Waar valt jouw mond van open? Deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammielove, 8 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik ben altijd direct sjaggo als ze me wakker maken uit de narcose :roflmao:

    Diazepam word oxazepam, dus zelfde werking idd :cool:
     
    WinterBird en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Haha, ik heb er serieus noooooit op gelet. Totdat jij er ooit over begon. Maar toen was ik nog maar een leek. Of nouja... met dit account dan:p:roflmao:
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.675
    33.044
    113
    Wat een geheugen :p
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik verbaas me over onze verhuurder... na 2 jaar zeuren wordt eindelijk de buitenboel geverfd (was nogal nodig verf werd poeder) en nu hebben ze hoogglans leisteengrijs gebruikt, die kleur vind ik prima maar dat hoogglans echt afgrijselijk. Als er nu licht opvalt vind ik het net zo'n lichtjes attractie op de kermis.
    En ik hoop echt dat ze nu eens wat sneller komen voor de lekkage en de rest van het onderhoud, we betalen verdorrie genoeg huur en kan nu de nieuwe kamer van H. Niet afmaken en dus ook de babykamer niet want daar slaapt ze nu nog.

    @Iertje81 fijn dat hij volgende week terecht kan voor buisjes, en hopelijk ook zijn amandelen (echt op staan hoor dat kan enorm schelen juist de combi met buisjes). Hoop dat de AB alsnog wel aan gaat slaan, klinkt niet alsof hij echt aanslaat. :(
     
    Iertje81 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.362
    12.053
    113
    Vrouw
    Wat fijn! Lekker snel al:thumup:
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  6. Eabeltsje

    Eabeltsje Actief lid

    11 mei 2019
    384
    380
    63
    Vrouw
    Wat een verschil in ziekenhuizen! Vandaag is mijn zoon geopereerd maar behalve koorts meten ( wat standaard is volgens mij ) hebben ze helemaal niks getest.
     
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    @Iertje81 heeft de arts nog iets gezegd over bacteriële of virale oorontsteking? D. Was echt een orenkind. Heef meerdere malen buisjes gehad maar staat me bij dat bij 1 van de 2 antibiotica ook niet werkt. Lijkt me verstandig als ze dat dmv bloedonderzoek even checken en desnoods als deze kuur niet aanslaat en het is wel door een bacterie dat ze gericht daarop de antibiotica geven. Mocht de ingreep wel doorgaan als er op dat moment nog een oorontsteking aanwezig is? En heb je al contact gezocht met de KNO arts mbt de amandelen?
     
  8. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier werden de buisjes en amandelen wel gedaan terwijl er oorontsteking was, mede omdat de AB dus niet aansloeg. Staat me bij dat we wel gelijk oordruppels moesten gebruiken en dat was de 1e keer dan weer pas wanneer er rotzooi uit zijn oor zou komen. Ik knijp echt in mijn handjes met dochter, nog geen 1x oorontsteking en ze is al 1,5 jaar (bij de oudste had hij op dat termijn al zijn 7e kuur ofzo)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Als ik mijn kinderen vergelijk knijp ik ook bij dochter mijn handjes dicht. Zoon had van baby tot eind kleuters regelmatig oorontsteking en heeft daarvoor meerdere keren buisjes gehad. Vielen er steeds toch snel weer uit dus laatste keer t-buisjes. En daarnaast was hij vanaf een jaar of 2 tot zijn 9e heel gevoelig voor longontstekingen (bij een simpele verkoudheid ging het al mis). Ik denk dat ik niet overdrijf als ik schat dat hij met zijn 12 jaar al zeker 35 antibiotica kuren heeft gehad (misschien zelfs meer). Dochter is nu 4 jaar en heeft er 3 gehad in al die jaren en is over het algemeen ook haast nooit ziek. Die heeft alleen af en toe (eens in de maand / 2 maanden) 1 dag uit het niets hele hoge koorts zonder ergens pijn te hebben en dat is dan vaak eind van de dag of volgende ochtend ook weer compleet verdwenen.
     
  10. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Bij zoon is het sinds hij epilepsiemedicatie had nog nauwelijks geweest. Toen was hij 3. Lijkt me sterk dat die medicatie eraan heeft bijgedragen in positieve zin en in die periode is er wel wat meer veranderd, omgang met zijn vader stopte vanwege geen mogelijkheid daartoe (formuleer ik het netjes). Maar heb dat altijd typisch gevonden. H. Is op een luchtweginfectie na sowieso nog nooit ziek geweest behalve allergische reacties welke ook gepaard gingen soms met koorts. Iets wat volgens de arts hier niet kon en de arts van de second opinion juist aangaf van wel. Maar goed die eerste arts zei ook dat ze niet allergisch was en daar was de tweede arts het toch echt niet mee eens. Zijn nu al bijna een 9 maanden bezig om te zorgen dat ze qua gewicht gaat en blijft groeien, omdat ze door het advies van arts 1 af bleef vallen en op den duur volledige voedingen weigerde. Wat dat betreft nog steeds heel blij met de second opinion en mocht nummer 3 dezelfde problemen hebben of gelijkaardig rij ik liever die extra 60km in de file dan hier naar het zkh te moeten :|
     
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Heb je op eigen initiatief die seconde opinion laten uitvoeren? Soort van moeder gevoel dat het eerste oordeel niet oké was?
     
  12. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.268
    19.023
    113
    Ik had dit laatst ook, dat @Fuddey me zou hebben gequote. Was dus een quote voor iemand anders. Heel gek :confused:

    En @Iertje81 wat fijn dat jullie al zo snel terecht kunnen voor de buisjes! :)
     
    Madeliefje06 en Iertje81 vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat kan als ze jou gequote heeft (bijvoorbeeld per ongeluk) en daarna haar post bewerkt en de quote verwijderd. Dan blijft bij jouw meldingen staan dat je gequote bent maar zie je dat dus niet als je naar dat bericht gaat.
    Ik heb dat ook weleens en gebeurt me ook wel eens andersom dat ik persongeluk iemand verkeerd quote en daarna nog edit. Diegene krijgen dan dus ook de melding dat ik ze quote zonder dat ze dat in het bericht terug kunnen zien. Alleen bij de meldingen zien ze het.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  14. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.524
    4.381
    113
    @Iertje81 wat fijn dat Luc zo snel terecht kan. Hopen dat die stomme AB snel aan gaat slaan... Ermke! Beterschap

    @GossipGirlxoxo heeeel veel succes morgen en geniet van je ‘reisje’ :p

    Hier dus de keel en neus-test gehad. Had me op het ergste voorbereid omdat in het coronatopic hier er heftig over wordt gepraat... Heb hem wattenstaafjes laten zien en gezegd dat ze ermee in de keel gaan en in de neus... En als hij een sterke kerel was, hij daarna een milkshake van de Mac kreeg. Keel was 1 x kokhalzen en het was klaar. Neus was een klein kreetje van schrik en hoppa, ook klaar. Heeft niet gehuild, niks. Vroeg daarna direct naar zn milkshake :roflmao: Dussss het viel me echt 1000% mee. Binnen 48 uur de uitslag.
     
    Zxcvb, hummeltje5, marais en 16 anderen vinden dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Stoer kereltje! Ik vond het zelf niet pijnlijk, wel vervelend maar kan me echt voorstellen dat een kind dat anders ervaart. Dus die milkshake heeft hij dubbel en dwars verdient!
     
    Bellybell vindt dit leuk.
  16. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Als je daarmee bedoelt dat wij zef gevraagd hebben voor de verwijzing second opinion, ja dan wel. Maar wel met het cb, de huisarts en een pre-logopediste achter ons. Zodra we de koemelk herintroduceerde werd ze benauwd viel ze af en kwamen de overige klachten ook weer terug. En de arts hier vond dat we maar niet zo moesten zeiken en door moesten zetten. Bij de second opinion bleek haar slokdarm zwaar geïrriteerd van de reflux door de koemelkallergie. Ze is hier enkel op de 'standaard' versie gecontroleerd maar bleek de minder vaak voorkomende versie te hebben, maar helaas ook de versie waar je niet vaak overheen gegroeid. Ze is nu 1,5 en nu gaat eindelijk een koekje (liga of lange vinger) wel goed, verder moeten we het niet introduceren want dan gaat het weer fout. Qua drinken etc mogen we nu pas weer herintroduceren wanneer ze minimaal 10 kg is (wij waren al blij dat we de 9kg eindelijk gehaald hadden). En de reflux is nog steeds niet weg :( gluten zijn overigens ook al gecontroleerd.
     
  17. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.634
    113
    Vrouw
    Wat een flinke kerel.
     
    Bellybell vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Wat goed dat je je gevoel gevolg hebt en ook nog mensen met verstand van zaken achter je had!! Was dat een kinderarts (de 1e) die zo met jullie om is gegaan? Arm kind je zult maar onzeker zijn en denken een arts weet het beter en die adviezen op hebben gevolgd :(
    En nog geen 10 kilo? Wat een mini, is ze ook klein qua lengte? Hopelijk voor jullie tikt ze snel die 10 kilo aan.
     
  19. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Van het protocol van het zwembad voor de oudste.
    Je mag als ouder niet mee de kleedkamer in. Dus mijn oudste moet zich zelfstandig uitkleden. Kleren in een tas stoppen en deze meenemen.
    Wij als ouder moeten vervolgens buiten wachten. Eventueel in een aangrenzende sporthal en vervolgens komen de kinderen in die sporthal en moet je zo snel mogelijk mogelijk weer weg.
    Ik heb als ouder dus helemaal geen zicht meer op mijn kind.
    Ik moet haar afleveren en zie niet wat er verder gebeurd.
    Op school heb ik hier geen moeite mee., maar voor een zwemles?
     
    hummeltje5, Vitamientjuh en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Mss in zijn ochtendjas en badslippers brengen? Maar dat je totaal geen zicht op hem hebt vanaf de voordeur zou ik ook niets vinden :|
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina