M'n mond viel net open van een filmpje van een Syrische vluchteling die een huis aangeboden had gekregen en die totaal niet tevreden was met de woning. Dingen die hij opnoemde: - het had maar 4 slaapkamers en hij had 5 kinderen. Hij vond het "crazy" want nu moesten er kinderen bij elkaar op de kamer. - het was in slechte staat. (Paar dopjes op electriciteit punten en hij moest zelf nog verven enz) - er moest veel gedaan worden. - 1 slaapkamer was klein - keuken met zo te zien vrij nieuw keukenblok was ook niet genoeg. Was te weinig want in die was alles "big". - in mijn ogen zaten we een hele grote tuin bij maar ook dat was niks. " In Syrië it was much bigger". Hier vorige jaar ook gehad. 2 kamer flat en ik ging verhuizen. Ik werd benaderd door de woningbouw en Vluchtelingenwerk dat er een vluchteling uit een coa locatie voorrang had gekregen op m'n woning. Ze wilden even komen kijken en of er nog dingen ter overname waren aangezien ze maar een klein budget hadden als ze coa zouden verlaten. Nou...... M'n bek lag op de grond Madam kwam met een dikke iPhone en merksneakers aan binnentrippelen en trok me een gezicht.... Het stonk er, het was te klein, de muur op slaapkamera hadden een kleur en dat wilde ze niet, keukenblok moest vervangen worden (zat er net een jaar in) want ze vond hem niet mooi. M'n fornuis die ze zo mocht hebben wilde ze niet. Ze wilde een "big oven" enz. Vrouw van vluchtelingen werk nog uitleggen dat ze daar geen geld voor had en ze dit beter aan kon nemen. Nope. Zonwering mocht ze zo hebben ivm hitte achter. Nope, er zat een klein gaatje in dus nee. Weer mw van VW Op haar inpraten dat ze het voor nu even aan moest nemen. Er zat veel schilderwerk aan de woning dus ze wilde hem niet en dat terwijl VW zou helpen en voor verf zou zorgen... M'n vloer en nog een aantal dingen wilde ze hebben voor 40 euro Later was er nog iets waarover ze viel en toen is VW boos op haar geworden en heeft haar uitgelegd dat ze aan de dingen moest denken die ze mee gemaakt had in land van herkomst, kamertje in asielzoekerscentrum enz en dat ze blij moest wezen. Echt, ze zijn lang niet allemaal zo. Hier verderop een vluchteling gezin die super dankbaar zijn voor elke veilige kamer die ze krijgen. Maae wat denken sommige nu werkelijk als ze naar Nederland komen? Wees verdorie blij dat je dit kan krijgen. Er zullen er velen, waaronder ik, een moord voor doen om zo'n huis te krijgen....
@Damay77 Ik heb dit verhaal eens eerder gelezen.. denk ik.. Maar ze zijn lang niet allemaal zo. De meeste zijn meer dan dankbaar.
Je weet dat als ze weigeren, ze geen nieuwe woning meer krijgen? Dus dan is het retteketet terug naar het AZC Overigens is het gros van mijn cliënten totaal niet zo gelukkig.
Owhhh ik ben er zoo benieuwd na maar zo geen zin in met eigen account.. zal ik een andere aanmaken... mmm
@TotalBella en @MamaChantal Het gaat over eenhoofdig ouderlijk gezag Heerlijk leesvoer voor mij mbt m’n werk Maar ik kan het niet meer vinden. En heb slecht bereik bij het zwembad.
Hahaha vertel vertel. Met de hittegolf waren er ook leuke onderwerpen. Moeders die hun 3 maanden oude baby’s waterijs geven.
Nog eentje waar m'n mond van open valt: https://www.ad.nl/binnenland/politie-belaagd-tijdens-demonstratie-tegen-spoedwet-een-agent-gewond-en-meerdere-aanhoudingen~a633b38c/ Wat een uitschot loopt er rond zeg... Blijf met je poten van politie af en luister gewoon als je gevraagd wordt weg te gaan. En dan nog een paar van die figuren die alles staan te filmen. In dit soort gevallen mogen ze beginnen met een flinke brandslang/hogedrukreiniger erop te zetten en gaan ze door dan mogen ze van mij klappen krijgen , in busje en tijdje vast. Mafkezen. Het zal je kind , vader/moeder of opa maar wezen die daar stenen naar de politie staat te gooien . Wat een voorbeeld
Wat is er mis mee om je baby via een waterijsje met de rapley methode kennis te laten maken? Daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen. Er kan echt niks gebeuren hoor. Is gewoon water en smelt wel voordat ze erin kunnen stikken
Ik snap dat dus ook niet! Maar de reacties van de mensen onder zulke artikelen snap ik nog veel minder