Het zijn richtlijnen. De regel is zoals voor andere volwassenen ook: hou 1,5 meter afstand. Dat geldt dus ook tussen leidsters en ouders. Maar zoals die regel in bepaalde beroepen lastig wordt: kapper, nagelstyliste etc is dat in sommige gevallen voor een pm'er ook. In 80% van de gevallen zal het mij prima lukken, denk zelfs wel in 90%. Maar naast dat ik het belangrijk vind om mij aan de maatregelen te houden vind ik de emotionele veiligheid van de kinderen nog net belangrijker. Dus als het dan niet lukt om die 1,5 meter tot de ouder te houden, dan is dat zo. Maar sommige kinderopvangorganisaties houden strikt aan die 1,5 meter en doen de overdracht van kinderen dus in stoelen of bedjes. Dat is een keuze. Ik kies daar niet voor. Omdat het bedje iets is waar ze later op de dag nog in moeten slapen en ik bang ben dat dat zo helemaal geen veilige plaats meer is. Hetzelfde geldt voor de kinderstoel waarin we gezellig samen eten.
In de kinderopvang zou het ook gewoon het makkelijkste zijn om de ouder de groep in te laten, zodat die het kind (vaak net als anders want niet elk kind wordt overgedragen via de armen) op een bekend plekje leggen/zetten. Bv de box, aan tafel met een puzzel, de autohoek, schommelstoel en noem maar op. Zoals het dus normaal ook gaat. Al zal er ook hierin verschil zijn, maar tis een voorbeeld.
Dat denk ik ook. Leidsters kunnen binnen nl best 1,5 meter afstand houden van een ouder en kind wordt meteen door de ouder op een veilige manier binnengebracht. Niet elk kind komt op dezelfde tijd binnen. Op een peutergroep wel, maar dan kun je afspreken om met max 3 ouders tegelijk te gaan, zijn die weg dan de volgende 3.
Er is inderdaad een vermoeden van hoogbegaafd. De begeleiding is dan ook echt nodig. Voordeel van zijn sterke persoonlijkheid (misschien ook hooggevoelig maar dan de drukke variant) is dat hij op school aanwezig is. Dat klinkt negatief maar dat zorgt er wel voor dat dingen sneller ingezet worden dan wanneer je een kind hebt dat braaf dingen doet en heel vervelend thuis is. Dingen goed willen doen voor dat hij het doet kennen we wel maar niet in zo'n sterke mate, hij observeert wel maar wil het daarna ook doen. Vond het fietsen even spannend en ging daarna goed. Schoot wel snel in de paniek. Papa keek wielrennen en zoon besloot om te fietsen door op de trappers te staan haha, gelukkig had hij nog zijwieltjes haha Kan ook zo beslissen om mee te doen om te zingen op het podium op de camping in Italië Hij heeft ook bergen energie en wil alles weten. Kan de medicijnen voor tegen verstopping ook niet zorgen voor kleine ongelukjes? Toen onze zoon nog geen 1 was kreeg hij ook er iets tegen maar toen kreeg hij juist vaker vieze luiers met beetjes. Bij het tekenen hielp het bij ons door constant te herhalen dat als het niet is wat je wil dan maak je er iets anders van. Heel veel tijd in gestoken en nu lukt het hem ook om er wat anders van te maken. Het zou fijn zijn wanneer ze bij jullie ook verder op kunnen starten zo dat je weet waar je rekening mee moet houden en de verwachtingen aanpassen etc. Je wil weten hoe je je kind moet begeleiden. (Iets wat we nu lastig vinden)
Hier is het nu omgedraaid. Ipv eerst buiten spelen gaan 3-8 gelijk naar de klas (door 2 deuren, afhankelijk van de gang waar ze zitten). En de peuters en kleuters moeten we naar het noodhek brengen waar de juf van de klas staat en die gaan per groep naar binnen ipv dat ouder ze binnen brengt
Hier bij de school is dus echt gezegd dat ouders niet in school mogen. Er zal iemand bij de deur staan om de kinderen op te vangen. Groep 3-8 moeten, ipv spelen voor schooltijd, meteen doorlopen naar hun klas en daar op hun plek gaan zitten. De leerkracht is in de klas aanwezig. Tussen 8.30-8.40 kunnen de kleuters gebracht worden. De ouders geven hun kind af bij het hek. De leerkracht is op het plein. Die gaat met de kinderen naar binnen. Als een kind huilt en niet met de juf mee wil gaan, dan kan het dus idd zo zijn dat er besloten wordt om het kind weer mee terug naar huis te laten gaan. Ik vind dat geen onzin. Maar goed meningen verschillen
Zucht... waarom leest men zo slecht? Ik heb het niet over de situatie dat de kinderen met leerkrachten naar binnen gaan. Maar juist over dat kinderen alleen moeten gaan. En dat vind ik onzin ja.
Ik breng mijn dochter al een week naar de onthaalmoeder (belgie) met mondmasker, geef haar in de auto een kus, mondmasker op, aanbellen, onthaalmoeder heeft dan ook mondmasker aan, kind loopt naar binnen of wordt overgenomen door onthaalmoeder, ik vertrek, onthaalmoeder doet mondmasker uit... Mijn mond valt open van hoe hier nu al veel bezorgdheden over zijn, nog voor jullie starten. Kinderen zijn vaak flexibeler dan we denken (ik ben me bewust ervan dat dat niet voor alle kinderen geldt). Wij kregen mail van de school van oudste dochter dat we vanaf 18 mei (zij gaat naar de noodopvang), niet meer mogen uitstappen. Directie + 2 leerkrachten halen de kinderen uit de wagen en brengen ze naar de juiste "bubbel", ik bespreek dit op voorhand met mijn oudste dochter van 4 en verwacht ook hier geen grote problemen. Vind ik het leuk, neen, maar de scholen, onthaalmoeder moeten zich ook aan regels of richtlijnen houden. Let it go, maak je pas zorgen als er zich pas echt problemen voordoen...
Misschien gewoon uitgaan van de flexibiliteit van ons en en onze kinderen? De eerste week moet nog beginnen veelal en de beren en leeuwen zijn nu al reuze groot. Wat pietje kan niet in een transitie stoel en loesje kan niet naar de klas zonder mama. Soms kan dat idd niet maar vaak ligt dat aan mama en niet aan loesje Eerst kijken hoe het loopt en de komende weken zullen al onze kinderen ons verbaasd laten staan waar ze allemaal binnen no-time aan gewent zijn.
Nouja, ik zeg niet dat het niet kan maar het is gewoon niet ideaal, in geen enkele situatie. Maar het is wat het is.
Dat gaan we morgen zien, maar hier is het dus zo dat de kinderen met de juf naar binnen gaan. En ze zullen er vast alles aan doen om het zo goed mogelijk te laten verlopen. Maar hier wordt niet gezegd dat je je kind weer mee moet nemen. Ik heb er ook vertrouwen in dat de juffen net zoals een pm’er op de opvang in dat geval het kind dus gewoon overnemen van de ouder of de ouder dus bij uitzondering de school in mag.