Waar valt jouw mond van open? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 22 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.740
    18.848
    113
    Vrouw
    Zoals ik dus zei is het een mondmasker met een plexi stuk in waardoor hun mond volledig zichtbaar is.
    Daarom dat ik ook zeg dat ik dat een super idee vind van hen, ipv het typische mondmasker.

2. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Maar dat zei ik toch?!

3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.538
    31.013
    113
    Vrouw
    Omdat de helft van de kinderen dan al in de klas zit? Moet de leerkracht die alleen laten?
    Kinderen lopen over de speelplaats naar hun eigen deur. En ik neem aan dat er op strategische plekken ook juffen zullen staan om dit te begeleiden. Zoals de in-er, klassenassistentes en de directrice. Die hebben geen eigen klas.

Het is geen mega grote school. Dus dat blijft wel overzichtelijk.

Syane vindt dit leuk.
  4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.538
    31.013
    113
    Vrouw
    Dat maakt het iets beter. Maar je mist nog steeds het halve gezicht.

5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.740
    18.848
    113
    Vrouw
    Als ik daar eens op google vind ik dat best meevallen.
    De begeleidsters kennende zal dat wel heel speels aangepakt worden ook.
    Kzie ze er nog wel iets grappigs van maken.

mondmasker.jpg

Louise11110 en Syane vinden dit leuk.
  6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.538
    31.013
    113
    Vrouw
    Alle groepen hebben een eigen deur. Daar staat dus de eigen leerkracht.
    Ze moeten dus alleen het stuk van het hek tot de eigen deur zelf afleggen.

Ik vind het bizar wanneer alle kinderen door de hoofdingang zouden moeten. Waar dan 1 iemand staat die ze dan van de ouder zou kunnen overnemen.
    Hoe dan? Er gaan een paar honderd kinderen daarlangs. En de ouder zou mee mogen lopen tot die deur? Hoe houd je dan afstand?

7. Mammielove

Waarom zit de helft in de klas? Ze kunnen toch bij het hek wachten? Volgens mij worden op de meeste scholen de kinderen nu buiten opgehaald. Waarom zou dat bij jullie niet kunnen dan?
    En als het zo’n kleine school is, is dat helemaal goed te regelen lijkt mij. Zeker bii de kleuters.

8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.538
    31.013
    113
    Vrouw
    Dat ziet er goed uit idd :thumup:

9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.740
    18.848
    113
    Vrouw
    Vind ik dus zelf ook.
    Vandaar mss dat ik het minder erg vind als sommige anderen hier.

Syane vindt dit leuk.
  10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.538
    31.013
    113
    Vrouw
    Dat lijkt mij juist veel chaotischer. Bovendien moeten de leerkrachten ook de afstand blijven houden. Dus een huilend kind overnemen kan ook bij het hek niet.

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.538
    31.013
    113
    Vrouw
    Het beeld wat ik eerst had was iets wat ik eerder op tv had zien langskomen. Met echt een piepklein raampje en het halve ge dicht bedekt. Dan is dit plaatje weer heel andets. En dan kijk ik er ook weer heel anders tegenaan.

Zoals bij zoveel dingen. Je moet t gezien hebben of meemaken om een mening te vormen. En vooral ook niet bang zijn die mening bij te stellen wanneer je nieuwe informatie krijgt

Neuzeke vindt dit leuk.
  12. Mammielove

Die kinderen kunnen gewoon lopen. Leerkrachten dragen bijna nooit kinderen, dus dat hoeft ook hier niet toch?
    Maar daarom blijf ik het dus bizar vinden dat er bij die kinderen geen overzicht is vanaf hek tot klas.

13. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.163
    1.844
    113
    Nee elk kind weet welke ingang voor hem of haar is.
    Wij hebben ook een directeur en conciërge op het plein die iedereen naar hun ingang wijst.
    En bij de deur staat altijd iemand van de receptie iber etc.
    Wij hebben kinderen die echt niet willen tot huppelende maar ieder die hulp nodig heeft krijgt dit.
    En wij mogen het plein niet op maar na zoveel keer weet je kind welke ingang.
    En ja het is een so maar wel goed afgesproken hoe en wat.

14. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Gek genoeg bestaan er ook nog mensen die moeten werken om hun huis,vaste lasten enz.. te kunnen betalen:rolleyes:

Ik heb geen baas die zegt: blijf maar thuis.

Dus: mijn kind gaat gewoon naar de BSO en we houden ons gewoon aan hun regels. De medewerkers doen ook hun best en ja, als er buiten geen leidster staat moet mijn kind wel 4 meter alleen door de gang lopen. We kunnen buiten bij de ingang aanbellen of appen dat we er zijn.
    Het is nu even niet anders en we zullen het ermee moeten doen.

Louise11110, Malbec, chrystel73 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.093
    14.807
    113
    Vrouw
    En dit zal voor veel ouders zo zijn!

Als je als ouders al zoveel leeuwen en beren ziet, dan breng je dat (onbewust) ook over op je kind.
    Dus als je bang bent dat jouw kind dat stukje alleen niet zal kunnen/willen lopen moet je denk ik juist proberen het zo positief mogelijk te brengen.
    De meeste kinderen zullen het accepteren, natuurlijk zullen er kinderen zijn die er wel moeite mee hebben.
    Die zullen dan misschien toch mee terug naar huis moeten. Het is nu eenmaal even niet anders.
    Er moet geroeid worden met de riemen die er zijn.

rums, sprits, chrystel73 en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Mammielove

Maar dat laatste stukje vind ik dus echt onzin! Je kind mee naar huis nemen omdat het niet alleen naar de klas durft.
    Ik ben echt blij dat onze school daar anders mee omgaat.

17. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw

Bij ons is dat hooguit een meter of 10. Vanaf het hek kijk ik zo op de deur van zijn klas. (Bij alle kleuters sowieso) deze hebben ook een aparte ingang. Hier doen ze het trouwens altijd al zo. Ouders achter het hek, juf haalt de kinderen van het schoolplein.

18. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.808
    4.585
    113
    Hier altijd al in de rij buiten bij het eigen nummer en juf haalt de rij op. Ouders mogen niet het schoolplein op, maar de kleuters staan 5 meter van het pad langs het schoolplein dus dat is hier gelukkig geen probleem.

19. Mammielove

Ja oke, maar hier zou ik mn zoon na 20 meter niet meer zien, hij gaat dan de hoek om en moet nog een aardig stukje lopen.

Deel Deze Pagina