Waar valt jouw mond van open? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Nee nog nooit. Weet wel dat al mijn vriendinnen van het VWO en het HBO altijd naar Amsterdam kwamen om uit te gaan, te shoppen, te dineren, te borrelen en nooit wat deden in hun eigen dorpen. En allen zijn ook naar Amsterdam.verhuist uiteindelijk. Niet voor niets lijkt me. Maar ik heb 0,0 ervaring dus ben niet helemaal eerlijk in mijn oordeel. Dat is puur een gevoel.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.490
    36.449
    113
    Ik haat shoppen, misschien speelt dat ook mee, maar dat kan hier prima. Hier in het dorp zitten 5 restaurants en 3 snackbars. 4 lunchtentjes, 2 kroegen/barren, dus je hoeft echt niet altijd de stad in, maar daar ben je zo, dus is het ook niet erg als dat wel moet.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

Als ik zou verhuizen zou het naar een dorp/stad aangrenzend aan Amsterdam zijn. Denk aan Amstelveen, Landsmeer, Oostzaan, Broek in Waterland, Monnickendam. Hebben we al meerdere keren naar gekeken maar de stap echt zetten hebben we nog niet gedurft.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.490
    36.449
    113
    Wij hebben ooit gekeken naar Broek in Waterland, man zou misschien in Weesp gaan werken, maar vond het zo op het oog helemaal niks.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.282
    16.677
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hihi volgens mij denkt GossipGirlxoxo dat wij uit een middelgroot dorp echt een stel wereldvreemde wezens zijn ;)

Gewooniemand, Neuzeke, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.490
    36.449
    113
    Haha ja dat idee krijg ik ook een beetje. Alsof we op klompen lopen zeg maar haha;)

hummeltje5, citroenrasp en Anouk2005 vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

Ze hebben ook niets, 1 buurt spar, 2 restaurants, 1 kroeg en 1 snackbar. Maar met de auto op 15 minuten van waar ik nu woon.

8. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Dan heb je het sowieso wel iets beter voor elkaar qua dorp dan ik;)
    En dat je dicht bij Groningen zit, lijkt me ook wel een groot voordeel. Vond ik ook een ontzettend leuke stad toen ik er 2 jaar geleden een keer was trouwens, qua sfeer vond ik het wat onschuldiger/veiliger aanvoelen dan Amsterdam of Rotterdam maar dat kan verbeelding zijn hoor..

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.490
    36.449
    113
    Ons dorp heeft dus veel meer en is ook op 15 minuten afstand van de stad. Zelf zou ik ook niet kunnen wonen in een dorp zonder voorzieningen, maar hiermee heb ik naar mijn idee een beetje het beste van beide werelden.

hummeltje5 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

Ja en dat is denk ik ook een verschil. Ik heb me in al die 35 jaar nog nooit een moment onveilig gevoelt hier omdat ik het gewend ben. En ik kan me voorstellen dat als je de drukte, hectiek en elke straat een dronkenlap, junk of bedelaar ziet en je dit niet gewend bent je je hier niet veilig voelt.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.490
    36.449
    113
    Dat gevoel heb ik ook zeker, maar Groningen is ook gewoon een super leuke stad haha.

YaelStone, Paardenbloem en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

Mijn beeld van een dorp zal ook vast heel vertekend zijn. Ik zie vooral heel veel blanke mensen voor me. Iedereen kent iedereen. Het is er altijd stil en rustig. Denk de typische vooroordelen die mensen uit dorpen weer over de stad hebben.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.282
    16.677
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij wonen in een middelgroot dorp en zitten vlak bij alle uitvalswegen, binnen 15 minuten zitten we in Delft, de tram is 5 minuten lopen en dan kan je in ene keer naar het Centrum van De Haag. In het dorp juist enorm leuke shops om te winkelen, meerdere restaurants, Griek, Italiaan, Chinees, snackbars, Surinaams, meerdere lunchrooms, een groot grand café, de heerlijkste ijssalon van heel Zuid Holland en we hebben een molen en een kerk;)

suus1983 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Haha yesss ik dacht al érgens moet staan dat t Amsterdam is!

Ik vind A'dam geweldig, voor precies een weekendje. Ben dan heel blij dat ik daarna weer terug ben op 'het platteland'. Heb in twee grotere steden gewoond, maar hebben bewust gekozen voor een oude woonboerderij in een dorp. Rustig, veel ruimte. Stad kan ik opzoeken, ben ik binnen paar autominuten.

Voor ons ideaal, maar tis maar goed dat smaken verschillen toch? Als er niemand in de stad woonde kon ik die drukte ook niet opzoeken ;) En dan erbij... wat iemand ook zegt, met een rasechte Amsterdammer hoeven we sowieso niet te discussiëren over waar je zou moeten/willen wonen toch? Juist leuk dat je zo trots bent op onze mooie hoofdstad! :D

15. GossipGirlxoxo

Helemaal mee eens dat het een kwestie van smaak is. Ik voel me buiten de ring A10 al niet meer op mijn gemak zeg maar :roflmao:

hummeltje5, Gewooniemand, Anouk2005 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.490
    36.449
    113
    Oh weet niet of ik echt vooroordelen heb over de stad. Zie er ook echt wel voordelen in. Altijd stil en rustig. Wel rustig, niet stil. Ik ken lang niet iedereen, denk nog geen 10% van de bewoners. Veel blanke mensen, ja, dat hier wel.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.490
    36.449
    113
    Wij hebben 5 kerken haha, dat deel vind ik persoonlijk dan weer iets minder.

hummeltje5, Anouk2005 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.282
    16.677
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je hebt natuurlijk dorpen en dorpen;)
    Ik ken veel mensen maar echt niet iedereen hoor. We hebben gemiddeld 15000 inwoners en we zijn echt niet allemaal blank hiihi

GossipGirlxoxo en suus1983 vinden dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

Ja dat is dus niet het beeld wat ik bij een dorp heb. Dan denk ik meteen aan max. 1000 inwoners :roflmao:
    Wat ik al zei, mijn beeld is gewoon niet realistisch.

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.282
    16.677
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij hebben er 3 en dat spreekt me ook iets minder aan al vind ik een trouwstoet bij de RK kerk altijd wel leuk om even te kijken,

suus1983 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina