Waar valt jouw mond van open? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 22 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Nou ik ken iemand uit mijn vorige leven (ik noem mijn eerste relatie van 17 jaar zo omdat ik werkelijk nadat ik van hem scheidde een heel nieuw leven heb opgebouwd).
    Dat was echt een halve tokkie, excusez le mot, waarvan ik dacht; leuk mens maar niet bijster slim. Die is ook een paar jaar geleden een gastouder geworden. Als je dan haar kent en daar bovenop telt dat haar fb pagina`s vol staan met zinnen als ‘me gastouder kindrs, de huis omgetofert, lekkkrre koekies gebakte, hun heeft me een kleinigheitje gegefen’ :eek: dan kun je je wel voorstellen dat ik liever niet heb dat ze gastouder zou zijn van mijn kinderen. En nee ze heeft geen dyslexie of iets degelijks.
    Ik zei laatst tegen mijn ex; heeft ze een pasje voor gastouder gekregen bij een pakje boter of zo :confused:

Louise11110, Ysabella, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Komen ze vanzelf achter toch? ;)

tuc vindt dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Als ze een geregistreerde gastouder is heeft ze er toch wat voor gedaan, en ouders zullen vast tevreden zijn?
    Bij een pakje boter krijg je het iig niet.

4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.473
    21.874
    113
    :eek::eek: vreselijk...

Iertje81 vindt dit leuk.
  5. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.028
    3.285
    113
    Ik heb één van de juffies van kdv waar mijn kinderen op zaten op FB. Zij post op ongeveer dezelfde manier met ook minstens tien taal- en spelfouten in elke zin. Maar ze is wel de allerliefste, gezelligste en creatiefste pm'er die je je kan wensen. Dat vind ik voor jonge kinderen veel belangrijker dan hoe goed ze kunnen schrijven.

Eefje00, Ysabella, Nehneh en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vaak zijn de mensen die niet goed zijn in taal, de creatiefste mensen. :)

7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Het gaat mij ook niet om de taal an sich. Het gaat mij om het totaalplaatje wat ik van haar ken. Ik denk ik noem het even voordat het verkeerd begrepen wordt en ik als een taalnazi word weggezet. Voor je het weet barst er een discussie los over hoe belangrijk taal wel of niet is en hoe belangrijk spellen/zinsopbouw/schrijfwijze wel niet is. Uiteraard kunnen andere dingen net zo of misschien wel meer belangrijk zijn, daar ging het mij niet om.
    En ik noem dit even extra omdat ik hier in het verleden weleens op ‘gepakt’ werd door het 1 of andere lid en laat ik daar nu net even geen zin in hebben. Dus nogmaals; het gaat om het geheel.

Gewooniemand, cosdy en citroenrasp vinden dit leuk.
  8. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Precies. Van zo een reactie denk ik; ja, jij snapt het. Als iemand niet goed kan schrijven of de ‘trucjes’ qua Nederlandse taal niet kent: dat kan. Daar zal ik niet op neerkijken. Sommige mensen kun je het heel vaak uitleggen maar het blijft niet hangen om bepaalde redenen. Gegronde redenen welteverstaan want vaak kan iemand er helemaal niets aan doen. Dat heb ik ook met wiskunde of scheikunde of zoiets dergelijks. Je kan het nog zo als Jip en Janneke taal uitleggen maar ik snap het niet en zal het ook nooit snappen ook. En dat is niet erg. We kunnen niet overal goed in zijn.
    Maar dat type waar ik het over had dat gaat over het groter geheel; het hele plaatje klopt niet als je het over een gastouder hebt.

Ysabella, Gewooniemand en citroenrasp vinden dit leuk.
  9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    O ja dat zal best hoor. Uiteraard krijg je zoiets niet bij een pakje boter dat snap ik ook wel. Maar het verbaast me gewoon zo enorm dat ze gastouder is. Het past niet. Net zoals ik collega’s heb of heb gehad dat ik denk; waarom ben je gezinsvoogd geworden? Het voegt niet.
    Maar goed; jij weet beter dan ik (gelukkig ;)) wat je er allemaal voor moet doen om het uit te voeren dus ja ze zal heus iets gedaan hebben om het te worden.

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Mwaw, mijn keuze zou het niet zijn. Ik vind het wel degelijk belangrijk dat iemand de Nederlandse taal redelijk beheerst, dit is ook belangrijk voor de spraakontwikkeling van een kind lijkt mij. En tuurlijk zijn creativiteit, gezellig zijn en lief zijn voor kinderen net zo belangrijk.
    En nu zou het mij niet veel kunnen schelen als iemand af en toe een paar schrijffouten maakt als diegene met hele jongen kinderen werkt, maar de voorbeelden die Iertje81 geeft zou ik niet echt vrolijk van worden bij een gastouder.

citroenrasp, Ysabella, Iertje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.240
    16.611
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het is natuurlijk het totaalplaatje wat er wordt benoemd.
    Ik zal iemand niet snel afrekenen op zijn taalfouten temeer ik er zelf ook geen kei in ben maar ik probeer er wel op te letten voordat ik iets op een openbare pagina zet. Je weet dat klanten het kunnen lezen maar ook voor een eventuele andere baan in de toekomst en een toekomstige werkgever ziet je FB pagina die volstaat met taal en spellingsfouten dan zou dat zomaar een reden kunnen zijn om iemand niet uit te nodigen. Ik krab sws regelmatig achter mijn oren als ik weleens zie wat mensen allemaal op een openbare FB gooien.

Ysabella, Iertje81, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Het taalgebruik op zich klonk voor mij niet erg prettig, maar spelfouten maak ik me bij een gastouder voor kleine kinderen minder zorgen over. Onze gastouder spreekt prima Nederlands, gewoon normaal beschaafd. Haar teksten of appjes bevatten wel vaak spelfouten. Vooral dingen als d/t fouten. Daar zal mijn dochter weinig van krijgen omdat ze die toch niet zal lezen. Maar ik vind het inderdaad wel belangrijk dat het taalgebruik op zich netjes, zonder al te duidelijke taalfouten, is. Een gastouder die het verschil niet weet tussen kunnen of kennen, daar heb ik wel moeite mee.

Ysabella, Iertje81, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.473
    21.874
    113
    In zulke gevallen gaat het mij ook echt om het totaalplaatje hoor. Niet kunnen spellen kan nou eenmaal (hoewel degenen die ik ken die er écht moeite mee hebben, over het algemeen geen hele verhalen neerzetten online) en hoewel ik het persoonlijk heel irritant vind soms omdat het zo lastig leest, weet ik ook dat diegene er dan weinig aan kan doen. Maar van wat jij beschrijft... Daar klopt m.i gewoon iets niet. Ach ja, als ze maar een goede GO is, dat hoop ik dan maar!
    Het schijnt dat veel docenten tegenwoordig ook niet meer kunnen spellen. Dat vind ik ook zoiets... (ook al zullen ze geen tokkies zijn, maar toch.)

Iertje81 en Evanesco vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik kan niet slapen van de pijn en ben maar uit ellende alle topics aan het bijlezen. Inclusief liken en reageren op oudere berichten zonder de rest van het topic gelezen te hebben waardoor er wel 10 reacties achter elkaar van mij in 1 topic staan. Ik voel mezelf dus nu @hummeltje5 2.0 :roflmao::p

Vitamientjuh, Evanesco, Snoopy1979 en 15 anderen vinden dit leuk.
  15. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.510
    8.437
    113
    Mijn mond viel open van het topic Gokverslaving 2.0 :eek:

Maar ik wou net even kijken en zie het hele topic niet meer :confused: hoop dat de TS in veiligheid is!

16. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Zie net in een ander topic dat het op verzoek vanwege privacy en veiligheid verwijderd is.

17. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.510
    8.437
    113
    Oké dank je! Ja gezien het verhaal wellicht niet onverstandig :(

18. Lazuli

Lazuli Actief lid

19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Dat we grof vuil buiten hebben gezet en dat er vanaf gisteravond al minstens 5 oud ijzerhandelaren langs zijn gereden en hebben gekeken of er nog iets voor hun bijzat. De eerste kwam om 23.00 gisteren al langsrijden. Die nam een kapotte buggy mee en een tafelblado_O succes daarmee:rolleyes:
    Gek genoeg heb ik nooit reacties als ik op mp dingen zet om gratis op te halen. Dingen die niet stuk zijn...

Gewooniemand, tuc en NiVa0230 vinden dit leuk.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb sowieso wel een mening over al dat oud ijzer ophalen. Hier in de schoonfamilie iemand die dat dus overal ophaalt, ik vind het echt voor schandaal.

20. Lazuli

Lazuli Actief lid

19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Ik denk ook niet dat het zoveel zal verdienen. Als 1 iemand dat doet oké. Maar als je eind van de ochtend pas gaat kijken dan is er niks meer.
    Om 23.00 ‘s avonds nog tussen andermans afval gluren vind ik nogal wat. Ik weet alleen niet wát ik er precies van vindt.

Deel Deze Pagina