Nou ja bij de oudste kan ik echt 1 ding bedenken en dat is roggebrood (van dat compacte donkere). Jongste kan ik nu even niks bedenken hoewel zij wel weer heel "moeilijk" is in de zin dat ze ontzettend langzaam en weinig eet. Maar niet selectief dus. Verder lusten ze geen extreem heet eten (wel lastig als je ergens op visite gaat want mensen eten hier nogal heet), maar ze eten makkelijk "een beetje heet" eten wat voor gemiddelde Nederlandse kinderen al veel te heet zou zijn. (Mijn neefje is half Nepalees maar die staat al in brand van conimex sambal ).
Hier moet ik ook diep nadenken hoor XD Ze gaan ook altijd mee uiteten en zijn niet moeilijk. Puber kon eerder gamba’s pellen dan ik bijv. Die lust ook echt alles, het is dat ze nu vegan is, maar daar ging alles in. Die andere 2 lijkt tot nu toe ook alles in te gaan. Ik had er nooit zo bij nagedacht, maar door de laatste berichten, denk ik er al een paar dagen aan. De jongste 2 zijn erg klein en mager, maar dat is hun bouw. Ze lusten gelukkig alles en ik ben daar nu wat dankbaarder voor.
Ik sta steeds weer verbaasd wat onze kat eet. Er was rauwe spaghetti op de grond gevallen en madam knaagt het lekker op. Gekookte spaghetti vind ze ook heerlijk hoor net als erwtensoep en hutspot.
Mijn oma had ooit een hond die heel graag drop en vla at. En het hondje van mijn moeder zeurt altijd om een droge boterham.
Hahaha doen die van ons ook! We kunnen nog geen mes op het aanrecht leggen of ze likt het af (inclusief pasta). Ze mogen er overigens niet eens op komen maar dat is een ander verhaal. Oja dit weekend ontdekt dat ik niet normaal een eierkoek (vers van de supermarkt) kan eten zonder dat er 2 katten in de buurt staan. Toch maar even weggeschoven (de katten niet mijn eierkoek) hahaha
Heerlijk van die kinderen die alles eten. Ik ben ook zo blij dat onze zoon altijd zo makkelijk was. Die heeft wel eens periode's dat hij het avond eten niet wilde of slecht at en dan at hij dus 's avonds weinig tot niets. Ik was daar heel makkelijk in. Hij at dan gelukkig meestal wel overdag's goed. Nu begon ik bij onze zoon wel met de rapley methode. Soort van dan, en dat ging bij hem prima. Ik hoop dat de 2e weer zo makkelijk is.
Die bij mijn ouders ook. Als je brood in een zakje liet liggen maakte de het zakje kapot en at het broodbeleg ervan af. Onze kat eet echt helemaal niks anders. Alleen een stukje kip af en toe.
Knuffel voor de ouders met kindjes met 'eetproblemen'. Onze dochter is af gelopen zomer zo ziek geweest waardoor ze een maand bijna niks at. Uiteindelijk met sondevoeding en opnamen in het ziekenhuis(medicatie via infuus/zuurstof/volledig gemonitord.) is ze erboven op gekomen. Nu eet ze redelijk gelukkig maar is nog niet op haar gewicht van voor de zomer. Gelukkig was het niet eten geen oorzaak maar gevolg van ziek zijn. Kan mij niet indenken hoe het is om altijd die strijd met eten te hebben. Knuf
Ik ben maar een smoothie gaan maken voor mijn zoon met spinazie, avocado, appel en nog een fruit soort. Hij zegt gewoon ‘ hmmm’ Ja kind vind jij het maar hmmm krijg je toch je vitamines binnen.
Dat kun je wel zeggen. Trouwens aardappelschillen , sperziebonen, gekookt of ongekookt, appwl, kiwi en watermeloen ook een traktatie. Eigenlijk lust ze bijna meer als mn meiden..
Haha. Mijn ene kat wordt helemaal wild van watermeloen en de andere van pompoensoep. Ik kan dat echt geen tel onbeheerd ergens laten staan of er zit een kat aan.
Dat ik al 10 minuten met mn broodrooster aan het stoeien ben. Doe het brood erin en druk het naar beneden, maar schiet meteen weer omhoog. Ik blijf bezig, check of de stand goed staat en het brood er goed in zit. Na ongeveer 10 min zie ik dat de stekker er niet in zit
Mijne houdt van boontjes En m’n kind heeft dat dus door, dus laatst zei ik: ‘Ies, wat heb je snel je groente opgegeten.’ Zie ik nog net een half boontje uit de bek van m’n kat hangen
Zolang ze erom vraagt blijven we proberen. Maar die 14/15 keer hebben we allang gepasseerd. Denk dat we met alle groentes inmiddels op 30+ zitten.
Dat mijn bok standaard een paarweken geleden zei bam ik hou er mee op. Nu vandaag ook de zij standaard die denkt ik mis mijn maatje de bok. Dus nu een scooter zonder standaard gelukkig fungeert de zitje als stootkussen voor muren. Maar weer maken dus grrr.
Misschien kun je het het beste loslaten. Je hebt al zoveel geprobeerd en mijn zus zegt altijd bij alles wat niet lukt; ‘als ze 18 zijn is het vast helemaal goedgekomen.’ Ik heb 2 kinderen die heel laat zijn met lopen. Dochter was op een maand na 2 en bij zoontje zit er ook niet echt schot in (1,4 jaar nu). Ik word er soms wanhopig van (vanwege het tillen want m’n rug gaat eraan en mijn kinderen zijn op z’n zachtst gezegd niet de lichtste voordat ze gaan lopen) en je wil niet weten wat anderen er allemaal van vinden en erover zeggen De mooiste was dat een ‘vriendin’ zei: ‘geef haar/hem maar een weekje aan mij. Kun je zien hoe snel zij/hij loopt.’ Ik dacht echt: WTF Haar zoontjes hadden ‘pas’ met 4 jaar alle tanden en kiezen maar het was mijn eer te na om daar iets over te zeggen. Mijn kinderen zijn daar dan weer heel snel mee. Ies had alles met 1,5 en Luc is er ook al bijna
Hahahahah! Ja ze zit aan tafel altijd aan mijn ‘verkeerde’ kant. Aan de kant waar ik met dat oog niets zie. Ook omdat ze zelf al goed kan eten met mes en vork en aan de ‘goede’ kant zit mijn zoontje omdat mijn man en ik hem wel nog moeten helpen. Dus daarom had ik het niet zo snel door. Kind maakt gewoon gebruik van mijn handicap