Waar valt jouw mond van open? Deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammielove, 8 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat is dus hoe eigenlijk bijna alle bedrijfsartsen ook omgaan met zwangere vrouwen, maar @Vaasje heeft net die verkeerde getroffen wat dat betreft.
     
    Meisje93 vindt dit leuk.
  2. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Dat blijkt haha.

    Maar ik ga maandag nadat ik bij de gynaecoloog geweest ben gelijk contact opnemen voor een second opinion! (echt een super tip, ik wist niet dat dat kon namelijk thanks :D)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ja en dat kan op 2 manieren. Dat kan via de bedrijfsarts zelf (een collega) of via het UWV dan heet het een deskundigen oordeel. Dat is voor als jij het niet eens bent met het oordeel van je bedrijfsarts. Eigenlijk ben je dat wel maar niet met de manier hoe dit gecommuniceerd word naar je werkgever en hoe die het verder oppakt. Dus dat zou ik even duidelijk bespreken met die consulente, dat de communicatie het grootste probleem is nu. En dat jij daar de dupe van word.
     
    Vaasje vindt dit leuk.
  4. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Ik zou me een beetje van de domme houden en het UWV bellen en advies vragen. Arbo zegt dit, werk doet dat, mag dit allemaal, wat moet ik hiermee, ik krijg meer stress, voelt niet goed.... Uwv wat moet ik doen??? En dan het balletje bij hun neerleggen.

    Toen ik met bekkenklachten thuis zat, was het zo gepiept. Ze namen geen enkel risico, hop thuisblijven. Echt vervelend dat het zo moet.

    En normaal ben ik het echt met Gossipgirl eens, maar in jouw geval (hoe ze je nu zogenaamd boventallig inplannen) zou ik ook niet wekelijks op de koffie willen. Als hun dit al niet kunnen handelen, zoek het dan lekker uit... (ben wel getekend hierin, teveel shit meegemaakt laatste jaren met werkgever/arbo/etc). Jij en je kindje gaan voor, boven álles!
     
    Ysabella, GossipGirlxoxo en Neuzeke vinden dit leuk.
  5. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.550
    6.242
    113
    Je bedoelt dat ontbijt voor €2,00. Zullen ze dat niet gedaan hebben omdat daar altijd zoveel mensen op af komen en er nu maar beperkte zitplekken zijn?
     
  6. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.398
    113
    Vrouw
    Ja, daarom snap ik het ook wel maar vind wel jammer haha
     
  7. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.550
    6.242
    113
    Ja is ook zeker jammer.
     
  8. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Nou dat, hier was het uwv er ook als de kippen bij overigens en die stonden er nog strenger in dan de arbo :| arbo wilde nog wel enigszins meegaan met mij dat ik een paar uur per dag zou werken, UWV vond het onverantwoord en heeft vervolgens gezegd dat ik helemaal niet meer mocht werken. Tot ik zonder medicatie kon, dat was 2 weken voor de bevalling.
    Na de bevalling terug de ziektewet ingegaan en zou eigenlijk mijn voorlopige wia keuring nu ongeveer moeten hebben (vervroegd) maar uitgesteld vanwege corona. En nu moesten ze kijken hoe het mbt deze zwangerschap gaat. Mijn verlof begint en eindigt voor de 2 jaar termijn en dan zou het ook nog kunnen zijn dat die 2 jaar opnieuw gaan ingaan. Vond het maar vaag, financieel gezien wel leuker welliswaar maar voelt dan wel weer rot omdat het voor mijn gevoel vanuit het verkeerde potje komt.

    Maar hou voor jezelf ook aan dat te zwaar echt te zwaar is voor je, hoe fijn je het ook vindt gezondheid van jezelf en die kleine gaat echt voor.
    Je kunt het uwv ook evt zelf bellen om te vragen wat je hiermee aan moet, juist omdat het meer stress oplevert wat niet in het belang is van jou en die kleine maar ook niet voor de andere 3.
    Kan ook vanwege de corona zijn dat het langer duurt, ik zou eind april begin mei die keuring hebben en heb zelf maar gebeld om te vragen of ik misschien een brief gemist had.
     
  9. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Mijn mond valt open van een vriendin.
    Geeft mijn zoon voor zijn 4e verjaardag een cadeaukaart....
    Dat jochie heeft toch geen idee wat hij daarmee moet...
    En dan ook nog een kaart die hier niet in de buurt in te leveren... wel bij de c&a. Die hebben e wel in de buurt..
     
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat laatste ben ik met je eens maar door dat koffie drinken op de werkvloer laat je wel je goede wil zien en maakt ook voor haar de drempel om daarna terug te keren vele malen is lager. Als je weg blijft en het contact alleen nog via arbo verloopt misschien zelfs tot aan verlof word die terug keer drempel hoger en hoger en mis je ook de sociale contacten met je collega's die daarna belangrijk zijn voor een fijne werksfeer.
     
    Maev en Beausecret vinden dit leuk.
  11. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Je kunt ook dankbaar zijn voor de moeite en dat ze iets geeft?
    Ik heb ook wel eens een bijenkorf cadeaukaart gehad voor de geboorte van mijn baby. Zit hier niet in de buurt en koop er nooit wat, maar het is wel aardig van degene.
     
    Maev, Gewooniemand, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.241
    113
    Die vrouw heeft echt een kronkel in der kop, maar dat wisten we al. :roflmao::|

    Wat heb je gezegd toen ze de naam vertelde?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Nou voor een baby is het anders, maar voor een kind van 4 kun je als vriendin (dus geen vage kennis ofzo) toch wel iets anders verzinnen? Al was het een prul van de action, is in elk geval leuker voor een 4 jarige.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  14. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Je kunt toch uitleggen dat je daarmee zelf iets kunt uitzoeken? Sorry, maar vind het een beetje ondankbaar klinken eigenlijk.
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Tja dat snap ik. Vind in principe ook dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken, maar vind ook dat je als gever best iets van moeite mag/kunt doen (uitzonderingen daargelaten) en een cadeaukaart voor de c&a voor een 4 jarige, getuigt niet echt van interesse/moeite.
     
    Iertje81 en Lomo vinden dit leuk.
  16. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Weet ik niet.. misschien heeft ze wel heel wat anders aan haar hoofd en heeft ze daarom die kaart gekocht en dan heeft ze er toch moeite voor gedaan. Volgens mij is het niet een kaart van de c&a maar een kaart die je bij meerdere winkels in kan leveren oa de c&a, vind daar eigenlijk best nog wel over nagedacht eigenlijk. Zo van, ik koop deze dan kan het op meerdere plekken.
     
  17. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Welnee joh een cadeau kaart voor een kind is gewoon sneu. Kind is 4, een simpel kleurboek met stiften is nog leuker dan dat.
     
    Iertje81, goblins en suus1983 vinden dit leuk.
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Ja dat denk ik niet en bovendien interesseert een kind van 4 dat toch niet? Die wil gewoon een cadeautje, ook al stelt het weinig voor. Lekker uitpakken.
     
    Malbec vindt dit leuk.
  19. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Klopt! Zeker gelijk in. Maar ligt er wat mij betreft ook aan hoe werkgever de werknemer serieus neemt en meeleeft.
     
  20. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Dit dus.
    De oudste kreeg van klasgenoten toen hij 5 werd ook cadeaukaart.
    Ik snap dat dus echt niet.
    Ook van die kaarten met geen winkels in de buurt.
    We moeten nu 45 km rijden voor de eerste zinnige winkel waar we speelgoed kunnen halen voor deze kaarten.
    Ik snap dat dus gewoon niet.

    Is het echt zoveel moeite om iets te halen.
    Wij doen altijd veel moeite voor cadeaus voor kinderen.
     

Deel Deze Pagina