Waar valt jouw mond van open? Deel 5

Discussion in 'De lounge' started by Mammielove, Jun 8, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Mijn mond viel open toen de oudste gisteren thuis kwam van school met wederom een blauw oog. Had hij nog op zijn kop gehad omdat hij zichzelf verdedigd had ook :mad: dus ga maar eens een gesprek aan met de juf, zijn de afgelopen jaren bezig geweest om te zorgen dat hij voor zichzelf op komt en dan doet hij het eindelijk en krijgt hijnop zijn kop. Dat ze onderhand eens actie gaan ondernemen tegen dat andere ventje wat hem dus constant aanvalt, hem in zijn kruis pakt, boomstronken naar onder andere zijn hoofd gooit, een blauw oog slaat etc. Het is dus steeds dezelfde en het is nu al het 2e schooljaar. We zijn nu 3 weken? Bezig op school en kan de voorvallen nu al niet meer op 1 hand tellen.:mad:

2. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Zo daar zou ik aardig pissig over zijn!

SAARC likes this.
  3. SAARC

SAARC Fanatiek lid

Nov 16, 2018
    1,676
    2,387
    113
    Bah, heb je je zoon al een compliment gegeven voor de zelfverdediging? En is een andere school geen optie? Of aangifte? De school is toch ernstig in nalatigheid als je nu al niet meer kunt tellen hoe vaak er iets is gebeurd in 3 weken tijd. Die juf had van mij toch echt een behoorlijke scheldkanonade gehad van mij

GossipGirlxoxo likes this.
  4. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Nou dat ben ik dus ook, heb heel bewust gekozen om gisteren geen berichtje naar de juf te sturen en er even een nachtje over te slapen. Maar merk dat mijn boosheid niet echt minder is, heb dus tegen de oudste gezegd dat hij gewoon voor zichzelf mag opkomen en als er commentaar is dat hij dan mag aangeven dat de juf het met mij bespreekt.
    @SAARC kinderen zijn nog onder de 12, maar zit er wel over te denken om het officieel te gaan melden richting de leerplichtambtenaar. Hij is 3 jaar geleden al van school gewisseld omdat hij gigantisch gepest werd, en op dat ene ventje na is dat verder wel opgelost nu. Het ventje doet het ook niet enkel naar mijn oudste maar dus ook naar anderen, ook voordat die van mij bij hem in de klas en op school zat. Met de juf uitschelden los ik niks op en maak ik zijn laatste jaar op de basisschool alleen maar slechter. Maar vind dat ze harder op moeten treden tegen dat ventje en ja klinkt heel hard maar als hij dan niet horen wil en doorgaat dan is het maar voelen van die zelfverdediging. Maar dan dus niet mijn kind aan gaan spreken dat hij zichzelf verdedigd op het moment dat hij weerhouden wordt om naar de juf te gaan. Daarbij zien wij een zorgelijke ontwikkeling in de manier van agressiviteit bij dat ventje, eerst was het slaan of schoppen, vervolgens was het met een step tegen de borstkas van de oudste slaan, nu is het een stuk boomstronk naar zijn hoofd gooien (en die was niet klein).

5. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Ik zou ook niet gaan schelden op de juf, dat lost niets op. Klinkt als een beste portie gedragsproblematiek, ik zou van school wel verwachten dat ze hier mee aan de gang gaan. Leerplicht zou een idee kunnen zijn al betwijfel ik of die in dit geval wat kunnen doen. Echt een lastige situatie want ik vermoed dat school niets kan met dit ventje, dat het niet eens zozeer met nalatigheid te maken heeft maar gewoon te heftig gedrag voor een reguliere school.. maar goed puur mijn inschatting op basis van jouw verhaal:(

Paardenbloem likes this.
  6. SAARC

SAARC Fanatiek lid

Nov 16, 2018
    1,676
    2,387
    113
    Klinkt allemaal heel zorgelijk. Met aangifte bedoelde ik meer richting de ouders of de school, zeker omdat die laatste voor een veilige leeromgeving moet zorgen. Dat zijn ze verplicht. En de scheldkanonade bedoelde ik niet zo letterlijk. Meer als een behoorlijk boos gesprek. Zij is de volwassene die samen met haar team voor veiligheid moet zorgen. Ze had bij de boomstam incident bijvoorbeeld de Derictie kunnen vragen het kind te schorsen. Is hier namelijk op school ook gebeurt bij een kind dat de rest terrosiseerde. Bij de 1e incidenten werd die uit de klas gehaald en zelfs uit het zwembad ( schooluitje) en bij een volgend incident werd die geschorst waarbij intussen met alle gegevens (inclusief foto's van bijtwonden van mijn dochter) overgeplaatst is naar een school met meer middelen( bijzonder onderwijs of hoe dat ook al weer nu heet)

7. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    @Kinderwens87 het is vorig jaar heel lang gegooid op dat hij van de regeltjes zou zijn en de mijne zich dan wel niet aan de regeltjes zou houden. Tot we konden laten zien dat het helemaal niks met regeltjes te maken had en die regeltjes blijkbaar alleen voor anderen zouden gelden omdat hij zich er zelf totaal niet aan houdt. Toen werd er na een paar gesprekken strenger opgetreden. Wij hebben toen al aangegeven een gesprek met ook zijn ouders te willen omdat het de spuigaten uit liep en er zelfs klasgenoten het bij ons en de juf kwamen melden.
    @SAARC ik hang ondertussen in de wacht bij de leerplichtambtenaar om te vragen wat wij hierin nu precies mogen verwachten van school, ook uit het oogpunt van schorsing etc. Ben benieuwd wat zij zo zeggen.

8. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Dan is school zeker wel wat he verwijten idd:(. Hopelijk kom je verder met leerplicht!

9. SAARC

SAARC Fanatiek lid

Nov 16, 2018
    1,676
    2,387
    113
    @Maeve hopelijk kunnen ze je helpen bij de leerplichtambtenaar.

10. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Pas wanneer er een conflict ontstaat met school hierover of onze oudste niet meer naar school wil. Al gaven ze wel aan dat ik het met recht zorgelijk vond en dat actie verzoeken niet irreëel was. Dus als we daar met school niet uitkwamen dan mochten we hier zeker voor terugbellen.

Zuul, SAARC, femkes and 1 other person like this.
  11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    19,018
    15,052
    113
    Dat als je een kippetje voor de diepvries opzoekt in de supermarkt app...je zou in de ingredientenlijst verwachten: kip...

Ik dacht toch echt ff de lijst van een fles ajax te zien...maar dit staat toch echt bij dit braad haantje. Je zou bijna vegatarier worden...overigens als iemand kip vindt in die lijst hou ik me aanbevolen. Gesorteerd van meest aanwezig naar minst was t altijd...de lijst gaat langer door maar daar stond "kip" of gevogeltje ook niet. Het is gewoon immitatie kip gemaakt van citroen zeep ofzo?

Attached Files:

NiVa0230, Glass and Zxcvb like this.
  12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,971
    33,649
    113
    Hoe weten jij en @GroeneBomen dit allemaal? Zeggen ze dat zelf in interviews of zo :)ik

13. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,478
    8,734
    113
    Zo dan! En dan je zoontje op zijn kop geven voor zelfverdediging? Inderdaad gesprek aangaan met de juf. En als ze er niets mee doet zou ik sowieso een gesprek met de directeur aanvragen en een dikke klacht indienen.

14. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,357
    28,598
    113
    Algemene kennis over de gang van zaken in Amerika/Hollywood :p

15. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Haha, klinkt lekker hoor, wanneer ga je dit eten dan schuif ik ook aan :roflmao:

16. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,689
    27,331
    113
    Female

Omdat ze het zelf hebben gezegd idd
    (Al is t bij homoparen uiteraars geen hogere wiskunde dat ze een draagmoeder hebben gebruikt :p bij neil patrick harris is 1 eicel bevrucht met zijn spermacel, 1 met die van zijn man zodat de tweeling zelf alleen via de moederseicel genetisch verwant is maar ze wilden niet weten welke kindje welk dna draagt)

Gewooniemand and Iertje81 like this.
  17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,689
    27,331
    113
    Female
    @Maev dikke knuffel! Wat een ongelooflijk rotsituatie

18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,689
    27,331
    113
    Female
    Ik heb weer een marktplaatswonder we wilden dakkoffer kopen (teveel zooi mee en te kleine auto haha).

Stond 1 in de buurt met vraagprijs 50 euro. Man biedt 45 en dan haalde hij hem gelijk op. Zegt die man: nee het is meer waard. Prima,man biedt vraagprijs. Zegt meneer: ik wil er minimaal 60 euro voor. Man: maar ik bied al de vraagprijs?

T is geen van Gogh waarbij mensen elkaar overbieden haha, t is een oude dakkoffer die 50 euro net niet waard is zelfs

We hebben voor 50 euro gisteravond een keurig nette amper gebruikte nieuwere dakkoffer opgehaald, maar niet bij die meneer :D

Zuul, Gewooniemand, Vero0504 and 3 others like this.
  19. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    School gaat actie ondernemen, juf wist blijkbaar niet het gehele verhaal en op basis van het stuk wat ze wel wist had hij zoals ze aangegeven had naar haar toe moeten komen en niet uit moeten halen. Met het stuk wat er nog bij hoorde vond ze de zelfverdediging wel terecht en normaal. School gaat in ieder geval in gesprek met die andere ouders en ook aangeven dat wij in gesprek willen met die ouders omdat het via whatsapp ook buiten school gebeurd en wij dus geen gegevens hebben van die ouders. Van het in het kruis pakken was ze niet op de hoogte, dit is blijkbaar niet doorgekoppeld vanuit de opvang die toezicht houden tijdens de middagpauze. Ze ging dit vandaag in de klas dus nogmaals bespreken en hier ook desbetreffende op aanspreken. Ze had het andere ventje al eerder in de klas gehad en wist dus ook dat hij zich altijd als slachtoffer opstelt en alles van zichzelf goed praat. Mijn oudste geeft bijvoorbeeld wel aan wat hij mogelijk niet goed heeft gedaan of anders had kunnen doen. Ze had die ander dus ook al aangesproken op dat hij welliswaar een schram had maar niet alleen slachtoffer was.

20. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Dan moet hij er geen vraagprijs van 50€ bij zetten als hij er minimaal 60€ voor wil hebben. Af en toe heb je er figuren bij zitten.

Andersom overigens ook. Ik ben aan het ruimen zodat als we een huis naar ons zin hebben gevonden we niet zoveel meer hoeven te verhuizen maar echt blijf me erover verbazen.

GroeneBomen likes this.

Share This Page