Waar valt jouw mond van open? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Dat er mensen zijn die stomme opmerkingen maken als ze jaloers zijn.
    Echt de jaloezie druipt er vanaf.
     
    hummeltje5, Ysabella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ha zegt dat als wij er geen probleem van maken en geen strijd voeren het vanzelf wel komt. En ik kan die potjes afschaffen maar dan heb ik een huilend kind van de honger omdat ze al zo weinig eet op een dag. Dan kan ik een broodje geven maar heb toch liever dat er nog iets van groente in gaat dan een 3e keer op een dag brood met smeerkaas. Ik moet over 3 weken voor een controle en vaccinatie met haar naar het consultatie bureau dan ga ik het daar ook weer bespreken. Ik vermoed zelf dat het misschien aan haar te korte tong riem ligt de huisarts denkt van niet.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Haha ja die mening deel ik. Ik kreeg van mijn man in maart een nieuwe auto kado met alles erop en eraan. Toen zij schoonzus niet wat mooi of wat leuk maar "wat jammer dat er geen stuurverwarming op zit". Zelf rijd ze in een oud barrel. Ik moet dan in mezelf wel lachen dat mensen zich zo kunnen laten kennen :roflmao:
     
    Ysabella en Fantykoekie vinden dit leuk.
  4. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Ik ging als kind ook braken van alle soorten fruit. Potje en vers en ook toen ik groter werd en wel wilde proberen. Eet nu nog steeds geen fruit en rauwe groenten. Warm lust ik gelukkig bijna alle groenten wel en daar eet ik dan ook veel van.


    Schoonzusje ging als puber eens oppassen en at van een babypotje macaroni. Vond ze zo lekker dat ze maanden lang zelf die potjes heeft gekocht en als lunch at :roflmao:
     
    Kolibrie2, Anouk2005 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    @GossipGirlxoxo ik zou in jou geval een pre logopedist in het ziekenhuis opzoeken.
    Veel sterkte het is verschrikkelijk als je kind moeizaam eet, zeker als jij weet dat ze proberen gaat en moet spugen.
    Ook zij weet dit dus uiteindelijk kom je in een neerwaartse spiraal tov voeding.
    Pre logo kan hier zeker wat ik betekenen.
     
    Ysabella, Madelie en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Hebben wij dezelfde schoonzus? Haha die van mij is ook echt erg.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Heel veel ziekenhuizen hebben een 'eet-team' voor kinderen met problemen met eten. Er wordt dan met kinderarts, psycholoog, fysiotherapeut, diëtiste en logopedist gekeken waar het probleem ligt (fysiek, psychisch) en wat de oplossing/behandeling zou kunnen zijn. Ik zou een doorverwijzing naar zo'n team vragen.
     
    owly, hummeltje5, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Zal de pre logo ook zeker even bespreken op het consultatie bureau, had er zelf nog nooit van gehoord. Dank je voor de tip!
     
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Bedankt voor de tip. Ook dat zal ik bespreken op het consultatie bureau. Ik heb dit namelijk het afgelopen jaar 3x met de huisarts besproken en die blijft zeggen maak je niet druk het komt vanzelf wel.
     
  10. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.787
    25.872
    113
    Vrouw
    Lijkt een beetje op mijn jongste.
    Tot 2 jaar alleen maar 4 maanden potjes. Echt niks wat ook maar een beetje grover van structuur was of met stukjes.
    En brood.
    Daarna is hij wel meer vast voedsel gaan eten maar zeer weinig. Brood, pizza, tortilla met Philadelphia en kale spaghetti of bami en tomatensoep uit blik.
    Groenten: alleen komkommer en paprika
    Fruit: appel, banaan, mango en aardbei

    Ik ben ook gestopt met vechten. Met warm eten krijgt hij iets wat hij lust en eten we voor zijn neus met smaak en plezier alle andere dingen. Hij mag proeven. Dat stimuleren we ook. Maar het moet niet. Heel langzaam komen er af en toe dingen bij die hij gaat proberen en lust.
    Hij krijgt een multi voor de vitamines. Voor zijn darmen zou ik het graag anders zien. Maar hij is nu eenmaal zoals hij is. Dat gaat strijd niet veranderen.
     
    hummeltje5, KleineLai en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    En soep?
    Zoon is een extreem moeilijke eter. Vorig jaar begon dat heel stilaan te veranderen. Gaat nog langzaam maar het gaat de goede kant op.

    Soep heeft hij wel altijd goed gegeten waardoor hij zeker 5 keer in de week soep kreeg en krijgt voor er toch wat groenten in te krijgen.

    Nu eet hij komkommer, sla, wortels, paprika, spinazie en erwten. Nog niet veel maar hij proeft nu wel vaker nieuwe dingen.
    De soep blijft.

    Prakken werkt niet. Hier wil zoon alles rauw eten.
    Tot vorig jaar at hij alleen 2 erwten en 3 blaadjes sla dus het gaat de goede kant op. Hij is net 7.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Weetje, je hebt eetproblemen door verschillend achterliggende oorzaken. Sondes, onverklaarbaar, structuur vreemd. Wat dan ook de reden mag zijn, het is en blijft lastig. Soms kom je er achter waardoor het komt, soms ook niet. Maar ik denk dat je als ouder zijnde blij bent als je iets gevonden hebt wat ze wel eten, en voornamelijk binnen houden! Ook al zijn dat baby potjes aan een 8 jarige.

    Dingen roepen zoals volhouden en eigenwijs kind die met je voeten speelt heb je dan ook geen boodschap aan. Tenminste zo zien ik het
     
    Tulp21, Gewooniemand, Indire en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn dochter eet ook pizza, dat wil bij haar zeggen de korst waar geen smaak aan zit. En ik geef inderdaad ook elke dag multivitamines want anders weet ik zeker dat ze een tekort opbouwt met haar eetpatroon.
     
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Soep alleen verse tomaten soep. Uit blik, zak pot enz niet. Dit eet ze wel 2x per week soms 3x. Ik maak een grote pan en vries dat per portie voor haar in.
     
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Klopt, je kent je eigen kind en weet wanneer het dwars of eigenwijs is en wanneer niet. Als ze dat was had ze in mijn ogen ook snoep, chips, taart, lekkere dingen als meloen, vla, roomijs enz gegeten. Maar van dat gaat ze ook braken. Ik ben vooral voor iedereen die dat denkt blij dat ze zelf niet in deze lastige situatie hebben gezeten en ben ervan overtuigt dat ze in deze situatie hun mening wel hadden bijgesteld.
     
    hummeltje5, Kolibrie2, Zwierezwaai en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.639
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ben het met je eens dat het verschillende oorzaken kan hebben, maar dan zoek je dat toch uit? Slecht ook van de huisarts van @GossipGirlxoxo die haar nog steeda zo wegstuurt. Want nog potjes eten met 4 jaar is natuurlijk niet echt 'normaal'.
     
  17. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.787
    25.872
    113
    Vrouw
    Precies dit idd. Als iemand al zo lang met een dergelijk probleem worstelt, dan mag je er vanuit gaan dat de standaard methodes en tips niet gewerkt hebben.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Inderdaad. Echte eetproblemen los je niet snel op en als ouder ben je inderdaad blij als ze dan iets eten, ookal is het babyvoeding.

    Zelf ben ik ook een moeilijke eter en is zoon het ook.
    Doordat ik weet hoe het het is om een moeilijke eter te zijn weet ik wel hoe ik het zeker niet moet aanpakken bij zoon.
    Hoe het wel moet weet ik ook niet maar mijn jarenlange geduld begint zich wel te belonen.

    Beste is om het kind mee te laten beslissen denk ik. Zo pak ik het toch aan.
    Hij wou bijvoorbeeld absoluut geen vlees. Afspraak gemaakt dat dat goed is maar hij dan wel meer groenten moet eten en dat werkt. Ook niet onmiddellijk en we zijn er nog lang niet maar door zijn interesses kan ik hem wel meetrekken.
    Hij is gek van de aarde, planten, dieren dus dat gebruik ik om hem meer te laten eten.
     
    Mamafiets, Lynne182 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Novi

    Novi Niet meer actief

    Groeit en ontwikkelt ze zich wel goed?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.688
    1.884
    113
    Leuk! Ik ga volgende week .Samen met mijn dochter
     
    hummeltje5 en Cindy1977 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina