Waar valt jouw mond van open? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 22 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Nou, dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Jij vindt dat je door moet en dat helpt je wrs ook met doorgaan. Maar dat is echt niet zo normaal als jij het vindt. Genoeg voorbeelden van gezien. Jij herpakt je en zet de schouders er onder. Hoe moeilijk het ook is. Jij werkt aan jezelf en hebt hulp.
    Ook dat is niet zo vanzelfsprekend hoor.
    Je mag echt trots op jezelf zijn.

Iertje81, Mamafiets, Luckyme96 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Er zijn ook prima apps voor kinderen en ik zie het probleem niet zo. Hier keken ze op die leeftijd vooral een filmpje erop. Of ze dat nu op de tv kijken of op hun telefoon.
    Ik snap werkelijk niet waarom mensen zo'n probleem maken van een telefoon. Het is maar een telefoon.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik twijfel of ik die morgen gelijk koop omdat we nu zo in het spelletjes ritme zitten of dat ik even wacht. Ze is over een kleine 2 maanden jarig, dan word ze dus 4, en dat zijn ook leuke dingen voor als mensen kado tips vragen.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Heftig? Een filmpje op een telefoon of een spelletje vind je heftig?

Iertje81 en Ysabella vinden dit leuk.
  5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Ja een leuke kado tip idd. Kost niet zoveel.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja wat is nodig inderdaad, maar het is wel leuk voor ze en ze kunnen zo langzaam eraan wennen. Mijn jongste is eind groep 5 met een oude telefoon van een collega van mij begonnen, een Samsung S3 mini van zo'n 8 jaar oud. Nu heeft ze mijn oude s4 mini die bij haar zus vandaan komt (haar zus van 12 heeft zelf gespaard voor een nieuwe goede telefoon van 200 euro). Een prepaid kaart was/is gewoon gratis. Ze appt met een paar vriendinnen en met de opa's en oma's. En heel vaak ligt de telefoon ergens te liggen en gaat na een dag uit omdat de batterij leeg is en na een paar dagen laden we hem weer eens op.

Kaatje92, GossipGirlxoxo en suus1983 vinden dit leuk.
  7. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Groep 7/8 vind ik zelf een prima leeftijd. Vaak zie je groep 5/6 al kinderen die whatsappen etc. Ik snap dat niet helemaal goed:oops:

tuc, Paardenbloem en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Levensweg junior, doolhof (evt 3d) monopoly junior zijn ook leuke spelletjes, niet te duur dus wellicht ook leuke dingen om kado te vragen.
    En wij vonden het destijds vooral fijn om wat meer echte spelletjes te spelen ipv kwartetten en 2 dezelfde zoeken...

Kaatje92 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik vind een abonnement om non stop te kunnen whatsappen etc. met 9 jaar onnodig ja.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En dat zie je heel veel in je omgeving? Mijn dochter appt ook maar gewoon via de wifi.

suus1983, Kaatje92 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

Dat wennen vind ik zelfs best belangrijk. Onze kinderen gaan nou eenmaal opgroeien in digitaal tijdperk waarin die telefoon niet meer alleen een communicatie middel is maar straks hoogstwaarschijnlijk ook hun agenda, betaalmethode, de camera, muziekbron en ga zo maar door. Zoon gaat naar de middelbare, dan hebben ze zo een mobiel nodig om roosters te zien, het huiswerk te bekijken, de cijfers in te zien. Dan is het fijn als ze al jong leren zo een ding te bedienen en dan telkens een beetje meer leren en er handig in worden.

Iertje81, Ysabella, Zwierezwaai en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

Voor het hele gezin zijn die echte spellen ook leuker. Ganzenbord en mens erger je niet zijn nu wel meest favoriet.
    Ik zet alle tips op een lijstje! Leuk, bedankt!

nicole18 en Kaatje92 vinden dit leuk.
  13. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik sta al jaren voor de klas. PO en VO dus vandaar ook wel mijn mening. Waarschijnlijk als ik dit beroep niet gedaan had, zou ik er waarschijnlijk ook anders in staan.

14. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Hahaha, dit dus. Ik heb drie dochters in minder dan twee jaar tijd gekregen... Wordt gezellig straks met al die hormonen. :p

Paardenbloem, Lynne182 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het zal ook wel per omgeving verschillen, maar hier zie je de eerste telefoons op school vanaf groep 7. En dat snap ik wel omdat kinderen die verder weg wonen meestal dan beginnen met alleen naar school fietsen. Hier op school is trouwens wifi, neem aan elke school wel? Dan hebben ze geen abonnement nodig lijkt me, kan me haast niet voorstellen dat veel kinderen in groep 5 of 6 dat hebben.

16. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Groep 7 vind ik ook een prima groep! Groep 5 vind ik persoonlijk gewoon heel jong. Maar iedereen zijn/haar mening. Ze leren het uiteindelijk allemaal.:)

17. GossipGirlxoxo

Hier op school wel wifi omdat ze werken met chromebooks en ipads vanaf groep 3. Maar volgens mij krijgen de kinderen de wifi code niet. Zoon zijn klas (groep 8) heeft pas ook een contract over internet gebruik op school moeten ondertekenen en daarin stond dat mobiele telefoons tussen 8.30 en 14.00 uur uit moeten staan en in de rugtas / of in de lade van het tafeltje moeten blijven.

Gewooniemand en Kaatje92 vinden dit leuk.
  18. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    @masami Wat vreselijk dat je dit hebt mee moeten maken. Maar wat klink je sterk.
    Heel veel respect, een dikke knuffel en sterkte!

19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.945
    113
    Apps als tiktok en WhatsApp hebben een minimum leeftijd en dat is geen 9 jaar en ook niet voor niks.
    Er zijn zeker prima apps voor kinderen maar wat ik hoor en zie zijn apps zoals hierboven en YouTube. Die laatste kijken mijn kinderen ook op de tv en de ipad maar ik zie dan wel wat ze doen en met een telefoon die meegaat naar school enzo wordt dat toch lastiger.
    Met zo'n ding omgaan leren ze echt snel genoeg hoor daar hebben ze echt geen 3 jaar voor nodig.

NdNk, tuc, hummeltje5 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Wie heeft het over een abonnement dan? En constant whatsappen?

Deel Deze Pagina