In mijn mans cultuur is het normaal om een oudere man met oom en oudere vrouw met tante aan te spreken. Dat deed hij dus ook bij die nicht. Mijn schoonmoeder was op haar beurt weer verbaasd dat mijn man niet wist dat zij de dochter van haar oudste zus was Misschien had ze het wel eens verteld (iig niet bewust verzwegen) maar was hij dat gewoon "vergeten" ofzo. Mijn schoonmoeder komt echt uit een grote familie dus kan me wel voorstellen dat je zoiets dan ook echt vergeet. Met meer dan 10 broers/zussen die zelf ook allemaal zoveel kinderen hebben... Er was alleen 1 zus met 2 kinderen. Of "maar 2 kinderen" zoals de meesten zeiden.
Mijn zoon is ook al oom, mijn man had al 2 dochters toen ik bij hem kwam zijn oudste dochter kreeg 2 kinderen voordat onze zoon kwam en daarna nog 2, maar we noemen het gewoon neefjes en nichtjes
Gefeliciteerd! Mijn mond valt open van t feit dat er echt nog mensen onder de zonnebank gaan! Ik dacht echt dat het bekend was zo vreselijk slecht te zijn dat die dingen amper bestonden!
Ja inderdaad ik ben ook verbaasd over het gebruik van de zonnebank. Ik ging er in mijn jonge jaren ook weleens onder, dan deed ik voor heel veel geld een kuur en dan kreeg ik een hele onnatuurlijke bruine kleur, ik leek meer een wortel op de een of andere manier maar ach ik was pas 19 en wist ik veel. Op school heb ik ook een moeder die er vaak oranje uitziet, zij is heel blank van zichzelf en ligt er ook regelmatig onder en vooral in de winter valt het erg op en het is zo slecht. Je krijgt er gewoon huidkanker van. Dan maar wit, make up doet ook wonderen en een stuk minder schadelijk
Ik zelf niet, maar mijn jongere zusjes waren op de middelbare ook al tante. Jongste zusje was 7 toen ik de oudste kreeg
Brrrr dan krijg je zo'n oranje hoofd als Barbie, vreselijk! (Nog afgezien van het gezondheidsaspect...)
Hahaha. Nou... Eerlijk gezegd ben ik ook nog gewoon dolgelukkig met mijn bijna 50-er met wijken de haarlijn en hangbuikje. Maar kijken mag toch, en een beetje dromen
Ik heb het 1 winter gedaan. Omdat we in de kerstvakantie naar Zuid-Afrika gingen. Zodat we niet meteen met onze bleke winterhuid in de volle zon zouden komen. Ik vond het wel lekker. En het schijnt ook te helpen tegen de winterdip. Maar ik heb echt niet de behoefte aan elke winter een diarree-hoofd, dus daarna nooit meer gedaan.
Mijn zoon heeft 2 halfbroers van 25 en 27, die 2 halfbroers hebben ook 2 halfbroers namelijk mijn zoon en een oudere broer van 30+.....Helaas is er geen contact tussen de broers, vader van mijn zoon wil ook geen contact met mijn zoon meer.Maar het klinkt leuk!
Ik was op 3 weken na net geen 7 meer toen ik tante werd. Voelde me reuze trots toen Hoeveel jaar scheel jij met je zusje?
12 jaar, zat net in 1e klas vo. Oudste en jongste zus 15 jaar verschil. Totaal 8 kinderen dus geen groot gat ergens
Dat de laatste post hier ruim 7 uur geleden gepost is! En dat terwijl soms in krap een uur tijd hele pagina's staan volgeschreven hier
Zonnebank, heeeeerlijk 3 a 4 keer per jaar, voor mijn humeur, als mijn spieren muurvast zitten en ik huil van de pijn en wanneer ik dagelijks hoor of ik erg ziek ben terwijl ik mij ok voel. (Ter compensatie drink ik niet, rook ik niet en gebruik ik fanatiek zonnebrandcrème zodra t voorjaar begint en ik weer buiten ben en ben ik niet een wandelende wortel haha)