Waar valt jouw mond van open? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 22 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Ja ik vind dit dus ook eigenlijk helemaal niet belangrijk.. Maar ik heb dan ook minder met de term vaderland. Voel me toch wel verbonden met de plek waar ik ben geboren en nu woon, maar hoef dat niet te eren of kenbaar te maken d.m.v. het kunnen zingen van een nummer. Ik vind het wel leuk wanneer het wordt gezongen door een grote groep bij evenementen die er echt toe doen, maar dat is meer jeugdsentiment denk ik met voetbal b.v. haha.

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik ken alleen het stukje dat het Nederlands elftal zingt voor een wedstrijd :roflmao:

3. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Jullie school maakt het wel heel bont. Mijn kinderen mogen 2x6,5 uur per week. Ze zouden zelfs alle dagen mogen omdat man cruciaal beroep heeft maar ik kan zelf opvangen dus niet nodig om de klassen dan onnodig groter te maken.

Syane vindt dit leuk.
  4. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Wij horen het ook pas 6 mei, ze hebben 4 mei studiedag met alle scholen die onder de koepel vallen. Daar wordt gekeken hoe ze alles gaan regelen, dus niet enkel het stukje wie wanneer op school is, en hoe het naar de klas komen gaat (vooral bij de kleuters), maar ook voor de kinderen die het wel via thuisonderwijs volgen, hoe er met de musical, het alternatieve kamp en het afscheid van groep 8 wordt omgegaan. Hoe ze de cito van het einde van het jaar af gaan nemen, de theoretische verkeerstest etc. Hoe wordt er omgegaan met kwetsbare kinderen als ze niet alle dagen naar school kunnen, of hoe kunnen ze het regelen zodat juist die kinderen zoveel mogelijk op school kunnen komen.
    Dus ik vind 6 mei niet zo raar, maar goed hier waren de leerkrachten de afgelopen weken wanneer niet ziek gewoon op school dus vind het niet zo vreemd dat de meivakantie blijft staan. Er wordt aan de andere kant wel verwacht dat ze uitgewerkte ideeën op de studiedag aanleveren dus het is niet dat ze helemaal niks doen tijdens de vakantie.

owly en olleke vinden dit leuk.
  5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.489
    30.916
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook studiedag op 6 mei. Maar voor die tijd zouden we te horen krijgen hoe het zal gaan lopen.
    Klassen worden in twee gesplitst. Indeling wordt nog bekend gemaakt.
    Ik denk dat de juffen en meesters nauwelijks vakantie hebben met alles wat er voorbereid en bedacht moet worden.

Ysabella, Keiblij, Maev en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.850
    4.104
    113
    Ha ha nee dat denk ik ook niet.
    Ik zit zelf niet in het onderwijs, maar gun ze toch wel vrije dagen. Ze hebben over het algemeen hard gewerkt de afgelopen periode, althans wat ik in mijn omgeving hoor en zie. Behalve dan van 1 school die pas in de 4e week contact zochten met de leerlingen en ook nauwelijks werk aanboden daarvoor.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.655
    5.697
    113
    Dat de ikea weer open is en bam iedereen gaat heen. Echt eerste levensbehoefte :thumup:

Zara75, Ysabella, Marti en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ja dat was te verwachten. Verwacht dat ook als de horeca weer open gaat.

9. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Hier ong hetzelfde, hebben wel al te horen gekregen dat ze de klassen halveren en dat ze voor hele dagen gaan. De verder uitgewerkte info gaan ze bespreken op de studiedag op 4 mei en krijgen we daarna te horen.

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dat is toch ook genoeg :) vind dat elk kind dat zou moeten leren.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.307
    113
    Haha moet ik dan ook voor onze zoon gaan maken. Nu krijgt hij maar gewoon schuimmelk.

Met Nutella weet ik zo net nog niet, ben er niet zo'n fan van. Zal ook veel meer calorieën bevatten dan deze versie hahaha

paula1984 vindt dit leuk.
  12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.765
    113
    Ik vind het leren van tenminste couplet 1 van het Wilhelmus wel gewoon horen bij de algemene ontwikkeling van een kind in Nederland.

suus1983, Zxcvb, Paardenbloem en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Mijn mond valt open van het feit dat wij al jaren kom plus pakket hebben en ik er vandaag achter kom dat er allemaal films en series op staan....
    Daar waar ik de afgelopen maanden via rtl8 elke dag greys anatomy opneem, kan ik gewoon binge-watchen.

En nog zoveel meer.... de harde schijf was nagenoeg leeg omdat ik vind dat er echt geen drol op tv is....

Zara75 en owly vinden dit leuk.
  14. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Hier idem, ook regio zuid en deze week en volgende week vakantie. Deze week is de officiële meivakantie voor heel Nederland en scholen kunnen zelf beslissen wat ze daaraan vast plakken en of ze dat ervoor of erna doen.

En ook eens met dat scholen dit aan hadden kunnen zien komen. Hier had de directeur al voor de persconferentie diverse scenario’s klaar liggen waar ze op woensdag meteen mee aan de slag konden.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.232
    113
    Ik denk dat niemand alle coupletten kent ;)

Zara75, Zxcvb en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.232
    113
    Als ik dichtbij zou wonen zou ik ook gaan ipv bestellen. Maar wel nog 2 weken pfzo wachten :D als ik nu mn lijst compleet heb bestel ik wel maar vind de bezorgkosten wel prijzig

17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.057
    14.779
    113
    Vrouw
    Vind ik ook! Heeft voor mij nog niets met koningsgezind of niet te maken, maar ik vind dat de minstens 1 couplet van je eigen volkslied moet kennen.

Elsss en kadootje vinden dit leuk.
  18. Poro

Poro Actief lid

5 feb 2011
    396
    177
    43
    Bij ons op school kregen ze op maandag een rooster doorgemaild en dat was het. Aan de ouders de taak om ze daarmee te begeleiden. Ik
    hoor van andere scholen dat ze gewoon online les hebben gegeven via teams.

Wij kregen dinsdag na de persconferentie een mail van school dat ze 11,12 en 13 mei als regeldagen gingen gebruiken. (Wij hebben twee weken meivakantie). Daar is zoveel commentaar op gekomen dat we een dag later mail kregen dat ze toch vanaf 11 mei mogen komen. :D

19. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik heb alleen couplet 1 en 6 geleerd.

Gisteren met mijn oudste de vlag gehesen en "rood wit en blauw" gezongen.

Ik woon niet meer in Gelderland anders had ik het Gelders dreven ook nog gezongen.

toch3 vindt dit leuk.
  20. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.038
    113
    Ik woon mijn hele leven al in Gelderland maar heb nog nooit van het ‘Gelders dreven’ gehoord. Ga zo maar ff Googelen denk ik, haha ;) Het “rood wit en blauw” zegt me trouwens ook niks :$

Evanesco vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina