Waar valt jouw mond van open? Deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammielove, 8 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Hahaha dat ben ik ze hier ook aan het "leren"
    Ze ruimen hier wel om de beurt de vaatwasser in en uit (behalve scherpe dingen, die vis ik er zelf eerst uit) en de oudste helpt soms met koken, vindt hij leuk :D

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.356
    10.314
    113
    Super knap van ze! Ik zie ook geen probleem. Hier worden de stofzuiger en dweil ook ingekort wanneer hij aan de slag wil. Waarom nu al tegen houden. Als het niet lukt doe ik het er na ook zelf wel hahaha.

Onze knul helpt ook in de keuken. Gaat hem om het samen te doen wat t dat is gezellig. Vandaar ook koken, bakken,poetsen.

Hij was 1.5 toen hij voor de eerste keer in de keuken stond om mee deeg uit te rollen:roflmao: ging overigens hartstikke goed. Het ene koekje misschien wat dikker dan de andere:roflmao:

Zijn papa heeft hem geleerd over brood en gluten. Nu weet hij hoe hij moet kneden. Zullen andere 6 jarige misschien niet interesseren maar hij wil graag dat soort dingen te leren.

Vitamientjuh en Gewooniemand vinden dit leuk.
  3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn 11-jarige moet elke zondag zijn bed afhalen en opmaken. Mijn 7-jarige moet zijn bed afhalen en mini moet helpen. Ook als ze het niet leuk vinden. Ze hebben ook taakjes bij tafel dekken en mogen niet met lege handen naar de keuken na het eten. Ook als ze dat stom vinden.
    Ik vind alle huishoudelijke taken ook stom, maar ik vind het er gewoon bij horen dat je een beetje meehelpt.

Vitamientjuh, Syane, Zwierezwaai en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    J heeft dat vorige week ook zelf gedaan. Als hun daar plezier in hebben...

5. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    @Sado hoe is het met jullie poezebeest afgelopen?

Sado vindt dit leuk.
  6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    Hier doet de oudste dat ook sinds hij 3 is, nu hij 4 is helpt hij mij ook mee met ons bed af te halen en hij is hoofd kussenslopen erom doen :D

Had 1 mannelijke stagiaire die met 19 jaar vroeg hoe hij een t shirt moest vouwen van een cliënt (en nee hij vroeg niet naar de vouwwijze zodat alles hetzelfde lag: want iedereen vouwde op zn eigen manier en dat was oké). Nee hij vroeg het omdat zijn moeder ALLES nog deed. Hij pleurde de was op de grond en kreeg t fris gewassen en opgevouwen in de kast. Bed opmaken??? Rijst koken?? Was hopeloos, hij kon niets en alles moest hem geleerd worden.
    Heb plechtig beloofd dat mijn kinderen niet dat voorbeeld zouden volgen hahahaha

(Hij bezorgde iedereen dubbel werk, nog nooit een gezond persoon gezien die zo onzelfstandig was, collega vroeg zelfs of hij wel zelf zn kont kon afvegen)

femkes vindt dit leuk.
  7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik vind dat nogal een verschil. Mijn kids moeten inderdaad hun bordje en beker meenemen van en naar tafel en hun zooi opruimen en was in de wasmand doen maar echte huishoudelijke taken hoeven ze van mij niet te doen. Ze zijn kind en mogen lekker kind zijn, jouw kids vergelijken met jezelf slaat natuurlijk nergens op... jij kiest ervoor om op jezelf te wonen en daar horen bepaalde verplichtingen bij.

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    Hm ik zie het eerder als samen een huishouden zijn dus ook samen de klusjes. Natuurlijk wel op de persoon afgestemd maar "ik vind het stom" is geen reden. Ze mogen best jong leren dat zulke dingen ook gewoon gedaan moeten worden en iedereen in een gezin kan helpen ipv "mama is de werkster"

Driessen21, Mamafiets, Soturi en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.103
    17.095
    113
    Lief dat je het vraagt!
    Toevallig werden we net gebeld dat we hem vanavond mogen ophalen! Zooooo blij :D:D:D

Ze hebben nog altijd geen idee wat hij nu precies had, maar waar ze hem eerst compleet opgegeven hadden, begon hij maandag opeens op te knappen. Hij is plots weer helemaal zijn eigen knuffelige, lieve, vrolijke zelf, alle klachten zijn weg, de nieuwe röntgenfoto’s zagen er goed uit. Hij mag naar huis met het eea aan medicatie en voorlopig nog even goed in de gaten houden, maar voor nu zijn we héél blij :D

Tuttebelleke, Luckyme96, Iertje81 en 10 anderen vinden dit leuk.
  10. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Gelukkig is hij weer helemaal zichzelf!

Sado vindt dit leuk.
  11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zeg ook niet dat ze alleen maar dingen moeten doen die leuk zijn, mijn kinderen vinden hun troep opruimen ook niet leuk en school ook niet.
    Maar ik zie kinderen niet als een onderdeel van een gelijkwaardig huishouden dus hoeven zij geen zwaardere klusjes te doen en moet het vooral leuk blijven, ze moeten later al genoeg.

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn moeder verwachtte van mij op een bepaalde leeftijd dat ik ook bepaalde taken deed en vanaf volwassen leeftijd werd er in principe niets meer voor mij gedaan (even gechargeerd), dus thuisblijven is dan geen optie. Dan liever een eigen plekje:roflmao::p

Ik vind ook niet dat ze volledig moeten meedraaien, maar wel op hun leeftijd afgestemde taken. Bed afhalen kan al op jonge leeftijd en kunnen ze dus prima zelf. Ook als ze het niet leuk vinden.

Zwierezwaai vindt dit leuk.
  13. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dat is wel wat tegenstrijdig :D

14. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Wat fijn! Ben zelf ook een grote kattenliefhebber en heb er 2 thuis rondbanjeren. Kan me zo goed voorstellen hoe je je voelde!
    Vanavond lekker genieten van hem!

Sado vindt dit leuk.
  15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Qua klusjes moet het wel leuk blijven vind ik, mijn dochter wil wel eens de Swiffer Duster pakken om te gaan stoffen.. ik zal haar niet tegenhouden, maar zij hoeft zeker niet van mij te stoffen.
    Hun zooi opruimen zie ik niet als een klusje, dat hoort er gewoon bij.

16. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Volgens mij is er echt niets mis mee om kinderen ook wat taken in huis te geven. Ik moest vroeger ook helpen met de tafel dekken en afhalen. Afwassen of afdrogen. En toen ik iets ouder was en mijn ouders ook in het weekend weleens moesten werken op zaterdag de stofzuiger door de woonkamer halen. Ik heb er niets aan overgehouden en ik heb mij hier echt niet minder kind door gevoeld. Wat ik er wel door heb geleerd is dat wanneer je zaken met z'n allen aanpakt het huis sneller aan kant is en er meer tijd overblijft om leuke dingen te doen. En ik heb geleerd dat het belangrijk is je huis enigszins schoon en opgeruimd te houden, voor de hygiëne en om overzicht te hebben. Dat soort dingen hoor je toch te leren als kind zijnde? Lijkt mij gewoon een deel van de opvoeding, niets mis mee. Ik vind het iets anders als een kind constant met alles moet helpen, geen tijd overhoudt om te spelen, te zware taken naar zijn leeftijd moet doen en als een soort van huis slaaf wordt gebruikt. Maar daar gaat het hier volgens mij niet over.

mamasenl, Soturi, Bailey07 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    En daar kijkt iedere ouder anders naar. De één zegt, dochter mag stoffen maar hoeft niet. En de ander zegt, kind is 13 jaar en als taak krijgen ze 1 x per week de woonkamer stoffen. Niks mis mee.

femkes vindt dit leuk.
  18. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    En jouw dochter is nog erg jong zie ik nu, nee dan zou ik ook nog niet echt klusjes geven persoonlijk.

19. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Het is begonnen nadat ik aangaf verbaasd te zijn dat mijn zoon een emmer, poetsdoek, allesreiniger en theedoek mee naar school moest nemen om de tafels en stoelen etc. schoon te maken.
    Ik heb vroeger zelf ook vaak zat gestofzuigd en gedweild en gestreken, maar dat was 1. uit mijzelf en 2. toen was ik geen 4 of 7 maar een jaar of 15.

20. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik heb inderdaad nog niet alles teruggelezen. Met 7 jaar een doekje over je bureau moeten halen vind ik niet zo erg. Maar laat de school lekker zelf voor spullen zorgen. En ik vind zelf ook wel bij klusjes dat je moet kijken naar leeftijd. Zolang ze het maar leren voor ze het huis uit gaan.

Deel Deze Pagina