Waar valt jouw mond van open? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 22 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.317
    36.180
    113
    Waarom dan? Wat maakt het uit?

Evanesco, Gewooniemand, sprits en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.466
    21.863
    113
    Grappig dat je dat zegt, dat hoor ik nl vaker. Ik ben wel benieuwd in hoeverre dat klopt.
    Mijn halve familie heeft kunstacademie gedaan, maar ik kan niemand bedenken die echt op zó'n belabberd niveau schrijft. Zou mijn familie dan uitzondering op de regel zijn of is dit gewoon een typisch vooroordeel mbt creatievelingen?

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik weet niet of het uitmaakt, ik vind het gewoon een beetje lullig. Als je iets van ijzer in de tuin of ergens in een hoekje hebt staan is het direct: moet dat weg, mag dat mee.
    En op grofvuil ophaaldagen idd langs de straat struinen dat vind ik best voor schandaal.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.317
    36.180
    113
    Wij hebben hier geen grofvuil, maar ik zou me er dan totaal niet aan storen als iemand het ijzer eruit zou halen hoor. Veel plezier ermee toch als je het niet meer nodig hebt?

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.317
    36.180
    113
    Dat laatste denk ik. Mijn zusje is enorm creatief en kan heel goed tekenen, zelfde geldt voor mijn vader. Taalkundig zijn ze super goed. Ik ken een paar die Minerva hebben gedaan en zij schrijven ook foutloos.

citroenrasp vindt dit leuk.
  6. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Misschien een beetje ver gezocht. Maar kan het zijn dat veel creatieve mensen links handig zijn? Dat heeft volgens mij te maken met de werking van de hersenen.
    En linkshandigheid gaat vaak samen met dyslectie dus slecht zijn met taal. Mensen die slecht zijn in taal kunnen creatiever zijn en niet direct omgekeerd.

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.466
    21.863
    113
    Al mijn familieleden zijn -voor zover ik weet dan- rechtshandig. Ik heb alleen één linkshandige neef en die is verpleger. Mijn man heeft overigens ook een vriend die verpleger is, en ook linkshandig. Dat zal dan ook wel gewoon toeval zijn.

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Denk een vooroordeel hoor. Maar de mensen die ik ken. Die slecht in taal zijn. (Dyslexie) zijn enorm creatief.

9. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.294
    28.463
    113
    Ik ben linkshandig, heb ADD èn ben belabberd met taal. Ik zou volgens de lijstjes dus mega creatief moeten zijn .. maar niets is minder waar :roflmao:

owly, Evanesco, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Hier een linkshandige met een 10 voor taal:p

Gewooniemand en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Grappig! Mijn man is links en heeft dyslexie. En is super creatief.

Daarentegen is mijn moeder en zusje links en wel goed in taal. En niet creatief.
    Ander zusje is rechtdhandig. Slecht in taal en leren. En creatief. Maakt prachtige portretten.

12. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Haha, mijn mond valt dan weer open van het feit dat jij van je familie en vrienden weet of ze links of rechtshandig zijn :eek: Ik weet dat echt alleen van mijn ouders, broer/zus en eigen gezin :D

13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.466
    21.863
    113
    Hahaha, ik ben nogal van de feitjes onthouden :oops: Waarschijnlijk door mijn ASS.

Gewooniemand en Mammielove vinden dit leuk.
  14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ben dyslectisch, evenals mijn moeder, broer en zus en alleen mijn zusje is redelijk creatief. Mijn vader is ook slecht in taal en allesbehalve creatief.
    Mijn man en de gehele schoonfamilie zijn ontzettend goed in taal en aardig creatief.
    Dus wij voldoen absoluut niet aan die normen.

15. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.718
    2.397
    113
    Naar aanleiding van het verhaal over het oud ijzer moest ik hier weer aan denken: Een paar weken geleden hebben wij, samen met onze buren (twee-onder-een-kapwoning) de dakpannen laten vervangen. Op een avond meende mijn man op een gegeven moment wat te horen en keek naar buiten maar zag niets. Toen we in bed lagen, zo rond 0.15 uur, hoorde ik weer wat. Ik dacht dat iemand aan de steiger zat, dus keek uit het raam. Toen zag ik bij de aanhanger waar de oude pannen op lagen een man staan met een karretje waar hij oude pannen op aan het laden was. Hij had een hond bij zich, dus waarschijnlijk heeft hij met het uitlaten van de hond die pannen gezien en gedacht dat hij, wanneer het donker was, wel wat op kon gaan halen. Nu waren het de oude pannen die toch naar de stort gingen, maar ze lagen wel op een aanhangwagen van het dakdekkersbedrijf en niet als grof vuil aan de straat. Ook lagen ze niet in een container zodat het duidelijk is dat ze naar de stort gaan. Ze lagen netjes op de aanhanger gestapeld. Dat was puur omdat ze dan meer kwijt kunnen op de aanhanger dan wanneer je ze er gewoon in kiepert. Maar voor hetzelfde geld was het de bedoeling geweest om de pannen nog door te verkopen, dat gebeurt namelijk weleens. Nu was de kwaliteit van de pannen was echt heel slecht, we hebben niet voor niets vervangen terwijl een pannendak veel langer mee had moeten gaan. Dus doorverkopen was geen optie en de stort de enige weg, maar het had dus wel gekund. Dus het was eigenlijk gewoon ordinair stelen wat die man aan het doen was. Daarbij deed hij het ook 's avonds in het donker en niet op klaarlichte dag, dus ergens wist hij zelf waarschijnlijk ook wel dat dit niet helemaal oké was. Ik ben maar weer in bed gekropen, maar achteraf bedacht ik dat ik eigenlijk even het raam open had moeten doen en had moeten roepen 'meneer, als u zo graag wat van die oude pannen wilt hebben, had u ook even overdag kunnen aanbellen en het kunnen vragen.' Dan hadden we het namelijk geen enkel probleem gevonden dat hij wat meenam. Ik ben gewoon nog steeds verbaasd over de brutaliteit als ik eraan terug denk.

rums vindt dit leuk.
  16. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    https://marant.nl/artikelen/beroemde-mensen-met-dyslexie/

Leuk lijstje van mensen met dyslexie. Zitten wel veel grote schilders of muzikanten bij.

Maar ook Einstein @KleineLai en die is ook linkshandig dus jouw kracht ligt vast in die hoek :roflmao:

17. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.294
    28.463
    113
  18. MissBlue

MissBlue Niet meer actief

Ik heb nog niet eerder wat geschreven in dit topic, maar mijn mond is hiervan wel echt een eind open gevallen;
    Ik kreeg vandaag een compliment van een (onbekende) vrouw dat ze het zo geweldig vond dat ik mijn kind genderneutraal opvoed.o_O
    Ik dacht, huh?
    Ja, zegt ze, je kan gewoon niet zien of het een jongen is of een meisje!
    :eek:

aicirtap, owly, Zara75 en 12 anderen vinden dit leuk.
  19. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Gisteren.
    Dat een juf uit de bovenbouw bij mijn oudste op school tientallen foto op haar insta heeft staan...in haar ondergoed :eek: en ook in het openbaar.

tuc vindt dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Linkje:roflmao:

Zara75 en cosdy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina