Waar valt jouw mond van open? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 22 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Exact.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Maar niemand betwist dat racisme erg is en dat het geen groot probleem is in NL (en de rest van de wereld).
    Maar om nu met 5000 man op de dam te gaan staan is nergens goed voor. Ook niet nu de maatregelen versoepeld zijn, zolang er mensen wegkwijnen zonder bezoek in verzorgings en verpleeghuizen kunnen dit soort bijeenkomsten niet. Ongeacht wat het doel is!

sprits, Roanna, Whoopy en 9 anderen vinden dit leuk.
  3. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Nee dat doe ik niet. Ik probeer de andere kant te schetsen.

Én ik vind de reacties zwaar overtrokken omdat ik weet dat er op heel veel plaatsen die 1,5 meter niet gehandhaafd werd. Of dat nou klein of grootschalig was, ook die mensen hebben schijt aan de volksgezondheid. En die doen het ook nog eens voor de eigen (luxe) belangen.

Het had echt niet zo groot gehoeven en 2 weken quarantine als je bent geweest, vind ik een goed idee.

Maar ik begrijp wel waarom het nu moest en niet over een paar maanden.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Maar mijn vraag blijft dus staan? Ik sla niet door. Door de GGD, burgemeester Schuurmans en Klaas Dijkhof is opgeroepen dat iedereen die er geweest is zich meldt bij de GGD en 2 weken in thuisisolatie gaat.
    Gaat jouw dochter dat doen?

Whoopy, Gewooniemand, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Als het al heel lang voelt dat je met je rug tegen de muur staat. Als niks anders leek te helpen. Ik zei het al in een ander bericht, dat het voelt alsof nodig is om de wet te breken. Dan zit er bijna niks anders op dan het meteen de kiem in te smoren. Althans. Ik kan niet voor een hele grote groep spreken en ook ik vind de opkomst te groot. Maar ik kan wel begrijpen waar het gevoel van nu te moeten handelen vandaan komt.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.483
    21.891
    113
    Wij hadden zeker wel met racisme alsook andere vormen van discriminatie te maken. Mijn man mocht bv niet komen solliciteren ivm zijn achternaam, we waren volgens het cb een risicogezin, hij werd veel vaker gestopt door de politie dan anderen etc alleen maar om zijn afkomst. Dus ja, ik weet best hoe racisme voelt. We hebben overigens ipv te blijven klagen zelf actie ondernomen door te emigreren.

Ik weet ook dat dit al heel lang speelt en dit niet iets van de afgelopen dagen is... Dus waarom per se nú demonstreren? Als het dan toch om respect gaat, dan vind ik dat we ook respect moeten hebben voor de zorgmedewerkers, risicogroepen etc. Mijn man (die dus genoeg ervaring heeft met racisme) deelt die mening net zo. Soms is iets gewoon niet op z'n plaats. Ok, ze willen een punt maken en terecht, maar dat hoeft niet NU tijdens een pandemie te gebeuren. Ik vermoed dat racisme helaas nog wel even zal blijven, dus ertegen demonstreren kan altijd nog.

Kleintjuh85, cosdy, Whoopy en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Voor hun wel. Voor hun is het wel nu het moment. Of het handig is, is weer iets anders. Maar voor HUN voelt het op nu te moeten handelen.

8. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Ongeacht de grootte van een bijeenkomst, of samenkomst. Vind ik.

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ja dat deed je wel. Een goed verstaander heeft een half woord nodig. Je probeerde geen andere kant te schetsen, je spreekt mij aan op het niet naar voren brengen dat racisme een groot probleem is. En tussen de regels door haal ik daar overduidelijk uit dat je dus mijn standpunt over racisme in twijfel trekt.

En dat niet overal even goed gehandhaafd wordt...eens. Praat niemand hier goed. Maar met zulke grote groepen mensen samen komen is vragen om ernstige problemen. Problemen waar andere mensen, die niet bij de demonstratie waren dalijk ook de dupe van kunnen worden.

Iertje81, Whoopy, Paardenbloem en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Als ik dat vond had ik dat meteen tegen je gezegd hoor. Geen reden om daar een cryptogram van te maken.

Ik zie het toch anders en onze meningen zullen verschillend blijven.

11. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Ik voel ook wel eens iets, maar zou het niet in m'n hoofd halen dit nu te doen.

Whoopy en NiVa0230 vinden dit leuk.
  12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    En dat is prima, maar dan denk je toch vantevoren na over hoe? Ik kan namelijk een prima oplossing bedenken, als iedereen bijvoorbeeld een sjaaltje/spandoek van anderhalve meter meeneemt en niet op de dam gaat staan, maar een zo lang mogelijke slinger maakt van de dam naar ... dan kun je en protesteren en anderhalve meter afstand houden toch?

disclaimer: ik heb dit nu even snel bedacht, dus als het nog wat haken en ogen heeft, dat is aan de organisatoren van de demonstratie om over na te denken. Zo kun je waarschijnlijk tig manieren bedenken om je stem te laten horen tegen discriminatie en anderhalve meter afstand houden.

Iertje81, Roanna, Whoopy en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Mee eens.

14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Was geen cryptogram hoor. Was overduidelijk.

15. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wel 5.000 mensen kwamen maandag op de Dam samen. Ze protesteerden tegen vermeend racisme in de Verenigde Staten. Met de zegen van burgemeester Femke Halsema. Sterker nog: haar gemeentebestuur geeft flinke subsidies aan organisatoren Mitchell Esajas en Jerry Afriyie.

Jerry Afriyie
    De organisator van het protest “tegen anti-zwart geweld in de VS en EU” is Zwarte Piethater Jerry Afriyie en zijn Stichting Nederland Wordt Beter. Deze stichting ontvangt voor het jaar 2020 een subsidie van 8.000 euro van de Amsterdamse overheid. Dat blijkt uit het subsidieregister van de gemeente. Ook in 2017, 2018 en 2019 ontving de club subsidie.
    https://cultuurondervuur.nu/gemeente-amsterdam-geeft-subsidie-aan-demonstranten-op-de-dam/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=SW&fbclid=IwAR1EDKfXGIES_94ysVCuJQPP2R0_pLJg3XItx_11hG2eMI3YyaEDarjdp6w

Hier valt mijn mond van open....

Whoopy en Paardenbloem vinden dit leuk.
  16. Elizah

Elizah Niet meer actief

Doordat anderen zich ook niet meer aan regels houden hoefde dat gisteren dus ook niet?
    En gisteren mocht t omdat deze demonstranten het niet deden uit eigen luxe belang?

Aparte gedachtengang...

Ik krijg t gevoel dat je t goed praat door er anderen bij te halen die ook regels overtreden

Whoopy, Madelie, citroenrasp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.697
    6.599
    113
    Vrouw
    Elke keer denk ik "shit ze kent me" als die naam wordt genoemd maar dat heeft dan weer met mijn naam irl te maken :roflmao:

Die hele cat heb ik ergens gemist in al die jaren hier. :confused:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Er wordt vele malen meer óver gepraat dan ze überhaupt in beeld is geweest, dus dat snap ik wel.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Bizar..

20. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.697
    6.599
    113
    Vrouw
    Herinner me iets over korfbal een tijdje terug, nu dat hier genoemd werd, maar dat was toch een andere nickname?
    Wanneer was die oorspronkelijke cat aan het etteren hier?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina