Ik vind die Meghan helemaal niet knap. Maar dat vind ik sowieso niet snel van iemand. Ook niet lelijk hoor, gewoon doorsnee.
Zo iemand mag van mij ontslag op staande voet krijgen. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Als ik nu vanmorgen in de krant ook lees hoeveel feestjes en samenkomsten er door politie zijn afgebroken gisteren. Ik vind het shocking.
Nou ja dit. Heb t op werk ook. Lekker in de hand hoesten en dan geld pakken om te betalen.. ja doei. Dan pin maar lekker
Indien winkels contant geld weigeren, leg het bedrag wat je de winkel verschuldigd bent gepast neer en loop weg. De reden van het ‘alleen pinnen’ protocol wat sommige winkels denken te kunnen handhaven is een drogreden. De caissière pakt de producten die jij (en de vakkenvullers) hebben aangeraakt ook beet. Er dus dus geen enkele reden om dan wel ineens moeilijk te gaan doen over briefjes en muntjes. Als jij hieraan toegeeft, zal de onvermijdelijke contant-loze toekomst veel sneller voor de deur staan. Dat zal betekenen dat altijd en overal inzichtelijk is voor mensen die jij niet kent wat jij doet, waar jij jouw geld aan uitgeeft, hoeveel je daaraan uitgeeft, hoevaak je daar je geld aan uitgeeft enzovoorts. Als jij denkt “niets te verbergen te hebben” dan vraag ik je nu: -waarom jij gordijnen in huis hebt? -waarom je je pincode geheimhoudt? -of je een foto van de inhoud van je nachtkastje kan plaatsen? -of je je maandsalaris even openbaar wilt maken? -wat je uitgeeft aan genotsmiddelen of junkfood? -wat je stiekem aan seksspeeltjes uitgeeft? -waarom je eigenlijk kleren draagt? -enzovoorts -enzovoorts Het gaat er niet om dat je ‘iets te verbergen hebt’. Het gaat er om wat je te beschermen hebt. Je IK, je privacy. Zonder privacy geen IK. Contant geld is een wettig betaalmiddel. Het is het enige tastbare betaalmiddel waar jij zelf de controle over hebt omdat jij dit in je bezit hebt. Jouw digitale geld wat je denkt te hebben is niets meer dan ‘een vordering die je hebt op de bank’. Als de bank zegt: nee, dan heb je niets. Nu, heb je (als je slim bent) thuis tastbaar contant geld liggen waar je altijd anoniem mee kunt betalen. Als je met je pinpasje in een winkel staat en om wat voor reden dan ook de bank besluit deze te blokkeren (dit kan én gebeurt vaak op last van de overheid) dan heb je niets. In een wereld zonder contant geld ben je volledig overgeleverd aan de grootste criminelen op aarde: de bank en de overheid. Pik het niet, betaal contant. Hou dat laatste stukje vrijheid in ere. Ze mogen het niet weigeren, en dat kost even een stukje “principiële vastberadenheid” , daar ik ervaringsdeskundig ben in het erop wijzen van winkeliers wat enige oponthoud veroorzaakt en ‘gezucht’ van de mensen achter mij in de rij, maar als ik het eenmaal kort en krachtig aangeef zie je ergens een blijk van bewustwording bij de mensen die gewend zijn dat ontiegelijk domme plastic pasje te gebruiken. Pik het niet. Betaal contant. Red je vrijheid. Bovenstaand stukje las ik op fb. Jullie zullen het misschien wel kennen. Mijn mond viel echt open van zoveel domheid in 1 stuk Sorry voor de lap tekst!
Oh wauw. Ik dacht echt dat die tekst van jou was haha. Zat me al helemaal op te vreten. Contant is inderdaad een wettig betaalmiddel. Maar dat zijn creditcards en briefjes van 200 ook. De winkelier bepaalt wel degelijk zelf waarmee betaald wordt in zijn/haar winkel. Ik ga even kijken of ik het linkje kanplaatsen .
Hmmm linkje lukt niet. Screenshot wel. Ik wordt altijd beetje verdrietig, boos en toch ook angstig van zulke berichten die op Facebook geplaatst worden. Het wordt opgeschreven alsof het vaststaande feiten zijn. Mensen lezen het en geloven het 100%. Jammer dat de schrijver van dit stuk al zijn energie in het schrijven hiervan heeft geïnvesteerd en niet die energie gebruikt voor de voedselbank, kaartjes schrijven voor familieleden die hij/zij momenteel niet kan bezoeken, of wat dan ook. Jammer
Nou ja ik vind pinnen ivm hygiëne ook wel een stom argument eigenlijk. Ten eerste is zo'n apparaat vaak vies, en per klant raakt een caissière ook gemiddeld minstens 50 producten aan, waarom is dat niet vies maar geld ineens wel? Maar inderdaad, een winkel mag zelf bepalen hoe je betaalt. Net zoals jaren geleden de 1 centjes in de ban werden gedaan door vele winkeliers, ondanks dat het wel een wettig betaalmiddel was.
Bij ons werd er voorgesteld om een balpen mee te nemen, zodat je het toestel niet moet aanraken. Bij kleine zelfstandigen kan je al sneller contactloos door het kleinere bedrag en die kuisen het toestel sowieso ook af.
Haha ja ik vind het altijd wel verrassend hoe kritisch mensen kunnen zijn en er gelijk een complot achter zoeken. Dat zet mij tegelijkertijd ook op scherp, niet dat ik het geloof, maar vind het wel interessant hoe mensen kunnen denken. Het laat mij ook weer nadenken somehow.
Bij sommige ouderen is ook dat spukken (weet niet hoe jullie dat zeggen) in de afwasbak zo een lelijke gewoonte. Rochel mooi bovenhalen en speek. En dan 2sec de kraan open en dan ligt dat ding daar te dobberen.
Dat hopen wij ook, anders hebben we geen echt cadeau. Wel een paar losse kleine dingetjes en dan maar op een briefje dat het er nog aankomt. Gelukkig sturen ouders ook nog pakje dus via de post krijgt hij er 2 en nog wat kaarten. Het vieren met zijn 3ennvinden we niet erg , zoontje ook niet want hij snapt dat het niet kan en we vieren het in de zo er extra. Wat gewoon vervelend is dat je de rest van die dag dan met een naar gevoel loopt. Fingers crossed!
De dochter van vriendin werd 6. Ze heeft dan 100 kaarten gekregen. En cadeaus van dorpsgenoten omdat familie niet kon komen. Wij ook niet. Niet zo raar, hahaha. Maar mijn zoon heeft een mooie kaart gemaakt en die hebben we gebracht en ze was helemaal blij. Als de corona voorbij is wordt haar verjaardag nog groots gevierd voor haar klas. Hopelijk krijgen jullie ook veel kaarten.
Dat met contant betalen... Ik heb dus in 2 weken dat ik netjes ging pinnen te veel uitgegeven. Dus heb ik netjes gevraagd hoe en wat. Mag contant gelukkig dus ben braaf weer met contant aan het betalen.
Ja dat klopt inderdaad van dat wettig maar er zijn wel meer dingen wettig in deze tijd die nu niet nageleefd kunnen worden. Overal is een uitzondering op de regel te maken in deze tijd. Maar ik was gewoon echt verbaasd dat die domme mensen die dit bedenken en waarschijnlijk achter staan, blijkbaar wetboeken kennen zo goed als een advocaat en rechter dat kan. En waar ik helemaal verbaasd over was, was dat laatste stukje met ‘eerste stap’ en ‘af laten nemen’ of zoiets.