Waar valt jouw mond van open? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 22 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.293
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik werd om 03.00 wakker met het gevoel dat het begonnen was, man wakker gemaakt en schoonzus gebeld om op mijn oudste te passen zodat wij naar het ziekenhuis konden. Na 15 min was ze er en liep ik naar de auto. Daar braken mijn vliezen en ik kreeg meteen persdrang. Ik ben terug naar huis gegaan en de verloskundige is gebeld. Die kon er pas over 40 min zijn dus hebben we 112 gebeld. Inmiddels lag ik op de bank met persweeen. Ambulance was er heel snel maar ik mocht nog niet persen van hun maar dat lukte dus niet. 2 persweeen later was mijn zoon geboren om 03.47. Helaas erg uitgescheurd dus moest toch naar het ziekenhuis om te hechten. Verloskundige kwam 10 minuten nadat mijn zoon geboren is binnen.

Loveischocola vindt dit leuk.
  2. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Tegenwoordig kan je je bloed laten prikken en heb je ook zekerheid ipv met een echo, waar er altijd kans is dat het toch niet klopt.

citroenrasp vindt dit leuk.
  3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.635
    113
    Wat leuk!!!! Gefeliciteerd!

4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.635
    113
    Ja ik wel omdat, als je de nipt in het buitenland laat doen (België bijvoorbeeld), dan kun je het geslacht vragen. In Nederland kan dat niet. Tenminste; dat werd mij verteld toen met Luc. Volgens mij had dat te maken met dat mensen het dan op die manier het te weten konden komen en dat was niet de bedoeling. Maar precies weet ik het niet meer.
    Een collega van mij had het ook in België laten doen daarom wist ik het.

5. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    volgens mij doen ze dat in Nederland ook niet zo vroeg uit “angst” dat mensen abortus laten uitvoeren omdat een kind niet het gewenste geslacht heeft.

6. Novi

Novi Niet meer actief

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit de reden is. Ik denk eerder dat ze willen voorkomen dat mensen de nipt test gebruiken om het geslacht te weten te komen. Dat is niet het doel van de nipt.

7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.774
    18.887
    113
    Vrouw
    In België word het geslacht sowieso aangeduid. Het word enkel niet op de brief of mail met uitslagen gezet.
    Zo kan je nog kiezen of je het al dan niet wil weten.

Iertje81 vindt dit leuk.
  8. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ik heb dat ooit eens ergens gelezen. Maar probeer het terug te vinden en zie het dan ook alleen terug op forums. Kan dus ook een gevalletje gelezen op Facebook zijn hoor.

Novi vindt dit leuk.
  9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.774
    18.887
    113
    Vrouw
    In België word de test met voorkeur rond de 12 weken gedaan. Eigenlijk een beetje rond de periode van de nekplooi meting.
    Ik heb destijds 260 euro betaald en het jaar erna was hij zo goed als volledig terug betaald.
    Kost nu nog 8euro ofzo.

10. Eabeltsje

Eabeltsje Actief lid

11 mei 2019
    384
    380
    63
    Vrouw
    Echt?!? Nee toch! Dat kan toch niet.

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.390
    17.332
    113
    Ook niet van de 20 weken echo en die wordt er ook voor gebruikt.

Abortus om geslacht: denk niet dat die 2/3 weken veel verschil maakt? Bij 12 weken nipt of bij 14 weken geslachtsecho...

Neuzeke vindt dit leuk.
  12. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Mijn mond valt open van het CBR.
    Man is weer begonnen met lessen maar kreeg te horen dat om verder te mogen lessen zijn instructeur een gezondheidsverklaring moet hebben. Deze moet man aanvragen bij het CBR voor 28 euro. Alleen dan mag hij verder lessen aanbieden.
    Kan die instructeur ook niks aan doen, die verdiend er niks mee maar man man man... uitzuigers :rolleyes:

13. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Hoe vaak moet hij die aan gaan vragen dan? Want straks met het examen moet hij die toch weer aanvragen? Is dit ivm corona?

14. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Geen idee. Hij gaat morgen kijken. Moet met zijn DigiD inloggen en dan zien we het wel.

15. Novi

Novi Niet meer actief

Ja alleen zou het niet zo zijn dat ze bij een geslachtsbepaling bij de nipt het bloed daar extra op moeten onderzoeken? Bij een twintig weken echo is het een kwestie van even kijken en klaar.

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.390
    17.332
    113
    Maar dan wordt het een geldkwestie denk ik?

17. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.635
    113
    Ja dat zei mijn gyn toen ook! Ik heb het net even nagevraagd aan mijn man en die wist het ook nog.

18. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat ik vandaag een echte baan aangeboden heb gekregen. Dus niet bij ons in het bedrijf maar echt buiten de deur. Sprak mijn oude directeur (hij belde vanavond) en die is zelf wat opgestart 2 jaar geleden en hij dacht aan mij nu mijn dochter de basisschool leeftijd heeft bereikt. Hij kent mijn klachten en weet dat ik eens per 3 maanden 2 weken uit de roulatie lig en tussendoor misschien ook niet altijd helemaal volgens planning inzetbaar ben door mijn klachten. Het zou gaan om 3 dagen in de week onder schooltijd. Hoeven geen vaste dagen te zijn, mag ik zelf invullen dus kan wekelijks veranderen. Hij laat dat helemaal aan mij over en mag alle kindervakanties vrij nemen of thuis werken omdat hij zo graag wil dat ik ja zeg. En zou dan na de zomervakantie kunnen starten. Dit is wel heel erg goed voor mijn ego. Maar weet nog niet of ik het ga doen omdat ik voor ons eigen bedrijf ook leuke plannen heb en ik daarbij mijn man zal ontlasten. Maar dit zal voor mij zoveel meer voldoening geven omdat het dan iets echt van mezelf is. Lastig lastig, heb gelukkig nog even om over na te denken en als ik weer ben bijgekomen van mijn operatie gaan we samen een terasje pakken om bij te praten en dan kan ik zijn ideeën aanhoren.

19. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    @GossipGirlxoxo wat leuk! Altijd erg egostrelend als ze je graag willen hebben :) Wel echt leuk om iets van jezelf te hebben en zo te horen weet jou oude baas precies waar hij aan begint.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ja echt super leuk. Maar moet er wel goed over nadenken. Want voelt ook een beetje als man laten vallen omdat hij, door mij, vooruitzichten heeft om straks in rustiger vaarwater te komen en meer tijd zal hebben voor zijn gezin. Vind het moeilijk. Gaan het er thuis maar goed over hebben de komende weken.

Whoopy, Cindy1977 en Anouk2005 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina