En als de werkgever weer contact zoekt voor die afspraak zeg je dat je daar nu niet toe in staat bent en dit eerst met de bedrijfs arts wilt overleggen voor je met hun verdere afspraken maakt.
M'n collega appte of ik me ook af wilde melden bij m'n manager, dat heb ik gedaan. Heb haar gelijk gevraagd over het boventallig staan en daar deed ze nogal vreemd over, dit moest ik maar met de roosteraar bespreken. Vond het een naar gesprek bah
Probeer het voor nu even los te laten en geef bij de bedrijfsarts eerlijk aan dat je hier alleen maar stress van krijgt. Ze staan niet in hun recht en je manager hoort de roostermaker goed te instrueren wat de bedoeling is van jouw boventallige uren.
Dat is bij ons ook, met weekenden en avonden Dan moet er er direct een ander op de proppen komen en die geeft dan naderhand door wat ze nog heeft aan weekenden en schuift dat bij jou in je schoenen Beterschap!
Ja dat vind ik moeilijk. Het doet me best veel werk er met veel plezier maar voel me totaal niet serieus genomen op deze manier. Woensdag moet ik weer en zie er zo best tegen op eigenlijk. Hoop ook heel erg dat ik voor die tijd de arbo nog gesproken heb.
Dat wilde ik ook schrijven. Als je boventallig staat is de bezetting in principe compleet... ook zonder degene die boventallig meewerkt. Echt niet netjes dat ze jou gewoon inplannen dan
Nou dikke middelvinger. Dat mag helemaal niet dus ook niet doen hoor. Als je boventallig staat dan hoef je dan niet in te halen. En je bent toch (hopelijk) ziek gemeld? Dan mogen ze in hun handjes knijpen voor alle uurtjes dat je wel komt werken. En red je die uren niet dan meld je dit en blijf je thuis. In principe moet alles bij hun zo gepland staan dat ze jouw uren dan op kunnen vangen. Ik heb ook boventallig gestaan en elk uur dat ik kon werken was voor m'n collega's meegenomen. En voelde ik me die dag niet ok dan was dat prima. Dan werd mijn werk verdeeld over de collega's. Nu ook een collega die boventallig werkt ivm burn-out. Die werkt nu een paar ochtenden van 4 uur en soms komt ze niet omdat ze het niet trekt. Nou, die zou dan nog een hoop diensten in te halen hebben. Welkom 2e burn-out
Collega's gaan hier niet over dus zou dit naast mij neerleggen. En toch een gesprek met je manager aangaan, want boventallig betekent dat je niet standaard ingepland staat, maar extra bovenop de formatie. Je werkt 2 x 2 uur, maar als dit niet gaat dan gaat dit niet. En als het in het kader van reïntegratie is dan werk je de uren als je het kunt, maar als je gezondheid het niet toelaat dus niet. Als je inhaalt dan komen je te werken uren dichter op elkaar te liggen wat verdere reïntegratie juist kan belemmeren. Even manager bellen en desnoods even de bedrijfsarts voor overleg.
Die heb ik gebeld en vind dat ik het met de roosteraar moet oplossen. Ik heb inmiddels de arbo arts gemaild en gevraagd of hij even contact met me op kan nemen omdat ik wil weten wat de afspraken (Oa boventallig werken) volgens hem in houden en of hij advies voor me heeft in deze.
Thanks! Is goed gegaan en werd net ook gebeld voor een ander gesprek. Dus werk moet er gaan komen....
Ja een soort van wel...ik had het laatst, kreeg ik gewoon een datum terug. Kan je dan niet? Jammer, ruil hem maar weer weg dan LATERSSS