Met oog op de kledingdiscussie ben ik benieuwd vanaf welke leeftijd jullie kinderen dan een spijkerbroek dragen. Die van mij van 4 in ieder geval nog niet. Onhandig met naar de wc gaan en speelt ook minder lekker. Hij heeft - vind ik - hele leuke zachte broeken. Allemaal van Next. Hij heeft deze zomer ook nog af en toe zijn favoriete treinenhemd aan gehad (h&m; als iemand hem heeft in maat 116+, laat het me weten ), terwijl hij eigenlijk net te klein en verwassen was. Ach, moet kunnen als hij dat graag wil.
Mijn zoon van 3 draagt bijna aleen maar spijkerbroeken de rest vind ik armoedig bij hem staan mischien wat minder comfortabel maar hij slaapt in jogin broeken of pyjama.
Mijn oudste vanaf een jaar of 4, mijn jongste pas vanaf een jaar of 7. Dochter nu eigenlijk pas, heeft altijd leggings met jurkjes gedragen, zit ook veel lekkerder toch. Oudste draagt nog regelmatig joggingbroeken/trainingsbroeken. Jammer dan, zit lekker toch. Dan vindt een ander daar maar wat van, zegt meer over diegene vind ik.
Mijn kinderen hebben van heel kleins af aan een spijkerbroek gedragen. Ies was geloof ik net een maand en Luc een half jaar denk ik. Voor Ies kocht ik ze in het begin bij Zeeman en na een jaar bij De Carrefour in België. We gaan eens per 3 maanden heen en die vindt ze zelf het fijnste zitten. Voor Luc heb ik ze altijd bij Zeeman gekocht en een enkele keer bij Scapino en Lidl. Beiden dragen altijd spijkerbroeken zonder knoop en beiden soms met een zachte binnenvoering. Maar Ies en Luc hebben niet altijd spijkerbroeken aan hoor. Ies ook leggings en maillots en Luc ook ‘nette’ broeken. Zie bijlage. Niet alleen effen broeken maar ook met streepjes en in verschillende kleuren zoals rood en oranje.
Hier dragen ze ze allemaal wel eens, maar ik en zij hebben een voorkeur voor zachtere broeken. Vaak treggings van de H&M. Of een jurk met legging.
Mijn kinderen gebruiken joggingbroeken van h&m. Ze zijn beide smal en die kan ik goed aantrekken met trouwtjes. Ze gebruiken die om te slapen, om te sporten en soms om mee naar de peuterspeelzaal of de supermarkt te gaan. De oudste van 7 mag ze ook aan naar school. Dat doet hij bijna nooit. Een aantal kinderen op school wel. De jongste van bijna 4 draagt het liefst spijkerbroeken, maar heeft soms een dag dat hij de hele dag in zijn joggingbroek loopt. Ook best. Ik vraag elke dag wat ze de volgende dag aan willen. Dat kiezen ze zelf. Hij moet er in lopen en zich er fijn in voelen en kunnen bewegen. Als mensen daar op neer kijken moeten ze dat lekker doen. Dan weet ik meteen wie het zegt.
Next valt groot. Mijn oudste draagt nu maat 146 en had vandaag een broek aan van maat 134 van z’n broertje (geen idee hoe, iets met zelf kleding pakken denk ik...). Die broek zat in ieder geval goed bij hem. Sowieso heeft next fijne jeans met flink wat rek erin. Ook in meerdere fits te krijgen per broek
Deze heb ik ook voor Luc. Van H&M. Zijn wel wat duurder dan Carrefour of Zeeman of Lidl maar gaan lang mee en ik doe ze in de droger. Rekken goed en zonder knoop. Zie bijlage.
Mijn jongste droeg deze altijd. Hij wilde geen spijkerbroeken (nu wel) en deze zaten heerlijk volgens hem en vond ik erg leuk staan. Met bijlage nu..
Vorige week bij de mondhygiëniste geweest met hem. Zij zei dat ze wel erg los zaten, zelf was het hem nog niet zo opgevallen. En hij lag zich vanavond in zijn bed te vervelen, kon niet meteen slapen en ging dus maar wat tanden-wiebelen zei hij
De Kik heeft ook veel broeken met een koord in de taille en niet duur. Mijn zoon wil niks anders meer.