Waar valt jouw mond van open? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.526
    13.811
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hahaha onze poes lustte er ook wel papa van. Haar favorieten waren bloemkool, spruitjes, sperziebonen, wortel. Ook andere dingen zoals rijst en courgette en idd. ook spaghetti etc. gingen erin XD

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.200
    10.805
    113
    Aaaaaaaah zeg dat dan! Ik vond een geit al zo'n bijzonder vervoermiddel.

hummeltje5, Louise11110 en AnnemarieK77 vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.601
    31.081
    113
    Vrouw
    Vooral als je die geit dan met het kinderzitje tegen de muur parkeert :roflmao::roflmao:

hummeltje5, Louise11110 en Cindy1977 vinden dit leuk.
  4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.601
    31.081
    113
    Vrouw
    Dag vraag ik mij af. Of het goed is te blijven proberen.
    Als een strategie niet werkt, waarom zou je er dan mee doorgaan? Kan je dan niet beter een nieuwe strategie bedenken?

hummeltje5 en Iertje81 vinden dit leuk.
  5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.385
    10.329
    113
    Als je het niet blijft proberen lusten ze het naar mijn mening niet sneller.
    Je hoeft het ze niet te dwangvoeren maar aanbieden :)

hummeltje5 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.601
    31.081
    113
    Vrouw
    Ok. Maar wat bedoel je dan met aanbieden?
    Ik bied de jongens ook altijd aan om wat van mijn bord te proeven. En dan zeggen ze nee.
    Met blijven proberen had ik geïnterpreteerd dat ze dan ook een hapje moeten proeven. Dat is bij ons dan een heel drama en levert niks op. Dus vandaar andere strategie.

Strategie hier is nu dus dat ik met smaak alles opeet. En dat zij dan iets eten wat ze lusten. Levert ook niks op, maar in elk geval ook geen stress. Dus hopelijk op de lange termijn wel. Heel af en toe proeven ze spontaan toch iets. En dan is het zonder gruwelen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    De kat van mijn ouders die at ook vanalles. Die is zelfs met een hele kipfilet gaan lopen. En ik betrapte ze een keer toen ze fanta uit mijn glas aan het drinken was. Ze was ook verzot op chips en wijn...

hummeltje5 vindt dit leuk.
  8. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Van mijn ontplofte coupe op mijn hoofd...
    ik gebruik altijd herbal schampoo en Schwarzkopf anti statische conditioner.
    Altijd de perfecte combi.. nu ik zwanger ben lijkt het niet meer te werken..
    ik heb hier nu al 3 verschillende conditioners met anti statische of anti fizz beloftes maar niets werkt.. iemand de gouden tip o_O

9. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw

Biosilk Silk Therapy werkt echt super, gewoon na wassen een paar druppels op je hand en uitsmeren over je haar.[/QUOTE]

Bijgevoegde bestanden:

Gewooniemand, GossipGirlxoxo en Lindawen79 vinden dit leuk.
  10. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.702
    6.602
    113
    Vrouw
    Onze eerste kat zat standaard onder de kinderstoel de restjes op te eten, verbaasde me idd ook over spruitjes :roflmao:

hummeltje5, Iertje81 en Gewooniemand vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dwangvoeden doe ik zeker niet. Ze vraagt het elke dag en dan mag ze proeven. Eten weigeren ga ik ook niet doen.

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.385
    10.329
    113
    Dan is ze super knap dat ze dat wil proberen!

Ysabella, Iertje81 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.385
    10.329
    113
    Ik denk dat het met alles is, bij de een werkt het door aan te bieden en te zeggen dat ze 1 hap moeten nemen.
    Bij de ander moet je het juist niet zeggen en zo min mogelijk aandacht op vestigen.

Soms is er juist teveel aandacht voor het eten dat ze positieve/ negatieve aandacht blijven vragen.

Toen onze zoon nauwelijks at hadden we 1 regel. Je verveeld niet met eten anders gaat je bord weg. Vaak at hij uiteindelijk wel wat zonder dat we hem stimuleerde of aandacht aan gaven.
    Bij ons werkte dat goed maar dat wil niet zeggen dat het bij een ander ook zo werkt

14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn zoon heeft als peuter of kleuter een fase gehad dat het altijd drama was met eten. Alles was vies en we zaten geen 1 avond meer rustig aan tafel door de strijd. Op een avond heb ik voor 2 personen gedekt en voor hem op de salontafel chips koek en snoep neergelegd. Hij vroeg waarom hij geen bordje bij ons had. Ja je vind toch alles vies en wij willen rustig eten, ga jij maar voor de tv zitten met alles wat je lekker vind. Nou dat was volgens hem niet de bedoeling, dat kon toch niet, hij moest toch groot worden en dat ging niet met alleen koek, snoep en chips. Hij smeekte bijna om een bordje groente. Die fase was daarna klaar ;)

15. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Hier andrelon hair repair shampoo en crème spoeling. Maar ik was mijn haar ook maar 1 a 2 keer in de week. Als ik vaker doe is het ook een pluis bal. Als ik ga douchen en ga ze niet wassen, een hoge knot op m'n hoofd en douche kop lager.

Lindawen79 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.601
    31.081
    113
    Vrouw
    Klopt helemaal.
    Zo lust de jongste bijv. wel tomatensoep. Maar soms gooit ie de kont tegen de krib, en dan roept hij dat hij dat niet lust.
    Dan zet het het bordje soep naast zijn bord en geef stokbroodje.
    Als we dan gewoon blijven eten en kletsen vergeet hij dat hij niet wilde en gaat de broodjes lekker in de soep dippen.

Zolang hij groeit en gezond is vind ik het goed. Alleen zijn ontlasting maak ik me zorgen over (chronische verstopping).
    Zou hij te klein of te mager of tekorten hebben dan zou ik wel hulp zoeken. Maar voor nu hebben we ook genoeg hulpverleners om ons heen. Voor zijn zindelijkheid. En wie weet kunnen we ook dit met hulp van GGZ op een later moment gaan oppakken (wordt nu onderzocht op autisme).

17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.601
    31.081
    113
    Vrouw
    Hahaha. Geniaal.
    Ik vrees dat ze bij ons blij met hun bordje chips voor de tv hadden gezeten :roflmao:

Gewooniemand, emmen88, Novi en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.385
    10.329
    113
    Wat naar dat hij last heeft van een chronologische verstopping. Krijg je daar iets voor van de huisarts of stop je extra zemelen in het toetje. (Zo doen wij dat )

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.385
    10.329
    113

Hahaha ik zie het al zo voor me! Voor die van ons zou het een dilemma zijn geweest maar het feit dat hij niet bij ons mocht zitten zou hij liever chips laten staan en normaal eten hahahaha

20. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.310
    28.491
    113
    Wat een groot risico nam je! Haha

Deel Deze Pagina