Waar valt jouw mond van open? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.750
    5.441
    113
    Vrouw
    Ik heb geen bril op en de helderheid van mijn scherm staat laag. Ik las dus echt net l*l waar iui stond. Werd wel een hele vreemde topic titel.
     
  2. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.449
    3.779
    113

    Geweldig is dat. Mijn zoon doet dat ook in het weekend. Pakt zelf wat drinken, een boterhammetje en hij geeft de kat nieuwe brokjes. Helaas liggen die nog wel eens door de hele keuken maar ach, de honden vreten het wel op en hij bedoeld het zo lief :D
     
    hummeltje5, Bailey07 en Iertje81 vinden dit leuk.
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ook zo lief!
     
  4. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Mijn mond valt open van al het overgeven dat mijn dochter doet. Ze is al uren om de zoveel tijd aan het spugen. Na zoveel keer is het nu alleen maar slijm en gal. Maar jeetje wat is ze er beroerd van.
    Die wanhoop in haar ogen....:(
     
  5. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Wat zielig. Als je maag leeg is doet overgeven echt pijn. Beterschap.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn moeder heeft ook dat talent.
     
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat doe ik al jaren. Vroeger altijd die parfum balletjes speciaal voor de stofzuigerzak maar dis is voordeliger. Ik heb in de toilet beneden altijd zo geurzakje hangen, die was kapot gegaan en dat had ik opgezogen. Toen kwam er iets te veel parfum geur uit de stofzuiger.
     
    Bailey07, Gewooniemand, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn zoon heeft er 1 van het merk alpine.
     
  9. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.916
    923
    113
    Over die ear defenders... mijn mond viel open dat mijn zoon er een kreeg op school ondanks er nog geen diagnose was. Een andere jongen met diagnose kreeg een paar weken later ook ear defenders maar die werden terug genomen omdat een ander kind er meer baat zou bij hebben.
    School krijgt extra geld per kind met diagnose. Ik vraag me af wat ze met dat geld doen. Want het kind met diagnose waar de ear defenders van afgenomen waren krijgt per week een half uurtje tijd met een TA die voltijds werkt voor de groep om over zijn emoties te praten.
     
  10. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ja echt sneu...ze is nog steeds niet "klaar".
    Dank je!
     
  11. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.935
    3.117
    113
    Ik geef ze dan altijd wat water of limonade te drinken of een paar hapjes vla. Ze moeten nog steeds overgeven, maar met wat in de maag is het een stuk minder rot dan als ze helemaal leeg zijn.
     
    GossipGirlxoxo en MyMiracle vinden dit leuk.
  12. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Gewoon volhouden dus ;)
     
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Haha ja eigenlijk wel ja. Wij deden nieuwe groente introduceren op dagen dat we andere groentes over hadden en hij die zeker weten lust. Zo had hij die dag in ieder geval groentes binnen en een nieuwe smaak geproeft.
     
  14. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ja maar soms werkt het gewoon niet. Je wil niet weten wat voor een moeilijke eter ik was toen ik klein was.
    Mijn moeder ging toen de groenten die ik wel lustte, of zo eten, of verstoppen in andere dingen zoals hartige taarten, pasta’s enz. Zo at ik soms 3x boontjes of prei of broccoli per week, maar so what? Uiteindelijk is het helemaal goedgekomen met me. Ik lust, behalve spruitjes en bloemkool, alles. Ik ben van mening dat pushen niet werkt en je kinderen een nare associatie geeft met eten.
    Ik vind dat je echt gezegend bent als je kinderen hebt die werkelijk alles eten; zoals mijn neefjes en nichtjes bijvoorbeeld.
     
    Mamafiets, hummeltje5, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.985
    18.693
    113
    En mijn kinderen... :oops: Ben daar ook echt heel dankbaar voor. Wij hebben een neefje dat een selectieve eetstoornis heeft, dat drijft mijn schoonzusje letterlijk tot wanhoop soms. En ik moet gewoon echt diep nadenken als er wordt gevraagd wat mijn kinderen niet lusten.
     
    hummeltje5, owly en Iertje81 vinden dit leuk.
  16. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    987
    1.711
    93
    Vrouw
    Mijn jongste was tot haar 3de een hele slechte eter en onder de curve. Luste heel weinig en een spraakachterstand. Hoe vaak we niet langs artsen zijn geweest, waaronder ook logopedist, tot we een keer bij een kinderarts kwamen die meteen doorhad dat zij heel erg last heeft van haar amandelen en ons doortuurde naar KNO. Op de dag van haar 4de verjaardag, amandelen en neuspoliepen geknipt,buisjes geplaatst en sindsdien eet ze echt alles, kan zo van haar eten gebieten. Heeft qua groei haar leeftijdsgenootjes ingehaald en is een heel ander kind, zo vrolijk! Terwijl ze al sinds baby een hele moeilijke was. Ben die kinderarts nog zo dankbaar en natuurlijk het feit dat je in België gelijk naar kinderarts kan, zonder een doorverwijzing van de huisarts.
     
    Ysabella, owly en Iertje81 vinden dit leuk.
  17. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.830
    1.661
    113
    Leerkracht
    België
    Is de spraakachterstand ook opgelost nu? #klinktalsmijndochter
     
  18. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Echt superfijn lijkt me dat. Mijn oudste lust gelukkig steeds meer en meer maar dat is ook een poosje niet leuk geweest. Mijn jongste lust echt alles behalve vis. Maar die periode heeft m’n dochter ook gehad op zijn leeftijd. Ik bereid me vast voor ;)
    De kinderen van mijn man zitten nog steeds in de fase van lust ik niet (7 en bijna 15) èn zijn ook nog vegetarisch/veganistisch dus die drijven me echt tot wanhoop soms. Een weekendje is nog wel overheen te komen maar als ze hier een week zijn? Laat staan 3 weken in de zomer :rolleyes:
    Dan ga ik echt een week of 2 van tevoren al dingen bedenken en ja, dan komt het voor dat ik iets kook wat ze niet zo lekker vinden. Jammer, maar zo werkt het met m’n eigen kinderen ook. Ik kan niet elke dag iets met een ‘P’ of vettigheid eten :|
    Gelukkig gaat het al een stuk beter dan 5 jaar geleden en sinds we hebben gezegd tegen de oudste dat als ze veganistisch wil zijn, het ook niet zo handig is dat ze leren schoenen draagt, is dat een beetje van de baan. Want ze vindt mijn pannenkoeken de lekkerste die er zijn en daar gaat toch echt melk en ei in :p
     
    hummeltje5 en citroenrasp vinden dit leuk.
  19. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Noem eens 1 ding :p
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  20. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Heerlijk hè. Mijn kinderen zijn ook echt alleseters. Daar ben ik ook echt heel erg blij mee.
     
    Iertje81 en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina