Bereik je ideale gewicht! Heb voor mezelf deze besteld, ze heeft best wat boeken, geen idee welke goed of minder zijn
Er is niet echt een tijd aan verbonden. Maar het gewicht moet wel in het ondergewicht gebied zitten. Boven de -1 lijn hoeft ze sowieso niet te komen. De -1 is voor haar goed, zo is ze ook geboren.
Sinds vandaag dus 26,7 kilo en 1.35 Ze komt van 22,9 kilo en 1.31 in December. De kilo's zijn nu belangrijk omdat haar lengtegroei volledig gestopt was. Ze groeide helemaal niet meer vanwege het ondergewicht.
Ohja idd niet zo heel groot ook. Is het bij haar gelinkt aan de medicatie en afname van honger gevoel? Hier 10 en 9 maand. 1m46 en 31,5 kilo. We zitten zo net in de zone van nog oké maar het loopt niet zo soepeltjes.
Ja ze heeft door de medicatie absoluut minder honger gevoel. Fruit en groente enz dat gaat super, maar daar zit je niet zo snel vol van en kom je niet van aan natuurlijk.
Wat fijn, tuc! Voelt ze zich er ook anders/beter door? Wij hebben ook drink voeding gehad voor de oudste maar die kreeg het niet weg.
Och jeetje, en je dochter is 12? Dan is ze precies even groot als mijn 7 jarige zoon! Hopelijk helpen de drankjes voor haar!
Super dat jullie dan op zo korte tijd toch een flinke stijging zien van toename in zowel gewicht als lengte.
Dat is wel klein ja. Mijn zoon is ook 11 en is denk ik de 1m60 wel voorbij nu. Ik heb het even opgezocht, maar bij die lengte zit haar gewicht ongeveer op de -1, dat is toch geen ondergewicht?(Mijn dochter heeft nog nooit de -1 gehaald met haar gewicht en daar zeggen haar kinderartsen niets van (mijn dochter is gewoon heel smal en niet echt mager, dat speelt vast ook mee)). De waarden van nu dan he, ik snap dat de waarden van december zorgwekkend waren, zeker als ze niet meer groeide. Fijn dat ze dat nu aan het inhalen is .
Dat mijn oudste tijdens de quarantaine uit al zijn broeken gegroeid is. 3 maanden in pyama rondgelopen. En nu die weer naar school moet kan hij ineens niks meer aan Vandaag toch maar even gaan shoppen voor hem Kreeg ook een beetje vetrolletjes . Gelukkig is ook voetbal weer opgestart en mag hij weer naar buiten. Hopelijk is dat voldoende om hem binnen gezond gewicht te houden. @tuc Fijn dat jouw dochter de goede kant op gaat.
Of het nu zo is dat mijn mond ervan open valt, kan ik niet echt zeggen, maar ik weet wel dat ik verdomd verdrietig ben. Mijn mond valt ervan open dat ik mezelf even een beroerde moeder vind... En ik begin me grotere zorgen te maken. Heel verhaal, maar het gaat niet helemaal goed met onze dochter. Ze is 7 jaar, en het slimste, liefste, zachtaardigste, gevoeligste en creatiefste meisje wat ik ken. Als die zich er toe zet, is er niks wat ze niet kan worden later. Ze is de wereld voor ons. Toch zijn er een aantal dingen waardoor we een gezinsconsulent hebben. Mede doordat zowel partner als ik vanuit onze jeugd veel hebben meegemaakt, zijn we beiden Kopp kinderen geweest (kinderen van ouders met psychische problemen) Affijn... Dat is ons niet in de koude kleren gaan zitten. Beide depressiegevoellig, maar we hebben hulp (bovenop de gezinsconsulent allebei hulp van psycholoog en al heel wat trajecten achter ons en knokken ons kapot omdat we het beste voor onszelf en ons hele gezin willen. Daardoor zijn we ook alert bij onze dochter (ze is o.a erg verzorgend tegenover ons, en we willen onder geen beding haar laten opgroeien met het idee dat ze voor ons moet zorgen, onder geen enkele omstandigheid,) Partner heeft ook een volwassen dochter van bijna 22 die sinds 3 jaar bij ons woont. Die is na een knetterende ruzie bij haar moeder weggegaan en van de ene op de andere dag bij ons ingetrokken. Botst regelmatig met onze karakters,, op zijn zachtst gezegd. Maar goed. Affijn, tipje van de sluier, maar er speelt best veel bij ons, en dan zijn we ook nog van die mensen die zich daarvan bewust zijn, en ernaar willen handelen. Om beschadigingen bij onszelf en onze dochter te voorkomen. Ook voor de latere toekomst. -al zeker vanaf haar vijfde is dochter heel erg bezig met het concept 'dood' komt ze iedere keer op terug en blijft haar bezig houden. Natuurlijk hebben we er alles aan gedaan om haar te helpen met dit -ze doet er alles aan om bij anderen in de gunst te komen. Als een volwassene of een ander kind haar zou vragen om in de sloot te springen, zodat ze maar lief gevonden wordt, zal ze het nog doen ook. -wij zijn een gezin dat graag gamen en films kijken. (uiteraard niks gewelddadig waar dochter bij is) popculture heerst erg bij ons. Uiteraard is dit ook iets waarin dochter opgroeit. Ik merk wel dat ze hierdoor wat minder aansluiting vindt bij leeftijdsgenoten. -nou ja... Eigenlijk zijn er heel veel dingen, waarbij ik merk dat ons meisje het soms moeilijk heeft. Hierdoor gaat ze soms dingen doen die ze helemaal niet mag, en blijft de grenzen iedere keer opzoeken en het liefst er overheen gaan. Ook die voor haarzelf. -ze slaapt al zeker 5 weken haast niet. Iedere keer roepen, naar beneden komen of wakker worden 's nachts met de meest uiteenlopende redenen. Deze week alleen al heeft ze: -samen met een vriendinnetje tijdens een speelafspraakje bij ons thuis met de kiddizoom naar boven gegaan. Onder het mom samen leuke foto's en filmpjes maken. Uiteindelijk hoorde partner iets zeggen over 'bloot' en riep de dames naar beneden. Meteen gaven ze toe blootfoto's gemaakt te hebben. Vriendinnetje maakte ze en dochter staat met haar blote billen en voorkant op de foto. Vriendin had gelukkig geen foto's van haarzelf. Alhoewel dochter ook foto's van vriendinnetje wilde maken, zei die gelukkig 'nee' -als dochter naar buiten gaat en met vriendjes en vriendinnetjes gaat spelen is er altijd wel wat. Dan is er weer ruzie met een groepje andere kinderen, dan weer tussen haar en vriendinnetjes. Vandaag mochten dochter en speelafspraakje naar het speeltuintje in de buurt. Vriendinnetje moest plassen en dochter probeerde vriendinnetje op te naaien om in de bosjes te plassen. Gelukkig is speelafspraakje (zelfde kindje toevallig al die met de camera) gewoon naar ons gekomen om hier thuis te plassen. Zoals het hoort. No way dat mijn dochter met haar blote kont buiten is, of een vriendinnetje van haar die op dat moment bij ons speelt, en dus binnen onze zorg valt. -vandaag heeft ze een jongetje dat bij ons woont en waarmee ze ook op school zit meerdere malen gekust. Is geloof ik twee, drie jaar ouder Ook daar hadden we afspraken over gemaakt. Vind haar daar nog veel te jong voor, en ik wil ook niet dat ze dat zo gemakkelijk doet. Ook heeft ze tegen iedere jongen uit dat groepje gezegd dat ze verliefd op ze allemaal is. -weer met vreemden gepraat waar ik of partner niet bij zijn. Dit maal of ze hun hondje mocht aaien Bah, ik ben echt verdrietig. Ik wil graag dat dochter gelukkig, stabiel en zelfverzekerd genoeg is. Ze HOEFT niet bij iedereen in de gunst te komen. En ik maak me grote zorgen over haar toekomst. We merken dat ze vaak met dood, ziekte en andere ellende bezig is, zo veel dat het haar lijkt te belemmeren om gewoon ook leuke gedachten te hebben. Gezinsconsulent is nu voor haar een aantal keer naar school gekomen voor 1 op 1 gesprekjes met haar, en houdt ons op de hoogte. Die heeft ook met een kindergedrags therapeute gepraat over dochter en advies gekregen. Volgende week donderdag gaan we bespreken hoe we ons meisje verder kunnen helpen. Zo, en nu ga ik haar naar bed brengen, en een heel dikke knuffel geven. Voor haar valt het allemaal ook niet mee. Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben blij dat ik even mijn hart heb mogen luchten.
Wat goed dat je al bezig bent geweest met het geestelijke deel. Ik herken het helemaal. Ik ben er dan ook teveel mee bezig. Moet er een balans in vinden. Ik zit bij geen clubje hier. Moet er nog zeker 30 kwijt. Phf. Mocht je privé willen praten stuur maar een berichtje
Klinkt heel heftig! Ik weet niet zo goed hoe ik je hierin kan ondersteunen, maar wellicht kun je hierover een eigen topic aanmaken zodat ouders in vergelijkbare situaties je nog wat extra ondersteuning kunnen bieden bovenop de hulp die jullie al hebben? Wil nog wel even zeggen dat ik het verdomd goed vind dat jullie inzien dat jullie hulp goed kunnen gebruiken en hier ook naar handelen! Daar mag je best trots op zijn en deze zet zou menig ouder sieren. Verder wil ik je een dikke digi-knuffel geven en hoop ik oprecht dat jullie dochter wat zelfverzekerder/lekkerder in d'r vel gaat zitten.
Knuffel. Volgens mij doen jullie alles voor haar. En hopelijk kan de hulp ook wat extra betekenen, de afgelopen tijd moet niet makkelijk geweest zijn voor haar als ze al zoveel bezig is met ziek en dood.