Een vriendin van mijn man gaat over een maandje voor het eerst moeder worden. Haar partner heeft al een zoon. Die zoon heeft trouwens ook al een zoon, die is nu bijna 2. Daar vind ik ook wel iets van, hoeveel ik het haar ook gun.
Mijn mond valt open van het feit dat er daadwerkelijk mensen zijn die een kind van 12 jaar bestelen... Mijn zoon had voor 50 euro AirPods gekocht op Marktplaats en heeft valse gegevens gekregen nadat hij had betaald. Hij is intens verdrietig en teleurgesteld in de mensheid. En ik ben kwaad op mezelf omdat ik niet alerter ben geweest... bah.
Heel sneu zeg. Ik las alleen snel: dat er daadwerkelijk mensen zijn die een kind van 12 jaar bestellen.. in plaats van bestelen.
Dat sommige mensen het empathisch vermogen hebben van een stoeptegel. Echt. Get over it en haal je zelf uit het middelpunt van de wereld. Die draait niet om jou. Echt niet.
Toen ik op de middelbare kwam was mn ene zus 22 en een man en 3 kinderen rijker. Dus ik had ook een zwager. Voelde voor mij helemaal niet gek ofzo. Maar in het geval van die reacties die hier eerder werden gedeeld: sja, ik kan niet ontkennen dat ik het leeftijdsverschil tussen ouder en kind ook wel errug groot vind ja...
Whahaha Hier verschil ik 8 en 10 jaar met de twee boven mij. Heb er nooit problemen mee gehad. Ex van me verschilde 21 jaar met de (volle) zus die daarna kwam (en er waren een nog oudere broer en zus). Hij was wel ongepland weet ik.
Qua bloedlijn zijn dat geen ooms dan toch (het is al laat dus vergeef me als mn hersenen niet meer optimaal functioneren)? Meer qua 'spreken over' denk ik? Edit: ik bedoel: als ik het goed begrijp zijn het ''halfooms'' (om het maar even zo aan te duiden). Spreek je bij 'half' dan technisch gezien ook van (in dit geval) ooms, of doe je dat niet omdat ze 'half' zijn en noem je ze eigenlijk alleen zo 'omdat het zo voelt'? (vergeef me als mn uitleg bagger is, het is laat ) Zo was mijn ene zus er vroeg bij met kinderen krijgen. Mijn moeder was op het moment dat mijn zus zwanger was, ook zwanger. Als de zwangerschap van mijn moeder goed was verlopen, had ik nu een broertje gehad die dus de oom van mijn neefje zou zijn, terwijl ie (broertje/oom) jonger zou zijn dan neefje. Vind ik ook nogsteeds een bijzonder iets.
Ik ril ook alleen al bij de gedachte. Brrrrrrr... Wij kijken regelmatig Ridiculousness. Daar komen af en toe filmpjes voorbij van jonge gasten die hun tong in de mond van een oud omaatje stoppen. Echt: gat-ver-damme! Vwb. je laatste zin: niet dat het nodig is want ik ben al jaren gelukkig getrouwd, maar ik lig nog goed in de markt bij de jonkies en das best leuk om te horen zo nu en dan
Het zijn halfroers dan van de zus. Zus is moeder van het meisje dus zijn het half ooms maar als je de half laat vallen ooms dus? Of heb jij me nu ook in de war gebracht haha.
Hier een keer gehad dat ik met zus (10 jaar ouder) aan het winkelen was. De cassiere zei dat ze het leuk vond dat ik (toen tiener) met mn moeder broeken ging kopen Ik weet nogsteeds niet of de cassiere mij er erg jong uit vond zien voor m'n leeftijd, of m'n zus erg oud, maar ik heb het voor de leuke anekdote altijd maar op het laatste gehouden Overigens zou het me niets verbazen als de cassiere dacht dat m'n zus ouder was dan dat ze werkelijk was, want die had al jong 3 kinden en is geloof ik met het krijgen van d'r kinderen meteen een x-aantal jaren ouder geworden Overigens heb ik andere moeders op het schoolplein van m'n neefjes hun school ook eens de mond goed open doen vallen, toen ik als tiener mn twee neefjes op kwam halen Ik zie ze nog kijken
Dat is wel bijzonder dat dat nooit eerder echt duidelijk was dan! Hier een man met twee ouders die beiden uit grote families komen. Mn schoonmoeder is de jongste uit hun gezin. Zij heeft dus broers/zussen die al over de 80 zijn. Dat zijn dus ooms/tantes van m'n man. Maar als je alleen de leeftijd van ze zou horen zou je denken dat het opa's/oma's van m'n man zijn
Oh wat fijn meteen raak! Gefeliciteerd met het leuke nieuws Eerste echo net achter de rug en alles goed bevonden? Ik vroeg me al af of deze kleine nu jullie 3e kindje is of dat je je nick moest veranderen naar toch4, maar lees dat het inmiddels al toch5 moet worden
Het dikgedrukte is ook hoe ik het begreep. Ik dacht dat je met 'half' niet spreekt over (in dit geval) ooms? Of heb ik dat mis? De zin die niet dikgedrukt is snap ik niet. Misschien mis ik wat, maar ik kan zo gauw niet vinden wie die zus dan moet zijn?
Zie het als je broer is gehuwd De man is gescheiden van zijn eerste vrouw met wie hij een dochter had. De man heeft een nieuwe partner en krijgt daar 2 kinderen mee. Die zijn dus halfbroers van zijn dochter uit het eerste huwelijk De dochter uit het eerste huwelijk had al een kind voor haar halfbroers geboren werden. Haar halfbroers zijn oom van haar dochter (kleindochter van de man die) en dus zijn haar ooms jonger.