Waar valt jouw mond van open? Deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammielove, 8 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

O wat vreselijk als mensen zo reageren bah bah!
    Herken ik wel hoor met de diagnose ADHD. Ja er gaan ook kinderen dood, dat is heel veel erger dan dit, niet te vergelijken zelfs, maar mag ik dan hier niet even om huilen?

2. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ah wat vreselijk! Sterkte❤️

3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.762
    31.339
    113
    Vrouw
    Ik denk dat alle ouders ooit zo'n moment meemaken.
    Nee dyslexie, een bril, een laag is, ADHD, ADD, ASS, dyscalculie, een hazenlip, of gewoon een lelijke kop is niet het eind van de wereld. Je kind gaat niet dood en kan gewoon nog heel gelukkig worden.

Maar het ideaalplaatje (waarvan je wist dat dat niet realistisch was) is even aan stukken geslagen. Dus moet je even slikken. Een traantje laten. En daarna weer doorgaan.

En dat mag gewoon!

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.762
    31.339
    113
    Vrouw
    En over "afwijkingen" gesproken.
    Afgelopen weekend zoon proberen uit te leggen wat autisme is. Hij dacht er diep over na en zei toen: dus dat is gewoon mijn superkracht .

Zo geweldig hoe hij dat zag :) Ik dacht gelijk. Ja jongen. Je hebt gelijk. Jij bent speciaal en je hebt een superkracht.

dreumesje, Gewooniemand, owly en 12 anderen vinden dit leuk.
  5. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Dat mensen boos op de leidsters van het kdv zijn, omdat je als ouder je kind rete dure schoenen aan doet en vervolgens de neuzen versleten zijn omdat je kind lekker op knietjes heeft zitten spelen.

De ouders vinden dat de leidsters hier op hadden moeten letten :rolleyes::oops:

Gewooniemand en femkes vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Oo wij kregen ze in complete burberry outfits binnen en met de mededeling: " tja het is pas nieuw, dus willen jullie opletten dat ze het niet vies maakt" , kind van 2: echt doe normaal!

7. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik snap dat niet, dat je dure kleding koopt prima hoor begrijp me daar niet verkeerd in. Maar je kan toch niet verwachten dat een GO of kdv zegt jij mag niet spelen want je hebt te dure kleding aan.

Dan had je het niet aan moeten doen :oops::oops:

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik stuurde ze ook naar huis voor andere kleding dan.

9. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.461
    812
    113
    :) ( ik mis zon hartjes poppetje ) wat heerlijk hoe kinderen denken

Mamafiets vindt dit leuk.
  10. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.461
    812
    113
    Wij kregen er standaard brieven van... aub geen goede kleding aan. Het is toch bizar. Tis geen mode wedstrijd

tuc vindt dit leuk.
  11. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Het filmpje spreekt natuurlijk voor zich maar dat filmpje is al wel 5 jaar oud, op fb circuleren wel vaker filmpjes die zo oud zijn om de discussie weer eens aan te wakkeren.

12. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.788
    1.584
    113
    Vrouw
    Thuis
    Niet perse hoor , ik ben vrijwilliger en heb te maken met statushouders met geldproblemen (bv).De verhalen die ik van mede vrijwilligers hoor (en zelf ook meemaak) zijn echt erg, alleenstaande die nergens blij mee was,de woning niet (veroorzaakte ook veel overlast en uiteindelijk daardoor de woning uitgezet) ,geld niet,studie niet en als klap op de vuurpijl wilde ze ook nog eens dat het schoolgeld betaald werd door anderen want ze wilde sparen voor een vakantie naar haar thuisland....Aan de andere kant is er ook gezin met meerdere kinderen die compleet gelukkig waren met een klein appartement ,omdat de jongste kinderen totaal geen speelgoed hadden heb ik het duplo van mijn zoon aan hun gegeven,dolgelukkig waren ze ermee.De meeste vluchtelingen/statushouders gaan er vanuit dat alles betaald/ingericht word voor ze en dat ze geld toekrijgen om royaal te kunnen leven heb ik gemerkt...

13. Lazuli

Lazuli Actief lid

19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Jammer dat ik je bericht maar 1 keer kan liken:thumup: Wat geweldig!

Mamafiets vindt dit leuk.
  14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.689
    27.331
    113
    Vrouw
    Een kind dat niet mag spelen van de ouders, dat is pas armoede. Ook al zit t in een burberry pakkie...

11131618, Gewooniemand, Soturi en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.812
    4.586
    113
    Laatst ook enorm pissig geweest hoor...
    Een Syrische meneer die naar Nederland was gekomen, een huis toegewezen had gekregen, maar het was in een plaats waar hij niet wou wonen. En hij was boos dat hij nu een jaar daar in het huis moest wonen waar hij niet wilde... Hij ging demonstreren bij het gemeentehuis. Nou werkelijk waar, VERSCHRIKKELIJK! Hij woonde 2 jaar in Nederland, sprak nog geen woord Nederlands, niks als klagen en Nederland belachelijk maken en uitschelden (tegen journalisten). Ja sorry, maar hij kreeg me toch een partij kritiek, en terecht. Wat dacht deze vriendelijke meneer wel niet?? Er zijn hier in de gemeente 100en starters en gezinnen die op zoek zijn naar een huurwoning, want het is hier echt schaars. Meneer krijgt met zijn gezin een net opgeknapt huisje met tuin toegewezen in een rustig dorp, is het niet goed! Ja dahaaag...

Gewooniemand, sannever en citroenrasp vinden dit leuk.
  16. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

:eek::rolleyes:o_O Sommige mensen..

17. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.018
    1.754
    113
    Vrouw
    Maar als dat zo is,dat ze terug kan naar thuisland op vakantie, is ze toch helemaal geen vluchteling en heeft ook geen recht op een vuchtelingenstatus? Van mij mag ze enkeltje naar thuisland krijgen en moet ze daar dan maar blijven hoor.
    Vind dat zulke ondankbare acties ook meteen laten zien wie echt vluchteling is en wie niet. Als je gevlucht bent voor oorlog, ben je blij met elke veilige hoekje en loop je niet te zeuren dat dit te klein is enzo. Ja, kan zijn dat je in je thuisland heel rijk was, maar ja, dingen veranderen en je kan niet verwachten dat je het hier allemaal vergoed krijgt, wat je kwijt bent in je thuisland.
    Wij moesten ook na 2 jaar in vluchtelingenkamp in een dorp, verhuizen naar een hele andere provincie. Ik en mijn zus zaten net op een hele leuke school, veel vrienden, ouders ook vrienden gemaakt (met sommigen onderhouden ze nog steeds contact en sturen elke jaar een kaartje) iedereen helemaal gelukkig, toen we plots een huis toegewezen kregen. Niks aan te doen, zonder mopperen gewoon verhuisd. Heb het op school nooit meer zo leuk gehad als daar, in de eerste middelbaar, ouders denken ook vol liefde terug aan de lieve mensen van daar en hoe fijn en gezellig het wel niet was in dat Nederlands dorpje, vergeleken met de grote stad. Maar ja, hebben destijds niet eens gedacht aan het weigeren van dat huis,hoe klein en oud die ook was, vonden het prima, zolang we mochten blijven in het veilige land.

dreumesje, Gewooniemand, sannever en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.590
    22.040
    113
    Vreselijk, dat verwende gedrag. Helaas kende ik in Nederland ook een aantal van zulke mensen. Klagen dat de keuken te klein was... Nou, mijn mini-keuken was altijd nog 3x zo klein.
    Syriërs die ik hier ken zijn echt anders, zo dankbaar voor alles dat ze krijgen (en om eerlijk te zijn, de mensen hier zijn ook echt heel vrijgevig naar Syriërs toe). Ik ken hier bv een oudere Syrische vrouw en zij is echt blij met álles. Ze woont met haar dochter en kleinkind op een kamer, zonder keuken (zelfs koelkast hebben ze niet) en heb haar daar nog nooit over horen klagen. Ze is blij dat ze veilig is en een dak boven haar hoofd heeft zegt ze.

19. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.971
    33.649
    113
    Tuurlijk heb je wel recht op die status en ben je een vluchteling. Het zit hem er juist in dát ze die status heeft. En dan mag je ook ‘gewoon’ een bezoek brengen aan je thuisland.

20. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.812
    4.586
    113
    Juist, dat gezin waar het zoontje bij mijn dochter in de klas zit... Ook gevlucht uit oorlogsgebied, huis helemaal verwoest, ZO enorm blij en dankbaar. Laatst onze meubels en dochter haar peuterslaapkamer aan hun gegeven. Kreeg paar dagen erna berichtje hoelaat we wouden eten, dat ze ons eten wou brengen om ons te verwennen en dat we het zo druk hadden... Nou, een bak vol met éten! Díe mensen kunnen pas koken, verrukkelijk!!! En ik weet niet hoeveel appjes met hartjes en bloemen ik al heb gekregen alleen dat ik af en toe eens vraag hoe het is en ze af en toe help met hun vragen die ze hebben (bv de sint maarten-optocht in november, waarom het is en hoe het in zijn werk gaat...) Echt zo het tegenovergestelde van die klagende Syriër. 2 uitersten, dat wel. Maar dat maakt het wel dat ik sommige mensen de wereld gun, en de gelukszoekers een enkeltje retour land van herkomst wens...

dreumesje, Gewooniemand, Zuul en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina