Schoolboeken voor puber werden bezorgd. Afgelopen jaren was dat niet interessant, nu (havo 4) werd elk boek met aandacht bekeken en verzuchtte ze dat 2,5 week wachten nog zo lang duurt...
Wij zijn opgehouden met kijken, dachten in die periode nog even weg te gaan voor de mini zich aandient maar voor die prijzen, nee dank je de koekoek. Als ik op dat moment minder ver geweest hadden we nog een alternatief gehad met het huisje van familie in frankrijk (afhankelijk van de maatregelen uiteraard) maar mag dan al niet meer vliegen. Ander familielid heeft nu aangegeven dat hij gaat kijken of het chalet op tijd verplaatst is naar de andere locatie zo ja mogen wij gebruik maken van het chalet om toch nog even weg te kunnen, op voorwaarde dat ik niks van het to do lijstje doe wat er is na de verplaatsing. (Hij kent mij te goed )
Mijn mond valt open van het feit dat het bij ons op de FB groep van het dorp schijnbaar normaal is om reclame te maken voor een bleek-je-tanden-bedrijf en dan die foto's levensgroot in beeld te plaatsen. Lekker hoor tegen een ander z'n wijdopen (gele) bek aan te kijken (sorry voor m'n taalgebruik maar kan het f niet anders omschrijven) en als je dan zegt dat je het vies vindt dit soort foto's krijg je gelijk de vraag hoe je dan je tanden poetst als je niet eens naar een gebit kan kijken... ja hoor.
Vandaag met mijn 16 jarige zoon wezen winkelen in hartje Den Haag, met de tram en dan een mondkapje, OMG wat is zo 'n ding benauwend om langere tijd binnen te dragen, bloedheet natuurlijk ook in de tram maar waar ik vooral verbaasd over ben is dat er nog steeds mensen zonder een mondkapje reizen en dat er werkelijk door niks of niemand wordt gecontroleerd. Nog een leuke, bij de Hema gaan we eten, een heel theater om binnen te komen en een tafel te krijgen, dan krijg je een tafel die vies is en het gebak wat je kan kopen staat open en bloot, even met je Corona blafhoest eroverheen en hoppa weer een besmetting erbij. Wat dat aangaat doen we ook allemaal maar wat evenals bij het toilet, in de rij en heel de wc wordt schoongemaakt maar we zitten vervolgens wel allemaal aan de kraan om onze handen te wassen want die wordt niet meegenomen in het schoonmaakproces. Man man, als je er echt eens op gaat letten dan is het ook een grote blamage met onze zgn maatregelen, ik hou me er verder keurig aan maar ik kan me ook wel voorstellen dat er een hoop mensen zoiets hebben van ammehoelah
Eergisteren was ik in de supermarkt hier en de caissière had mondkapje op haar kin hangen Echt stom zulke dingen toch?
Wat snap je er niet aan? Dat ik dat raar vond? Of hoe iemand een mondkapje op zijn/haar kin kan hebben hangen?
Dat mijn zoontje die autisme heeft en een ontwikkelingsachterstand net voordat hij 8 jaar word eindelijk plas zindelijk is!! Heb het altijd geweten dat het kwartje zou gaan vallen! Zo ontzettend trots op hem! Nu alleen ontlasting nog..dat gaat nog altijd in zijn onderbroek helaas..
Daar mag jij maar ook hijzelf super trots op zijn! En het andere deel gaat ongetwijfeld ook nog volgen.
Haha had ze hem net zo goed af kunnen zetten dus. Bij jullie ook in alle winkels van die schermen tussen de kassamedewerkers en de klanten?
Nee, heb dat alleen bij de bakkerij gezien. De meeste winkels waren wel een tijdje "gesloten". dwz dat je je "bestelling" moest doorgeven en dan betaalde je en kreeg de boodschappen, maar kon de winkel niet in. En ik bedoel nu de kleinere buurtsupers e.d. Supermarkten mochten maar een paar klanten per keer in maar hoe het daar in die periode was weet ik eigenlijk niet, want dit is voor het eerst in maanden dat ik in een supermarkt ben geweest. Het was wel echt ontzettend druk Ben blij dat ik daar echt amper kom.
Fijn gevoel om je kind zo trots te zien he?! En probeer het positief te zien, dat het plassen nu wel goed gaat en niet negatief dat de ontlasting nog niet goed gaat. Bij kinderen zonder indicaties gaat zindelijk worden in plassen en ontlasting ook regelmatig niet in 1x samen tegelijk goed. Als dit hem is gelukt valt dat kwartje voor de ontlasting vast ook nog wel een keer. En dan heb je weer een reden om super trots op hem te zijn en hij om weer trots op zichzelf te zijn.
Jouw man doet vaak de boodschappen toch? Of gaat die ook altijd naar de kleinere buurtsupers? Is dat niet net zo als in Nederland dat de kleinere buurtsupers ontzettend veel duurder zijn dan de grote supermarkten?
Ja klopt, maar die gaat bijna nooit naar de supermarkten omdat we zoveel mogelijk verpakkingsvrij proberen te kopen. Het zijn ook altijd dezelfde paar dingen die we in de supermarkt kopen . In de buurtsupers is het meeste wel zo'n beetje dezelfde prijs, alleen de luxere dingen zijn wel goedkoper in een supermarkt.