Waar valt jouw mond van open? Deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammielove, 8 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Is toch eigenlijk hartstikke sneu hè voor dat jochie. Zo’n jong gun je een beter gezin.

Rosa Canina en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik ben #teamIes :roflmao:

suus1983 en Iertje81 vinden dit leuk.
  3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.355
    10.314
    113
    Wij mogen nu helemaal niet.De jarige die nog zijn moeten voorverpakte spul hebben. De school haalt het ook uit de verpakking dus geen leuke labels maken etc.

Je idee is toch hartstikke leuk!

Wellesnietes vindt dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Nou ze heeft wel gelijk:roflmao:
    Zou hier ook kunnen gebeuren

Iertje81 vindt dit leuk.
  5. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier kregen we toevallig vandaag aan het einde van de middag een berichtje dat de kinderen die tijdens corona tot het nieuwe schooljaar jarig zijn op 1 door de juf te bepalen dag mogen trakteren van de week. Maar dus idd voorverpakt en het moet mee naar huis.
    Ben benieuwd komende week.

owly vindt dit leuk.
  6. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Oh kauwgom zat in de traktatie die ze een dag eerder had gehad. Zo’n doosje met een opgerolde kauwgom, voor kleuters :eek:

owly vindt dit leuk.
  7. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Raap me op :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:.

dit is dus precies de reden dat ik daar dus vrijwel nooit meer kom.

Iertje81 vindt dit leuk.
  8. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Ik weet niet of dit eigenlijk in een onpopulaire mening topic moet, maar ik vind dat gezonde traktatie beleid zó overdreven en stom. Wij zijn meer van een gezonde basis, maar een feestje is een uitzondering en daar mag best wat lekkers bij. Tuurlijk kan dat ook met fruit, dat is ook heus lekker, maar ik vind dat iets ongezonds best een keer moet kunnen en ik wil juist mijn kinderen daarmee leren omgaan ipv het compleet uit de weg te gaan. Hier op het kdv mag het dus echt niets anders zijn dan iets gezonds. Op school stimuleren ze gezond, maar verbieden ze ongezond niet. Ik had voor de oudste de laatste keer spiesjes met stukjes fruit, cake en slagroomsoesjes. Voor de jongsten moet ik wat gaan bedenken voor over een ruime week, geen idee of dat voorverpakt moet zijn eigenlijk, even achteraan gaan. :o:

Mijn mond valt ook open van mijn buurvrouw, voor de zoveelste keer. Gisteren zag ik haar met koffers de deur uit stappen. Of ik even wilde regelen dat onze andere buurman haar hond uit zou laten. Nee, dat regel ik niet, dat mag je zelf doen. Vanmorgen zag ik appjes in de buurt app voorbij komen, er was een hondje in het dorp gevonden, wie wist waar hij thuis hoorde? Ik herkende het beestje en heb haar opgehaald. Gelukkig heeft onze andere buurman dus de sleutel van haar huis en nu is het beestje vandaag een paar keer uitgelaten en heeft het eten gekregen, maar de onverschilligheid ook waarmee ze op m'n appjes reageert. o_O

9. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    @MinnieMouse94 .... ze is dus gewoon weg en het boeit haar niets wat er met haar hondje gebeurd?! Wat erg! Ik denk dat ik aangifte of weet ik veel zou doen :|

Ik tracteer ieder jaar wat lekkers en als ze gaan leuteren dat dat niet mag, trek ik mijn meest verbaasde gezicht :roflmao:

MinnieMouse94, Kirzy en NiVa0230 vinden dit leuk.
  10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.445
    21.836
    113
    Tja, zoiets als de reactie van die mevrouw zou ik dan eigenlijk ook wel denken. Zulk taalgebruik vind ik nl niet echt normaal voor een volwassene, laat staan een kind. Niet dat wij perfect zijn natuurlijk, maar ik heb totáál niks met vloeken en grof taalgebruik. Vind het dan ook snel asociaal overkomen.

11. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn eerste zaterdag baan was bij de Hema bij het broodbeleg en de Hema worsten (en sprong regelmatig bij bij het gebak) at elke zaterdag een Hema worst en tompouce als lunch. Kon ze na een tijdje niet meer zien en ruiken :oops:

12. GossipGirlxoxo

Ik had eergisteren 2 man sterk politie in de woonkamer staan voor zoon. Die had gevochten met een jongen (1 jaar ouder uit de buurt) al vaker accefietje mee geweest want die jongen schold zoon regelmatig uit en wij zijn daarvoor regelmatig naar die ouders geweest maar die riepen altijd mijn kind gebruikt dat soort taal niet en doet dat niet. Gisteren kreeg zoon voor de 100e keer raar taalgebruik te horen is weg gelopen en kreeg daarna een Whatsapp met ik heb je kanker moeder geneukt en je zusje is een k.hoer. kom vechten dan flikkertje. Toen is iets in zoon geknapt en die is hem gaan zoeken en heeft hem een paar flinke klappen verkocht. Daarna is die jongen thuis gaan klagen met 1 kant van het verhaal en heeft die moeder aangifte gedaan. De politie vertelde dat ze daar iets mee moeten al bemoeien ze zich liever niet met kinder ruzies ze willen kleine dingen niet groot maken. Ik heb uitgelegd dat als ik voor elk accefietje met dat stiekeme kind aangifte had gedaan ze nooit meer tijd hadden echte boeven te vangen. Zoon liet het appje lezen en ze gingen meteen terug naar moeder om te vertellen dat ze haar kind in de gaten moest houden. Die moeder eiste nog excuses van mijn zoon via politie maar de politie belde mij terug en heeft tegen haar gezegt dat het zo niet werkt dat als hij dat soort dingen uitlokt via whatsapp dat hij dan geen excuses mag verwachten. Al met al met een sisser afgelopen maar a. Dat taalgebruik op die leeftijd verbaast me en b. Het verbaast me dat de politie zich laat lenen voor vechtpartijtjes tussen jongens van 12 en 13 jaar zonder wapens en zonder letsel.

citroenrasp, Gewooniemand en Anouk2005 vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

Ik heb een hekel aan grof taalgebruik en vloeken. Als man dat doet waar de kinderen bij zijn heeft hij ook echt bonje. Ik haat het echt heel heel diep. Vind het zo een naar asociaal gezicht en al helemaal bij kinderen.
    Dochter kwam vorige maand nog binnen van spelen in het speeltuintje voor de deur dat een paar meisjes haar kangeroe hadden genoemd. Ze kent het scheldwoord niet en ik vermoed dat ze wat anders gezegt hebben. Laat haar maar in de waan dat ze inderdaad dat dier uit de dierentuin bedoelt hebben. En dat zijn dan meisjes van een jaar of 8 hooguit 10 (toevallig van het kamp, niet dat het uitmaakt, maar vermoed dat het daar wat normaler is in huis om te roepen ofzo).

Ysabella, zwaaistaart, YaelStone en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Het verbaast me totaal niet dat jij zo op mijn post reageert en eerlijk gezegd had ik hem al verwacht van je.
    Ach ja, er zullen wel meer mensen mijn kind nu wat apart vinden of wat van mijn opvoeding of taalgebruik vinden maar I really don’t care. Ik denk namelijk dat er meerdere kinderen dit soort dingen zeggen en dat we er allemaal weleens wat uitfloepen wat niet zo handig is. Dat betekent niet dat je dan hoeft te generaliseren over asociaal of niet. Ik vind ook wat van bepaalde mensen die dit afkeuren of heb een idee hoe zij dan wel moeten zijn, maar daar ben ik heel voorzichtig mee, want voor je het weet heb je een oordeel over iemand dat totaal niet klopt. Maar dan ook echt niet. Één uitspraak van iemand zegt helemaal niks over hoe het normaliter gaat. Je kent de omstandigheden niet en oordeelt dus over iets dat je niet weet.

dreumesje, Syane, suus1983 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Mijn zoon zei vd week h*er :eek:

Maar niet in die context, hij hikte en liet een boer zei hij dus trots mama dat is een h*er, want hik en boer maakt h*er:oops::rolleyes:

Heb hem gelijk maar verteld dat het een lelijk woord is voordat hij het op school ook vol trots verteld :eek:

Vitamientjuh, dreumesje, Ansel en 10 anderen vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

Ik snap haar wel, die vrouw in de winkel kent je ook niet dus die ziet ook alleen dat moment opnamen. Mijn mond zou ook open vallen bij zo een hummeltje. En eerlijk hier ook een papagaai die alles napraat. Mijn stopwoord was echt fuck maar nadat ze dat 1x gezegt heeft is dat ook meteen mijn verboden woord geworden. Ik haat het echt als kinderen grof taalgebruik eruit gooien. En bij meisjes vind ik het nog een tikkie erger dan bij jongens.

En daarmee veroordeel ik je niet, geloof ook zeker niet dat je asociaal bent, alles van zelfs. Maar als iemand je niet kent en die hoort dat snap ik dat ze wel met grote oren en ogen denken wat zegt dat kind nou, dat zal ze vast niet van een vreemde hebben.

Lindah, Ansel, Ysabella en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Wat een asociaal kind heb jij ;)
    Ies noemt het ‘broertje’ in plaats van boertje :roflmao:
    Ik laat haar maar in de waan :D
    En voordat je denkt dat wij hier de hele dag boeren, nee. Dat is niet het geval maar af en toe floept er eentje uit :oops:

Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

Mijn dochter kan de L nog steeds niet goed uitspreken in het begin van een woord. Hoe vaak ze neuk ipv leuk zegt in de week is niet meer op 1 hand te tellen. We blijven oefenen en ooit kont het vast wel.

Vergeten, Gewooniemand en Vaasje vinden dit leuk.
  19. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik krijg er nog steeds honger van :D

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.355
    10.314
    113
    :confused: wat absurd! Die van ons heeft dat nog nooit gehad en voorlopig gaat hij dat ook niet krijgen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina