Waar valt jouw mond van open? Deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammielove, 8 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    M. Sliep al weken slecht en werd elke nacht wakker en wilde dan een fles melk. Die krijgt ze niet en dan was het ook elke nacht gillen huilen drammen. Ik heb op het punt gestaan toe te geven omdat ik zo moe was maar wilde dat gedrag ook niet belonen. Nu heeft man eergisteren beloofd dat als ze een nacht niet zou vragen om melk en lief verder zou slapen als ze wakker zou worden ze na school bij de ijssalon een ijsje mocht halen. En het heeft geholpen. Na 3 weken heeft ze weer doorgeslapen zonder drama in de nacht. Vanavond hebben we dezelfde belofte gemaakt en ik hoop dat het werkt. Ik heb in ieder geval voor een goede nachtrust wel elke dag een ijsje over. Totdat ze weer in een normaal slaapritme komt. Als dit een weekje goed gaat schuiven we dat dagelijkse ijsje op naar eens in de 3 dagen met elke dag een sticker en zo steeds wat meer tijd ertussen. Ik zag totaal geen oplossing meer en zat echt in een negatief spiraal met haar gelukkig zag man een simpele positieve oplossing die nog lijkt te werken ook.
     
    Syane, Zoe123 en Vero0504 vinden dit leuk.
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Ahoh die fase, ik loste dat op door een matras naast dr neer te leggen en vooral te doen alsof ik sliep. Geen oog- of fysiek contact, steeds traaaager terug murmelen, ronsvliegende spenen steeds traaaager terug geven. Totdat ik een beledigde bries hoorde en wat gemopper (niet op reageren!!!) dat ze zoiets had van "pff mama is ook oer saai!" en toen ging ze zelf ook maar slapen.

    Let wel: avent rietjes bekers met water komen hard aan vanaf ledikant hoogte, dus haal die even weg voordat je collega's denken dat je een knuffelpartij met een deur hebt gehad! Ik had een gezwollen wenkbrauw, dus wees gewaarschuwd!

    En troost, zo was de mijne afgelopen nacht van 02:00-05:50 in de weer en heb ik twee online meetings met collega's gemist...kuch.

    Dat er hier om 03:20 een brandweer wagen met gepiep, ronkende motor en knipperlichten stond hielp ook niet mee. Maar goed die waren er voor een reanimatie.

    Qua uren zit ik er extreem overheen deze week dus niet veel geklaag maar charmant is t allerminst en het zet je weer lekker op de kaart zeg maar. Ze weten overigens wel dat ze een slaapstoornis heeft hoor. Het gaat de betere kant op, maar we zijn er nog niet. De factor lijkt er uit, nu het patroon nog.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    ze word echt alleen rustig als je der optilt en zelfs dan gilt ze gerust nog door.
    Kijk als ik moest werken alla hè dat overleef ik wel maar we gaan morgen (inmiddels vandaag) trouwen dus ik vind het nu even echt niet grappig.
    Ze is nog steeds wakker :rolleyes:
    Ze heeft ook geen honger of dorst dus ik zit nu maar beneden tv te kijken met der :rolleyes:

    @GossipGirlxoxo dat scheelt wel dat je met M al een beetje afspraken kan maken/onderhandelen:p
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Hopelijk blijft het in stand, soms een gepuzzel om dat in de kiem te smoren. Vind maar het ding wat genoeg motiveert en wat niet problematisch wordt of binnen no-time niet boeiend meer is... "out-of-the-box denken" kunnen we wel weer op de CV bijschrijven.

    Hier moet je niet met stickers aankomen maar met steentjes. Doodgewone witte kiezels zeg maar. Die verzameld ze al denk ik een jaar (tot grote afgrijzen van mn man). Dat is het helemaal...o_O

    Ido oberstein wordt spontaan ineens een optie. :roflmao:
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Oef ja dat zijn de minder geschikte dagen om een wilde nacht ervoor te hebben.

    Snap je keuze (en alvast gefeliciteerd!) maar pas op dat je niet de situatie creeërt dat dit haar doel gaat worden. Dat begint al vrij vroeg, hier althans wel.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    dankjewel alvast ;)
    normaal doe ik dat ook niet hoor.
    En eigenlijk doet ze dit ook nooit zo extreem gelukkig.
    Ze is nu in slaap gevallen, maar is super onrustig , veel mopperen, constant het schrik reflex, kreunen en zelfs zachtjes huilen in der slaap.
    Denk dat er nu ook wel iets dwars zit.
    Blijft sowieso min 20 minuten zo zitten en leg der dan pas op bed.
     
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.484
    113
    hopelijk kon je toch slapen en word je morgen redelijk uitgerust wakker! Een hele mooie dag toegewenst en alvast van harte gefeliciteerd!
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Heeel heeeel soms willen ze in dat stadium nog wel eens blij zijn met een kip kep woller. Soort hittepitje maar dan fijner en minder warm. Net even verleidelijk om tegenaan te liggen.

    Mocht dat valreflex echt een ding blijven (ik heb t ook, 3x raden wie nog meer) er zijn verzwaarde dekens met gewichten. Ik heb zelf altijd de zwaarst mogelijk aanvoelende deken, valreflex is super irritant als je net lekker wegdommelt (zelfs als volwassene!) net zoiets als nog ff een spontane spierspasme voordat alles ontspant...grrrrrr
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  9. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    :eek:
    Wij belonen welliswaar niet met fysieke dingen maar hebben wel hetzelfde gezegd tegen de oudste. Nou is hij behoorlijk groot en fors dus als hij terug uithaalt is het al snel harder, op de vorige school hadden ze er een handje van om hem dan wel te straffen maar waar hij zich tegen verdedigde niet, want dat hadden ze dan zogenaamd niet gezien. Best pittige gesprekken over gevoerd want ja leg mij dan eens uit waarom ik mijn kind vrijwel dagelijks bont en blauw thuis krijg. Toen was het ook echt wel aanzienlijk erger dan nu, nu is het 1 ventje toen waren het alle jongens in de klas. Hier was de omslag toen hij ook op durfde te komen tegen zijn bio-vader en naar anderen aan durfde te geven wat hij naar ons (mijn ouders, mijn man en mij) al tijden aangaf maar wat vanaf ons niet werd aangenomen. En die omslag zorgde er toen alleen voor dat het nog erger werd, ze accepteerde niet dat hij zich niet meer liet slaan en schoppen, vandaar dat we naar een andere school zijn over gestapt. En hij heeft echt nog wel terugvallen gehad wat vooral thuis in zijn gedrag is terug te merken, want dan gaat hij op ons afreageren, maar dat is nu ook bijna een jaar geleden voor het laatst. Nu is het thuiskomen zijn verhaal doen, desnoods samen kijken wat hij anders kon doen (zowel qua reactie als actie want laten we wel wezen hij is natuurlijk geen heilig boontje ook hij doet het wel eens niet goed waardoor hij iets uitdaagt) wanneer nodig gaat hij de volgende dag nog even langs de juf. Maar dan is het wel klaar. Voorheen kropte hij het vaak op en dan kwam er thuis een uitbarsting met veel agressiviteit, dermate dat we hem dan in de houdgreep moesten houden om te zorgen dat hij zijn verhaal deed. Iets wat nu fysiek voor mij echt niet meer haalbaar is gezien zijn lengte :|
     
  10. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Haha dankjewel. Tegenover m’n tandarts zit een bloemenwinkel en daar heb ik meteen een bos voor die tandarts gekocht. Ze zei dat het niet hoefde maar ik zei dat we allemaal weleens een keer ons werk gewoon goed doen en dat het dan altijd leuk is als dat wordt beloond. Ik kreeg laatst ook een doosje chocola van een moeder. En hoewel ze het niet altijd met me eens is en ik andere beslissingen maak dan zij doet, kan ze het wel waarderen want ‘het gaat tenslotte om m’n kind’
    En dat is gewoon leuk. Punt. :)
     
  11. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Lotion alvast gefeliciteerd en heel veel plezier vandaag. Hoop dat L toch nog is gaan slapen en je nog een aantal welverdiende uurtjes hebt kunnen pakken.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  12. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    O ik voel je. Been there done that. Sterkte.
     
  13. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    @Lotion
    Is vandaag niet DE dag voor jullie?
    Geniet ervan met een hele grote ‘G’ ❤️
    Jullie gaan niet toevallig op huwelijksreis zodat je even kunt bijtrekken van de doorwaakte dag en nacht ;)
     
  14. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.629
    7.294
    113
    @Lotion Fijne dag vandaag en alvast gefeliciteerd.
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Lotion hele fijne dag vandaag! ❤
    En alvast gefeliciteerd
     
  16. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Kijk eens wat Chantal Janzen gewoon KRIJGT @Nina Sanders !! Jij ook zoooo jaloers?! :roflmao:
     
  17. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    .....het lukt niet om de foto te plaatsen zonder mijn insta gegevens erbij OUD HIER! Maar ze kreeg een grote doos met CT make-up :roflmao:
     
  18. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    @Lotion .... niet gevreesd! Ik kom eraan, ik was nog even mooi weer bestellen! :cool:
    Veeeel plezier! :D
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  19. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Samen met @GossipGirlxoxo zeker om op de baby te passen :roflmao:
     
    Cindy1977, GossipGirlxoxo en Vaasje vinden dit leuk.
  20. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    @Lotion een enorm mooie dag... Het zonnetje schijnt voor jullie vandaag. GENIET!! :D
     

Deel Deze Pagina