ze het op een andere manier heel goed zeld op kan lossen is dat natuurlijk niet nodig. Zoon durfde tot groep 6 ook nooit zo goed terug te slaan. Soms deed hij het wel maar niet met zelfvertrouwen. In groep 6 begon hij met kickboxen en kwam hij erachter dat hij sterker is dan hij zelf dacht. Daarna heeft hij nog 2x terug moeten slaan en toen was het over. Er is nooit meer wat voorgevallen op school.
     
  19. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Persoonlijk vind ik dan dat de school tekort is geschoten als ik op dit verhaal af ga. Er hadden al lang consequenties moeten zijn. Hoe onveilig moet jouw zoon (en al die andere kinderen) zich wel niet gevoeld hebben?:(
     
    hummeltje5, Ysabella, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Wat een geweldig nieuws! Ik heb ook een aantal leerlingen van cluster 4 en ze doen het allemaal geweldig! Dus ik kan zeker zeggen dat hij dit verdiend heeft!
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina